Paddock/piste

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Julius_22

Paddock/piste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 17:11

Hallo allemaal,
Binnenkort komt er een paardje bij mij, dit paard komt op een stal te staan met daaraan 100cm op 120cm steenschotten waarop ie kan staan als hij niet op de wei mag, maar wat nu mijn vraag is: ik zou graag een paddock maken dat hij zijn beetjes kan strekken, maar heb een wei van 80m× 20m die in 4stukken van 20m×20m zijn, doordat ik hem ga opleren
En de dichtstbijzijnde piste 10min stappen is (Wat niet zo ver is) zou ik graag een paddock/longeerpiste achtig nemen maar ze zijden dat een longeercirkel ongeveer 16m diameter moet zijn vraag ik me nu af of ik die 16m diameter moet nemen en dat ander stuk een klein weitje maak of ik een grotere longeerpiste neem? En welk zand dan ?

Esterke

Re: Paddock/piste

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:26

Ik zou gewoon 1 van 20 op 20 nemen dan als paddock/longeerpiste anders word dat 4de weike wel erg klein.
Zand moet je kijken wat je wilt doen? Wil je drainage leggen eerst? Wat is de huidige bodem, zand, klei,...?
Wil je gewoon zand erover leggen of uitgraven en zand erin? Is het er eerder droog of is t in de natte periodes eerder snel te nat?