Omheining buitenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna7836

Omheining buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 11:53

Hallo Bokkers!

Ik ga binnenkort verhuizen met mijn paardjes *\o/*
Hier is een buitenbak waar palen met draad als omheining staan. Ik zou toch liever een schuine houten omheining erom zetten maar ik meende dat dit niet zomaar mag?
Weet iemand hier toevallig hoe dat zit en die mij hiermee kan helpen?

oomens

Re: Omheining buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:02

Heb je vooraf gecheckt of de buitenbak überhaupt wel officieel een rijbak is? Of is het er een die op papier eigenlijk een paddock is? Wat is het beleid in je gemeente mbt (nieuw aan te leggen/bestaande) rijbakken? Wat staat er in het bestemmingsplan?

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 14:25

oomens schreef:
Heb je vooraf gecheckt of de buitenbak überhaupt wel officieel een rijbak is? Of is het er een die op papier eigenlijk een paddock is? Wat is het beleid in je gemeente mbt (nieuw aan te leggen/bestaande) rijbakken? Wat staat er in het bestemmingsplan?

Of het officieel gezien een buitenbak is weet ik niet. Dit zou ik na moeten vragen.

Wat betreft het beleid weet ik dus niet. Vandaar de vraag. Ik heb geen idee wat de regels hierover zijn en heb gezocht online maar kan hier vrij weinig over vinden...

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:43

Je moet inderdaad uitkijken met de gemeente.

Wij hebben na heel veel gedoe om een vergunning nu een prachtige buitenbaan aangelegd, maar er mocht in eerste instantie geen omheining omheen. Nu komt er op zo'n 2m. afstand een omheining omheen, dat mag wel omdat het dan geldt als weideafrastering.

Het is wel zo dat regels per gemeente verschillend zijn, je zou dus het beste even kunnen bellen met ze.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 14:56

Bij ons mag er ook geen hout omheen ,alleen Lint.Hij word nu ook gezien als paddock ipv een bak.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 14:59

beatje schreef:
Bij ons mag er ook geen hout omheen ,alleen Lint.Hij word nu ook gezien als paddock ipv een bak.

Oké zoiets heb ik idd ook gehoord, dankjewel.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 15:00

Change3x schreef:
Je moet inderdaad uitkijken met de gemeente.

Wij hebben na heel veel gedoe om een vergunning nu een prachtige buitenbaan aangelegd, maar er mocht in eerste instantie geen omheining omheen. Nu komt er op zo'n 2m. afstand een omheining omheen, dat mag wel omdat het dan geldt als weideafrastering.

Het is wel zo dat regels per gemeente verschillend zijn, je zou dus het beste even kunnen bellen met ze.

Bedankt :) hier heb ik wat aan :D Ik zal morgen Even bellen

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:08

Dit verschilt per gemeente. Veel gemeenten doen niet moeilijk andere doen extreem moeilijk. Naast vergunning voor omheining moet er soms ook een vergunning worden aangevraagd als de bodem wordt uitgegraven.
In principe moet je bij omheining hoger dan 100 cm een vergunning aanvragen. Daaronder is bijna altijd vergunningsvrij
Je kunt ook problemen met de buren krijgen, ze kunnen klagen over stuiven van de bodem en ook over de eventuele lichtmasten.
Als dit het geval is mogen inklapbare masten soms wel (hoewel in praktijk die dingen nooit neergeklapt worden)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:29

Hier ook veel gedoe gehad met het aanleggen van de rijbak. Uiteindelijk mocht er wel een houten omheining omheen, alleen rechtop. Met rijden heb ik hier geen enkele hinder van.