Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 08:20

Die 1,8 hectare voor een krappe 85 per maand is zeker een goede deal. Soms is het bedrag zo sterk afhankelijk van het aanbod. Ik zelf heb een postzegel voor een appel en een ei, maar de kans om zo iets te vinden is bijzonder klein. Helemaal in de zomermaanden krijg ik bijna wekelijks het verzoek of ik er niet een paardje bij wil zetten.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:10

Zijn hier mensen die op veen zitten?

martinev

Berichten: 2586
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 13:54

Caily schreef:
Zijn hier mensen die op veen zitten?


Ja wij!

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:43

Wij zitten ook op veen...

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 22:46

Ik woon in 't Veen. ;)
Sorry flauw grapje want zo wordt Veenendaal hier door de lokale bevolking genoemd. :D

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:14

Worden jullie ook zo blij van het zonnetje? De temperatuur is overdag zo hoog dat ik al aan het bemesten denk. Even afwachten wat maart gaat doen

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:17

Hier heeft het vannacht gevroren :+
Maar het zonnetje is wel heel fijn. Ik snak echt naar droge dagen met zon.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:22

Hier was het gisteravond ook koud, geen idee of het gevroren heeft. Overdag zie ik regelmatig uitschieters boven de 8 graden en zie mijn gras ook al lekker groeien. Ik ben er klaar voor, voor het voorjaar ;)

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:26

Caily schreef:
Binnenboxen zouden alleen voor nood zijn. Mag idd wel schuilstal plaatsen en deel verharden. En Binnenbak is gedeeld. Ze vroeg 600 per maand excl mestafvoer.

Iemand anders vroeg 450 per maand voor 3000m2 zonder verdere faciliteiten. Wel stroom en water. Kleddernat stuk.

Ga nu fantastisch mooi stuk huren van 1,8ha. Enorm goede locatie en ook incl water en stroom. Voor minder dan 85 euro per maand. Dat past beter bij wat ik realistisch vind :=


Onlangs hadden we al over een vraag en aanbod qua prijzen. Hier staat nu een stuk te huur voor 400 per maand voor 1500 m2 met 2 stallen van 3x3 en een bestraten paddock met deels zand van 50m2. De mini blijft achter en dat verbruik is voor rekening van de huurder. Het is maar wat de gek er voor geeft. Ze had een wachtlijst aan kijkers en uitrijmogelijkheden zijn nihil. Met een kuikenbraaf paard 30 minuten voor je op strand bent. Super drukke weg met smal fietspad.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 09:40

24/7 buiten plekken zijn steeds gewilder en daardoor schaarser. Meer vraag drijft de prijs op. Dat is goed te merken. En per regio is het ook verschillend.

Google Earth is bijgewerkt. Eindelijk staat de track er op ipv het weiland dat het was :D
Afbeelding

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:14

Crisis, wat een geld. Best wel beangstigend, als dat hier gebeurd kan ik echt mijn viertal niet houden. Hoeveel betaal je gemiddeld aan stalgeld in jouw regio?

Wat leuk om te zien zo vanuit de lucht! Wat heerlijk zoveel schaduw ook.

Ik bemest dit jaar niet. Er is vorig jaar nog behoorlijk mest op gekomen en alleen gehooid. Staat nu prima gras op, en weet nog niet wat mijn paarden doen op voornamelijk gras ipv hooi. Het zou wel een flink aantal jaren geleden ingezaaid zijn met paarden mengsel, dus ben heel benieuwd hoe het er van de zomer bij ligt. Het lijkt nu wel mooi gemengd qua soorten. Maar zoveel verstand heb ik niet van gras nog.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:18

Mooie track daihyo. Hoeveel grond heb je?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:21

Caily: Ja ik heb 7 hoge berkenbomen staan in het midden. Dus altijd wel ergens schaduw. Zo fijn! Ik heb dan ook aan alle kanten de track er omheen en tussen de bomen door laten lopen, zodat ze ook altijd beschut kunnen staan.

Amber_anne: het totale perceel is 6000m2 en ik heb nu 5000m2 in gebruik voor de paarden. Daar komt nog 500m2 bij. Dan heb ik zo’n 500m track en 5 snackweitjes. Je ziet de track nog niet helemaal goed lopen omdat het nog niet kaal is. Inmiddels is dat wel. Bovenin loopt bijvoorbeeld een gebroken lijn, over de heuvel. De rest is oprit en plek voor opslag voor mij. Ik het er 3 pony’s lopen, een paint, haflinger en mini.

Ik durf niet te zeggen wat ik betaal, zo weinig. Maar ik sta bij kennissen. Die wilden het land niet kwijt, ik zocht een plek. Dus in ruil voor onderhoud en het er een beetje leuk uit laten zien, kan ik er voor weinig geld staan. Ik heb het dan ook zelf moeten aanleggen verder.
Maar pachtprijs voor een kaal stuk land als dit (6000m2) ligt op iets van 700 euro per jaar ofzo. Maar dan staat er dus niks op.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:24

Heel mooi ingericht met 5000m²

Wij hebben in totaal 4000m² maar daar gaat een stukje vanaf voor opslag en stal etc
Het is heel anders ingedeeld dan bij jou
Afbeelding

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:01

Gaaf stuk Daihyo!

Paardenboxen met buitenbak zonder service al gauw 300-350 met binnenbak al gauw tussen 350 en 450 en dan hebben we het echt over alleen een stal en geen buitenzetservice of mogelijkheden

ikbencarmen

Berichten: 280
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:35

Hoi, ik krijg nu waarschijnlijk ook de mogelijkheid om een stukje te huren voor eigen beheer.
Het is een paddock paradise met een paddock die altijd wel droog is en te gebruiken is als rijbak. 2 grote stukken wei en een stukje bosperceel.
Er zou plek zijn voor 6-7 paarden en het mag onderverhuurd worden.
Ligt vlak aan het bos en is verder op zandgrond.
Ook een stalgebouw aanwezig met een aantal stallen.
Eigenaar wil graag 500 per maand voor het geheel, dit lijkt mij een schappelijk bedrag of vinden jullie van niet?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:35

Ik vind het ook een nette prijs, zeker als je ook kan onder verhuren.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:04

Dit is een heel schappelijk bedrag lijkt me, zeker als er 6-7 paarden effectief mogelijk is.
Hoeveel weide is er bij? Dit kan wel doorwegen in het hooivoeren in de zomer (en dus ook stockageruimte).
Maar 500 euro voor pakweg 4 paarden = 125 per maand, en je hebt stalling en een piste . (ter vergelijk, wij betalen 600 voor 4 boxen (wel met overkapte stalgang, voederhok, en kleine opslagruimte + hooizolder), een in de winter altijd berijdbare buitenpiste en 5000 m² land. Helaas is de paddock wel een blubzooi en mogen we daar niks aan veranderen, maargoed.
= 150 euro per paard, ook alles in eigen beheer verder.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:04

Ik vind het ook een nette prijs

Hoeveel paarden heb je zelf?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:04

Ik betaalde hiervoor ook 500 euro per maand voor een pp. Prima te doen met 3 of 4 pensionpaarden. Ik kwam er net mee uit de kosten. Ik had 7000m2. Daar stonden 6 grote pony’s op.

Ik heb eind van de week gesprek over mogelijk stukje pachtgrond naast de grond waar ik nu sta. Ik heb nu 6000 m2 en het stuk van de buren is 4000m2. Dan zou ik gewoon een hectare hebben. Stel dat het lukt is het plan om er een track omheen te maken en verder gewoon wei te houden.
Dan vergroot ik op mijn huidige stuk de paddock, zodat ik een werkruimte heb van 25x45 ofzo. Dat is nu 25x20.
Duimen jullie mee dat ik dat kan pachten?

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:08

Lijkt me ook een nette prijs ikbencarmen, vooral als je zelf ook nog wat kan vragen ervoor en de werkzaamheden kan delen.

Daihyo, ik ga met je mee duimen. zou geweldig zijn! Blijft leuk om jullie te volgen en dan hebben we weer wat leuks om van je te volgen.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:43

Ja zou echt top zijn. Dat stuk ligt nog net iets hoger dan mijn eigen stuk. Dus vooral voor de winter zou ik er heel blij mee zijn. Is een stuk van grofweg 40x100. Dus een track er omheen is weer 280m extra lopen :D

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:45

Ik heb weer goed bezig geweest op mijn stuk. Stukje afgezet ( 15x5 meter ongeveer ) waar ik nu karton op ga leggen en mijn mestbult wat er al een jaar ligt overheen ga doen…. En dan heerlijk veel inheemse paarden kruiden planten. De bak die er staat komt bamboo in voor schaduw en wat extra te snoepen. Hooinet hangt er al aan vast.

Verder de rozen die langs het prikkeldraad groeien even een richting gegeven om op te groeien. De framboos even gesnoeid zodat die straks de hoogte weer in kan. Van het weekend veel lavendel gehaald die ik rondom de mesthoop ga planten.

Afbeelding

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 16:47

Goed bezig hoor het is er ook goed weer voor, ik heb een electrische kruiwagen besteld.Ik moet iedere dag mest
Afbeelding
storten bij de manege.

ikbencarmen

Berichten: 280
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: roosendaal

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 21:11

Top Dankje voor jullie reacties. Dan ga ik er zeker achteraan, op deze manier kan ik ook een ideale plek creëeren voor mijn paard met stofallergie.