Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:29

Ik heb weides op 6km en eentje op 16km. Eerlijk waar, al is het maar een half uurtje, je moet die rit wel 2x maken: erheen en terug. Is die route altijd rustig? Of doordeweeks druk?

Elke keer als ze naar die weide op 16km gaan zie ik er als een berg tegenop. Al dat verkeer, de tijd in de auto, gedoe als je wat vergeten bent thuis, bij spoedgevallen etc. Ik heb die weide indertijd gekocht toen ik er nog vlakbij woonde, ben nadien verhuisd. En we kijken nu om die te gaan verhuren en zelf naast het weiland wat ik nu dichtbij huis huur nog weiland op ook 5km aan te kopen.

Het is echt een verademing als alles binnen een kwartier te bereiken is. Helemaal als woon-werk niet totaal de andere kant uit liggen

marleen_usar

Berichten: 24679
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:19

Kan je niemand vinden die ook 1 keer per dag kan gaan,ik zou het zelf net te ver vinden om 3 keer te gaan.

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:11

Ik sta op 12km, ga 1 keer per dag, soms 2 en soms mijn paardenmaatje of verzorgster. Het is goed te doen. Ze staan wel 24/7 in de wei, dus de tijden komen niet heel precies. Enige is dat mijn oudje zijn prascend wel in de ochtend moet hebben.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:53

Dank jullie wel voor de reacties. Nu staan ze op 30km, ongeveer half uur rijden enkele rit. Dus die tijd wordt gehalveerd. Ik word enthousiaster hoe langer ik er over nadenk, morgen gaat de eigenaar me bellen, spannend!

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:48

Oefff.... wat een afstanden hoor ik hier. Voorheen in vol pension op 20 km enkele reis en nu ruim 4 jaar in eigen beheer op 1,5 km afstand. Veel verder weg lijkt me niet haalbaar. Ligt natuurlijk ook aan je situatie, maar gezien ik 3 dagen werk en een gezin heb. Het vroor wel eens zo hard dat ik voordat ik ging werken langs ivm het water en dan was verder weg voor mij gewoon niet te combineren. Idem met een ziek kind

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:50

Ik heb de weide!
Zooo leuk en zo spannend. Kan niet wachten om daar ons plekje van te maken!

DubbelFun

Berichten: 88811
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:15

Gefeliciteerd :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:10

Gefeliciteerd :)

marleen_usar

Berichten: 24679
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:15

Wat leuk, gefelicipaard .

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 15:52

Gefelicipeerd! Heb je foto's? :)

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 16:55

Hoe is het met en bij jullie allemaal?
Hier vooral erg herfstig.
Die regen vind ik helemaal prima na alle droogte, maar dat het alweer zoveel vroeger donker wordt ga ik toch wel slecht op. Vond het zo heerlijk die lange dagen en zomeravonden!
Inmiddels heb ik de track helemaal af en in gebruik, de paarden vinden het super en maken er goed gebruik van.
Met de storm wat schade aan de omheining gehad door 2 afgebroken bomen dus dat weer hersteld en gelijk ook maar een begin gemaakt met de hele buitenste omheining upgraden want daar zat alles nog aan elkaar geknoopt ipv netjes met koortverbinders, scheelt ook weer in de geleiding denk ik want het tikte her en der.
Geeft wel een voldaan gevoel dat soort werkjes :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:58

Het gras krijgt weer een tikje kleur en morgen gaan de 2 grote paarden naar winterstalling. Vroeg, maar dan heeft de bodem kans op wat rust na alle droogte. En mijn ene is toch een chagrijn aan het worden met het huidige weer.

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:01

ik heb al weer modder rond mijn ruif.
Ik heb nu Mutategels besteld, 20 euro per m² excl btw, maar wel geleverd en afgezet voor die prijs. Mijn boer komt 5 kubiek ophoogzand brengen, dus ik hoop volgende vrijdag het zand te kunnen verdelen, en zaterdag met mijn vader en nog een vriend de tegels (100*125) te kunnen leggen. Met wat geluk blijft dat stabiel genoeg zodat ik een strook van 2.5 m rond de ruif heb.
Mijn oude gaat nu snachts apart met onbeperkt rijker hooi en een bak slobber, dus daar zal ik met gewone tegels werken (ook wat zand storten), die is niet zo zwaar en loopt niet zoveel heen en weer, maar vooral zodat ze even frisse neus kan nemen zonder haar voeten nat te moeten maken. Ze kan in de weide ook, maar als het nat is weigert ze dat toch :+
Overdag gaat ze met de andere twee voor sociaal contact en wat extra beweging.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:52

Steffi4 gefeliciteerd met je wei! Het is zo fijn om alles in eigen beheer te hebben.
Ben benieuwd duhelo,plaats je foto's als het af is?
Ik heb hier betontegels liggen zo'n 40m2 om mijn bestrating uit te breiden, deze liggen al te wachten vanaf oktober. Toen was het steeds te nat, maar ondertussen is mijn rijpaard (tinker) verkocht en mijn minis lopen niks stuk. Als ze de hele winter op de wei kunnen blijven zet ik van het voorjaar maar een advertentie voor gratis tegels

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:42

De verharding rond de ruif is er. 2 kanten waren al verhard. Nu de andere twee nog. Er komen nog enkele platen bij zodat het een rechthoek wordt. Ik moest er eig 20 besteld hebben ipv 16.
Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:18

ziet er uit als een lekker plekje, ik wil ook zo'n hooiruif :D ik vind ze alleen zo duur.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:27

Mer1980 schreef:
ziet er uit als een lekker plekje, ik wil ook zo'n hooiruif :D ik vind ze alleen zo duur.



Inderdaad, ik wil er ook graag 1, of zelf zoiets maken. Maar geen idee hoe te beginnen!

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:53

Die ruif heeft me rond de 1000 euro gekost. Staat alleen wat scheef (onverhard en deze winter wat weggezakt)
Plekje is idd superfijn. Ik heb 2 boxen en zadelhokje. Een box is materiaalhok, de andere voor mijn oudje die snachts apart gaat. Komt nu uit op stukje weide maar ik maak er nog een verharding aan komende weken.
Ik heb een afdak van 3x5 met dikke rubbertegels onder. Een stukje in paddockpanelen met zand en een stuk zand alleen en aan de andere kant de nu verharde ruif.
Wel weinig weide (3000 m2) maar das geen ramp. Het is zo ingericht dat ze tindjes kunnen maken dus altijd een sprintje kunnen trekken.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 12:57

Zo dat ziet er goed uit die tegels Duhelo! Zal ook wel gaan schelen met schoon houden, of knoeien die van jou niet om de ruif heen?

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:20

Ze knoeien idd wel een deel, ik heb er een slowfeedernet rond. Maar grootste issue was echht de modder. Die hooisprietjes vind ik ng niet zo erg

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:22

Ziet er netjes uit +:)+

Hier tot het besef gekomen dat mijn mini's de wei niet bij kunnen houden en ik het rijden toch mis, dus rustig aan op zoek naar iets leuks om te rijden voor erbij.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:57

Iemand hier ervaring met paddockplaten/tegels op zand? Paddock werd vorige winter te nat dus ga me hierin oriënteren. Alle tips welkom!

marleen_usar

Berichten: 24679
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:04

Tegels hadden wij ooit maar dat werkte niet, het waren te kleine tegels denk ik want ze gingen scheef liggen.

DubbelFun

Berichten: 88811
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:43

Tegels moet je goed opsluiten met een opsluitbandje anders gaan ze 'lopen'. Grotere tegels werkt idd beter.
Maar voor beide geldt dat de grond goed vlak moet zijn en aangetrild.

marleen_usar

Berichten: 24679
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 16:30

Vorig jaar met die flinke hagelbui zijn gaten gekomen in golfplaten van de overkapping. Ik huur dit land dus ik maak er liever geen nieuwe golfplaten op.Nou zijn golfplaten niet zo duur, wat zouden jullie doen?