Hallo allemaal,
Ik doe dit normaal nooit maar heb dan toch echt jullie raad nodig. Ik zit met een probleem wat mij steeds zwaarder valt maar mijn paard ook.
Het begon allemaal in februari toen ik mijn paard zou gaan kopen, alles ging helemaal goed tot een paar dagen voor de koop er een droesgeval op de huidige stal van mijn paard is gekomen. Dus eerlijk afgesproken dat we allebei de helft van de verzorging zouden doen. Natuurlijk 4 weken later weer raak en weer een droesgeval... De kans is nu groot dat er een derde droesgeval is helaas. De droesgevallen hebben allemaal plaatsgevonden in het manegegedeelte die ook hun eigen rijbaan hebben voor hun paarden. De pensionpaarden staan in aparte stallenblokken en hebben een eigen rijbaan.
Nu wil ik mijn paard daar het liefste zo snel mogelijk weg hebben nu hij nog gezond is, ik laat hem elke dag temperaturen. Daarbij heb ik ook eventuele toestemming van de stal om te gaan zodra ze gebeld hebben met de nieuwe stalling. Ik weet ook van de 6 weken af en snap dit ook helemaal. Maar het punt is dus dat ik 280 km moet rijden om bij mijn paard te zijn waardoor dit ontzettend veel energie vergt van mij en mijn paard hierdoor ook gaat leiden door het feit van te weinig aandacht wat ik heel erg vindt daarbij gaan de paarden waar het paard staat nooit naar buiten afgezien van 15 minuutjes in de paddock.
Dus weet iemand een stalling/ weide waar paarden staan die recent Droes hebben gehad in Gelderland zodat mijn paardje hier eventueel bij zou kunnen of een weide te huur heeft? Jullie zouden mij hier zo erg mee helpen! Ik weet me geen raad meer. En anders tips zijn ook zeker welkom!