Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:19

Ik heb hier mijn weides maar weer even dichtgezet :+. De kapotte weide kwam al weer modderig, en ik zou graag nog zo lang mogelijk gras hebben. De weides die al dicht waren zijn wel weer mooi groen aan het worden!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:26

Hier ligt al het lange gras compleet plat... moet echt gehooid worden maar het regent echt vaak de laatste weken. En toen het zo droog was, was het nog net te vroeg.
Dus graag even een week of 1,5 geen regen maar zon, graadje of 25. En dan een paar goede plensbuien er over heen :Y)

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:15

@Pattypaard: helaas hebben we het knopje om het weer te kontroleren nog niet gevonden :)

Hier worden de weides bij de buren ook weer groen en zelfs bij mij ga ik weer wat grassprietjes zien.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:18

Zoals het er nu uitziet zou je maandag kunnen gaan maaien :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:26

DubbelDun schreef:
@Pattypaard: helaas hebben we het knopje om het weer te kontroleren nog niet gevonden :)

Hier worden de weides bij de buren ook weer groen en zelfs bij mij ga ik weer wat grassprietjes zien.


Blijft jammer he :D

Hopelijk volgende week inderdaad! Diegene die dat hier doet is alleen op maandag en dinsdag weg.. misschien dat hij op zondag kan maaien dan en een vriend van hem een of 2 keer kan draaien.

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:23

Jessol: Jeetje, beterschap! Is er niemand in de buurt met paarden die jou zou kunnen helpen? Wij hebben het geluk met heel veel paardenmensen in de buurt. Er is altijd wel iemand die kan helpen. Twee jaar geleden mijn enkel gebroken. Toen gelukkig een hele lieve moeder en de eigenaresse van de Fjord die op onze wei staat die toen super super veel hebben gedaan <3

Wat gaan jullie snel!
Heeft hier iemand ervaring met het ophogen van de paddock met wit zand?
Super blij met de regen van de laatste dagen, herinnert me er wel aan dat ik echt nog wat dingen moet aanpassen voor de winter. Er staan nu weer op veel gedeeltes van de paddock water.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:43

Ik heb dat gedaan. Gedeelte met plastic varkensroosters en zand erop. Helaas is een deel zand ervanaf gewaaid en komen de roosters wat omhoog, dus die liggen nu bloot.
Een deel gewoon op de aarde gekapt. Ik heb nog altijd plassen, maar ze zakken niet meer kootdiep in de modder.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:02

_ENGEL_ schreef:
Jessol schreef:
Ja, ponylief heeft hem ook bezeerd, dus die wondzorg nemen ze ook op hun. Ik ben echt dolgelukkig met hun maar voel mij tegelijkertijd ook immens schuldig. Heb het er best moeilijk mee. Het gaat hier ondertussen al over twee weken, en dat zal wss nog tot het einde van de maand zijn, ik zit nog in de gips en mag nog niets heffen met mijn gebroken sleutelbeen.

Hier ben ik single en is mijn papa eigenlijk meer tegen mijn paarden dan voor mijn paarden. Daarnaast heb ik eigenlijk best weinig vriendinnen en zijn er veel die zeggen "Wij helpen je als er iets is." als het gebeurd maar niemand die echt concreet is, "Wat moet ik doen?" Ik vind het heel erg moeilijk om hulp te vragen dus dit valt mij allemaal best zwaar.


Jeetje wat heftig! Hier staat mijn man gelukkig standby. De afgelopen jaren ben ik ook tot het besef gekomen dat ik het heerlijk vind in eigen beheer, maar niet met vakanties.... Ondertussen heb ik al bijna 4 jaar een hele lieve verzorgster die 1 X per week komt met haar dochter en bij springt in vakanties. Ook toen ik mijn rijpony nog had en ik geblesseerd was aan mij rug kwamen hun standaard 2x Per week. Ze deden ook alle klusjes zoals mesten, voeren en water geven. Nu heb ik voor de zondag nog een moeder en dochter. Ik besef nu pas hoe fijn die hulp is en hoe moeilijk ik het mezelf heb gemaakt nooit hulp te willen. Nu je toch in de lappenmand zit, zou je best eens een advertentie kunnen zetten om te kijken of er fijne mensen op af komen. Ik zelf heb nooit een bijdrage gevraagd. Ze kwamen voor de mini's en wel meteen gezegd dat ik geen geld wilde, maar hulp. Wel altijd 18+ omdat er geen toezicht is.

Hooi kan je bijna altijd wel door een fourage boer laten bezorgen


Hier staan we bij mensen aan huis, dus ik wil dan liever niet veel mensen op hun "hof" hebben eigenlijk. Verzorgsters kunnen hier ook weinig doen, ik heb geen bak of iets dergelijks. Er komt nu volgende week wel een dochtertje van een collega die wou komen helpen met mijn ongelukje, dus misschien is dat iets voor de toekomst!

Doen de fourages niet vooral leveringen bij grote hoeveelheden? Ik denk ook dat er minder zijn dan in NL tegenover in België. Ga even kijken of er iemand kan leveren, het is natuurlijk ook echt geen evidente locatie om hooi te lossen en moet even kijken of ik grote balen kan leggen.

Ik dacht gisteren dat ik uit de gips mocht maar niets is minder waar. Kreeg voor 2 weken een nieuwe. ik heb even gebaald en besef nu hoe hard ik mijn paarden "nodig" heb voor mentale rust te hebben. Gelukkig kon een vriendin mij vandaag even voeren tot aan de wei, daar kikker ik onmiddellijk vanop.

Afbeelding


Hoe houdt jullie grond het na de regenval van enkele dagen geleden? Hier super goed tot mijn verbazing, maar het onkruid op mijn weide is echt vréselijk.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 19:33

Begrijpelijk ik sta ook privé hoor, dan wil je niet jan en alleman laten komen. Toch als je selectief bent en met 20+ ondervang je een hoop.

Voor fourage gewoon even op marktplaats kijken en overleggen. Wellicht betaal je iets meer, maar je hebt wel hooi ;)

Hier heb ik een vijver qua wei. Gelukkig is mijn rijpaard weg en die liep alles stuk. Mijn mini's kunnen gewoon blijven staan en hebben ook het bestraten stuk en de schuil stal.

Ik zit momenteel meer met een gras overschot. Het is helemaal plat gelopen en hoop dat ze het bij kunnen houden. Ik heb nu 4 weitjes van circa 500m2 voor 2 mini's en merk dAt dat wel erg ruim is... pension klant erbij is geen optie en mijn jaarling staat opnieuw met bloedworm. Pony erbij wil ik nog niet aan beginnen...

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:24

Morgen wordt mijn jaarling thuis gebracht. Gisterenavond wezen kijken en het is echt een superleuk dier!
Zat zo te twijfelen of ik iemand erbij moest doen en mijn vraagprijs moest verminderen (geen gunstige tijd voor verhuizen van stal, alles staat lekker in de wei) of toch een eigen dier erbij kopen zodat er geen gezeur ontstaat waar ik hier voor ben gewaarschuwt. Hij is 1 en kent feitelijk nog niks. Wel heel nieuwsgierig. Wel fijn dat ik de komende paar jaar nog niet verplicht ben om wat met hem te doen. Uiteraard gaat hij gewoon lekker meedraaien in het dagelijks leven en de basisdingen doen.. We moeten hard aan de oefen. Maar nog niet van zovaak per week trainen etc. Hopelijk vind die bolle van mij hem leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:11

Hutcherson schreef:
Morgen wordt mijn jaarling thuis gebracht. Gisterenavond wezen kijken en het is echt een superleuk dier!
Zat zo te twijfelen of ik iemand erbij moest doen en mijn vraagprijs moest verminderen (geen gunstige tijd voor verhuizen van stal, alles staat lekker in de wei) of toch een eigen dier erbij kopen zodat er geen gezeur ontstaat waar ik hier voor ben gewaarschuwt. Hij is 1 en kent feitelijk nog niks. Wel heel nieuwsgierig. Wel fijn dat ik de komende paar jaar nog niet verplicht ben om wat met hem te doen. Uiteraard gaat hij gewoon lekker meedraaien in het dagelijks leven en de basisdingen doen.. We moeten hard aan de oefen. Maar nog niet van zovaak per week trainen etc. Hopelijk vind die bolle van mij hem leuk.


Hartstikke leuk!
Ik heb zelf een koppeltje van mezelf en heb er ook nog 1 bij in pension. Dit drukt iets de kosten en het werk verdelen is ook wel prettig.
Moet je wel geluk hebben met of het matched tussen paarden en eigenaren natuurlijk. In mijn geval had ik dat geluk ;).
Maar leuk! Ben benieuwd!

Maaike_Ma
Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:53

Vraagje...
Wat voor kruiwagen gebruiken jullie om de stallen te doen? We hebben stalen kruiwagens maar na een aantal jaar vallen er steeds de gaten in :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:54

Geen :+
Of jawel, maar die heeft een lekke band en staat al ruim een jaar in het berghok. Gloednieuw, want nooit gebruikt :))

Hutcherson

Berichten: 7434
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 23:57

Een grote (180liter) met plastic bak.

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 00:26

Een kunststof van de welkoop, met een band die niet lek kan

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:04

Hier ook een kunststof met een anti-lekband.
Van de hele oude rvs kruiwagen die bij het huis kwam (dus al minstens 30 jaar oud) is de bak nog perfect, maar het onderstel roest wel weg nu.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 16:16

Een ford kruiwagen met antilek band. Nu 4 jaar lang dagelijks in gebruik en nog steeds super tevreden over

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 18:55

Een kleine fort een medium en grote fort maar gebruik altijd de kleine

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 10:54

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Hutcherson! Heb je beeldmateriaal :) ?
Lekker om idd niet dat gezeik te hebben met mensen van buitenaf.

Hier is het dankzij alle regen weer groen aan het worden, al blijft het grasland in onwijs slechte staat en is het voornamelijk onkruid wat het groen maakt. Dat zal ook niet meer bijtrekken zonder groot onderhoud wat ik hoop in September te kunnen laten doen.
Maar er is weer iets te knabbelen in ieder geval.

Verder erg tevreden over de nieuwe hooileverancier. Ze komen op tijd, helpen lossen en hebben kennis van zaken. Al is het wel het duurste hooi wat ik ooit gevoerd heb ;( maar dat probeer ik te vergeten :=
Mijn HB-pony doet het er fantastisch op.

DubbelFun

Berichten: 88826
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:58

@BarbaLala: wie heb je nu ??

vilheide

Berichten: 1482
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:39

BarbaLala schreef:
Verder erg tevreden over de nieuwe hooileverancier. Ze komen op tijd, helpen lossen en hebben kennis van zaken. Al is het wel het duurste hooi wat ik ooit gevoerd heb ;( maar dat probeer ik te vergeten :=
Mijn HB-pony doet het er fantastisch op.


Fijn om te horen! Ik heb nu voor de eerste keer weidehooi bij hem afgenomen. Normaal heb ik altijd foliebalen maar die hou ik met deze temperaturen niet goed.

happytime

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 14:07

altijd fijn om goed hooi te vinden
foliebalen van vorig jaar zijn zo droog ingewikkeld dat ik er nu al 30 dagen mee doe ipv heel snel de broei erin (normaal vanaf mei over op baaltjes hooi)

vilheide

Berichten: 1482
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:01

happytime schreef:
altijd fijn om goed hooi te vinden
foliebalen van vorig jaar zijn zo droog ingewikkeld dat ik er nu al 30 dagen mee doe ipv heel snel de broei erin (normaal vanaf mei over op baaltjes hooi)

Haal je dan het folie er helemaal vanaf? Want dat advies kreeg ik van mijn leverancier. Zeker als de temperatuur omhoog gaat.

marleen_usar

Berichten: 24684
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:01

De hooistomer werkt goed, alleen gisteravond een acute astma aanval. Ik was blij dat ik er bij was, gelijk prednison gegeven en op stal in de schaduw gezet.Daar zag ik dat hij kleine ogen had, het is heel vermoeiend om benauwd te zijn.

Hij stopte met hoesten, en ik zag dat het zand op de paddock ook droog was dus met slootwater nat gemaakt.Vanmorgen naar de veearts geweest om prednison te halen en plan van aanpak bespreken. Nu 10 dagen prednison en de oorzaken blijven bestrijden.

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:43

Barba wat laat je doen qua onderhoud? Hier is het hetzelfde buurvrouw zegt gisteren nog wat een gras...... Nou tis meer onkruid als gras. Aankomende week weer regen hier.