Wat is wijsheid? Weidegang inperken en 's avonds in een box? Wei met helft inkorten, zodat RoundUp-veld nog verder weg ligt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:Het kost namelijk ook gewoon geld.
Omploegen is overigens vaak een minder effectief altenatief voor spuiten. Het onkruid komt dan net zo vrolijk weer terug.
Mazida schreef:Nou, ik wil gewoon niet dat dit gif naast onze wei wordt gespoten. Al krijgt mijn paard er maar één druppel van mee. In de VS krijgt iemand miljoenen euro's omdat hij kanker heeft gekregen door RoundUp. Dat zegt wel genoeg denk ik
Mazida schreef:Nou, ik wil gewoon niet dat dit gif naast onze wei wordt gespoten. Al krijgt mijn paard er maar één druppel van mee. In de VS krijgt iemand miljoenen euro's omdat hij kanker heeft gekregen door RoundUp. Dat zegt wel genoeg denk ik
dreamgurliee schreef:Is het zeker dat er gebruik gemaakt is van Round Up?
De meeste boeren maken verder gebruik van spuitmachines die met spuit doppen ervoor zorgen dat ze precies spuiten en mogen niet spuiten met veel wind. Dit voorkomt dat andere weilanden bespoten worden en zorgt dat er precies genoeg middel per oppervlakte gespoten wordt zodat er niet meer/minder wordt gebruikt dan nodig is. Dit voorkomt ook bodemvervuiling. Mocht het Round up zijn is de kans klein dat dit ook op in jouw weide zit.
Verder wordt het land inderdaad geel zodat het kan worden bewerkt voor eventueel andere teelten. Als de boer gewoon omploegt is de kans groot dat het gras het wint van het nieuwe gewas.