iemand helpen....jullie mening...???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:14

imker schreef:
Mee eens... Hij probeert het zo te spelen dat je het zooo zielig voor zowel hem als zijn paard vindt, dat je het wel doet.

100 euro per maand voor all-in stalling is al erg goedkoop (daar zou ik het nooit voor doen) en dan ook nog zijn paard beleren?

Ik zou er toch nog eens diep over nadenken, als ik jou was. Je man ziet het niet helemaal verkeerd.


Misschien toch wat te eenzijdig belicht? Ik denk n.l. niet dat de man uit is op een goedkope stalling...Clau kent de man en het paard, begrijp ik, dus zal ze wel een reele inschatting kunnen maken...
Verder moet je het denk ik niet als een normale situatie zien,( dat er een all-in stalling vergoed moet worden), het is zo te lezen echt een tijdelijke noodoplossing.....ik hoop dat ze er voor gaat, maar goed die beslissing is inderdaad aan haarzelf!

Charlotte_
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:23

waarom zou je het niet doen, ik denk dat het je uiteindelijk echt wel een goed gevoel geeft als je dit paard hebt kunnen helpen....

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:31

Ik zou zeker zorgen dat je alle onderhoudskosten van dat paard van die man betaald krijgt. Jij maakt zijn paard beter en dan zal je dr zelf ook nog ff geld bij toe moeten gaan leggen...? Nou, dat lijkt me echt belachelijk!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 00:36

Op je strepen staan, 100 euro aanhouden, en het gewoon doen Haha!

Ik ben net zo;n giga muts hoor...Ellie staat hier nu ook...die wordt ook opgevoed, verzorgt, gereden, zaldemak en opgevoed gemaakt.
Ook zodat die man haar straks kan verkopen....kan er niets aan doen, beest verdient een kans.

Je kan het ook nog zo afspreken dat deze meneer bij jou het paard neerzet voor die 100 *of 75* euro in de maand en als het paard helemaal gereed is en verkocht gaat worden, zegt die man wat hij er voor wilt hebben, jij gooit er een stuk voor jezelf op *voor je moeite en tijd* en dat is dus voor jou.

Jij kent hem...als jij dnekt dat die man echt hulp nodig heeft, help hem dan, en het paard...maar laat jezelf niet extra betalen tenzij je er van overtuigt bent dat jij dat er met de verkoop wel uit kan krijgen.
Verkoop gaat dan via jou, meneer krijgt zijn geld en jij ook je deel.....hij hoeft noit te weten hoeveel dat precies is.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:22

Wat een verhaal,ik begrijp ook best dat je het moeilijk vind het paard te weigeren ,maar zo als dat paard zijn er meerdere hoor!
Het is vervelend voor die man en het paard,maar ik denk dat je het van je af moet zetten!
Je heb die man aangeboden voor 100 euro in de maand het paard volledig te verzorgen,als hij dat te veel vindt,jammer dan!
Ik breng mijn paard graag bij je hoor voor dat bedrag en wil ik zelfs nog wel meer betalen ook!
Lundi

Hevonen

Berichten: 5629
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:48

Moeilijk, doe het hoogstens op je eigen voorwaarden.
Pas op, als ik jouw verhaal lees, heb je niet helemaal een goed gevoel bij deze man en deze situatie.
Wat als hij jou niet betaalt, wat doe je dan? Hij zegt dat hij het zal doen en doet het misschien ook wel een poosje, maar als het dan stopt? Wat doe je dan met het paard? En dierenartskosten? Krijg je die terug? Best kans dat hij met een verhaal komt dat hij nu even geen geld heeft en of jij...
Nog iets: stel dat hij niet betaalt, kun je dat paard dan wegbrengen, ik zou het niet kunnen, je hecht je toch aan zo'n dier. Straks zit je jarenlang met een stumper van een paard.
Ik hou heel veel van paarden, maar je kunt beter probleemloos goed voor je eigen paarden zorgen dan zoiets ingewikkelds aan de hand halen. Als je het toch doet, win dan eerst ergens juridisch advies in en stel een contract op.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 09:50

Je kan ook voorstellen dat jij het paard voor de slachtprijs van hem koopt....... meer is hij nu niet waard......... paard beleren en verkopen..... wellicht verdien je er nog wat aan......... en hij is van de kosten af!

cissy

Berichten: 19835
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:18

Als hij echt zo met dat paard begaan is geeft ie m maar aan je onder de voorwaarde dat jij dan zorgt voor verkoop later. Hij heeft het probleem en maakt er nu jouw probleem van das niet eerlijk. Hij wil geen stalling betalen nou dan doet hij dat maar in de vorm van betaling in natura, namelijk met dat paard. Als je uitrekent hoeveel maanden stalling er in de slachtprijs zit dan kun je wel een poosje vooruit, is het nog niet verbeterd dan helaas gaat ie naar de slacht, maar dan heb je het tenminste geprobeerd.
Zoals al eerder is opgemerkt, je kan niet alle paarden in de wereld helpen helaas. Als hij ook denkt dat het dier een kans heeft dan moet hij daar ook maar wat voor doen.
succes met beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:43

Als je echt denkt dat hij geen 100€ per maand kan betalen, kun je dan niet zakken naar bv 75€ en een contract maken dat je bij verkoop/slacht een deel van de verkoop/slachtprijs krijgt? Zet er dan ook een termijn in hoelang je maximaal met het paard bezig wilt zijn, zodat het geen meerjarenplan wordt.
Op die manier kun je met het paard bezig zijn zonder er een financiele kater aan over te houden.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 12:01

Goh, wat een reacties allemaal zeg..

Allereesrt wil ik wel even zeggen adt die man verder wel heel oprecht is, hij heeft echt een hoop ellende meegemaakt waardoor hij nu in deze moeilijke situatie zit, Hij houd zielsveel van die paarden en wil gewoon dat ze allemaal een goed plekkie krijgen, maar edze ruin is natuurlijk een probleemgeval omdat hij niet helemaal goed is..

Hij is nu aan het nadenken over die 100 euro en daar blijf ik bij, verder is het misschien wel een idee om als het allemaal goed komt met het paard , dat ik dan de verkoop regel en dan ook nog iets heb..al vind ik een paard verkopen niet makkelijk want ik wil altijd dat ze een supergoed plekkie krijgen, maar die zijn er natuurlijk wel, dat paardje zou niet naar de eerste de beste gaan.

Ik heb die man leren kennen toen ik dringend een maatje zocht voor mijn paard omdat ik afscheid had moeten nemen van mijn Cisco, ik ben toen zeker voor dit paard gevallen maar de prijs hield me tegen omdat hij niet goed was...als hij me toen het voorstel had gedaan om hem zo mee te nemen en te kijken of hij goedkwam had ik hem wel meegenomen, maar toen praten we over 3500 euro en ik had net 8000 euro aan operatiekosten ed. gehad, en mijn paardje verloren, dat ik het niet aandurfde..

Ondertussen heeft mijn paard terug een maatje, dus daar hoef ik het niet voor te doen...Nu zou ik het puur voor dit paard doen, want ik wil geen derde paard voor mezelf...

Ik laat het nu aan hem over, hij zou nadenken, dus ik wacht wel af...belt hij niet dan ook goed, alleen sneu voor het paard...maar miischien vind hij iemand die het voor niks wil doen..

Gr. Clau