Kleine in de oren en rond mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lieze_delien

Kleine in de oren en rond mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 17:42

Hi ik heb een probleem sinds vandaag zitten er veel kleine vliegjes rond en in de oren van mijn paard? Wat moet ik doen zou een vliegenkap een oplossing zijn of hebben jullie dit probleem ook al gehad. Xxx

rien10Jarig

Re: Kleine in de oren en rond mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:46

Pas ff je titel aan.

Vliegjes komen altijd ergens op af. Ik zou de oren eens heel goed inspecteren, ook er aan ruiken en eventueel schoonmaken.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:52

Ik moest ff nadenken door je titel :')

Idd goed ff goed schoonmaken. Zitten er daarna nog vliegjes zou ik toch de da bellen ivm mogelijke ontstekingen. Zijn de oren geknipt? Zo nee zou ik ze ook niet gaan knippen en evt vaseline op de haren smeren zodat je vliegjes blijven plakken daaraan en zo niet in het oor kan komen.

lieze_delien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 18:47

lieze_delien schreef:
Hi ik heb een probleem sinds vandaag zitten er veel kleine vliegjes rond en in de oren van mijn paard? Wat moet ik doen zou een vliegenkap een oplossing zijn of hebben jullie dit probleem ook al gehad. Xxx
srry het is de titel kleine vliegjes rond en in de oren van men paard

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:27

Knutjes. Bij sommige paarden zijn de navel en de oren blijkbaar woest aantrekkelijk. Ik had eerder ook een paard dat echt helemaal onder zat.
Een zelfbrouw middel van knoflook en kruidnagel (gekookt) hielp bij mij, idem met zalf aan de oren smeren maar dat wordt wel goor en ik vond het idee van zalf in het oor niet zo fijn.
Gebruikte dan liever gewoon een netje.