Bak lostrekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Bak lostrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 13:24

Nu het eindelijk weer wat droger lijkt te worden, willen we graag de rijbak lostrekken. Onze bak is eigenlijk een stukje weide (zandgrond, gedeeltelijk nog gras) zonder rijbodem. Hij is erg snel nat, maar we willen momenteel nog niet investeren in een goede rijbodem.
We zijn aan het kijken naar een cultivator, kunnen we ook de paddock een keer goed lostrekken en egaliseren. Is dit het beste werktuig daarvoor? We hebben een tractor, dus we zoeken iets wat daar achter kan. Of zijn er andere opties? En moeten we bij de aanschaf nog ergens op letten, want ik zie vanalles langskomen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:44

Wij gebruiken inderdaad ook een cultivator, daarachteraan entussendoor gewoon een weidesleep.

Ooit... wil ik nog weer eens een lading zand erop laten storten, maar drainage was ook een mislukte onderneming, en het spaarpotje loopt helaas niet zo hard vol als gehoopt :Y)

Maartje_M

Re: Bak lostrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 13:47

Hier is de spaarpot ook even leeg, maar een cultivator moet nog wel lukken :')
Sleep hebben we al, dus dat was inderdaad ook het idee daarmee te onderhouden. Wat voor cultivator heb je? Tips waar ik op moet letten?

Anoniem

Re: Bak lostrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:53

Wij hebben een triltand cultivator met eggerol. Zelf vind ik de bak vrij zwaar na het lostrekken, dus ik rijd er daarna met de weidesleep overheen. Tussendoor sleep ik vooral, als de bak weer te vast wordt pak ik de cultivator weer.