Wat nodig?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjong

Wat nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:02

Hoi, ik hoop dat dit het goede subforum is.

Mijn dochter van 11 heft vandaag op de manege een (parttime) leasepony aangeboden gekregen.

In principe mag ze alles vande manege gebruiken, maar we vinden het natuurlijk ook leuk om zelf wat zaken aan te schaffen.

Wat zou fijn en prettig zijn om zelf te hebben?

Borstels hebben we ( veel) maar verder geen verzorgingsproducten.

Het gaat om een 4 jarige witte pony dus tips om hem wit te krijgen ( voor een wedstrijd) zijn ook welkom.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:04

Wat hebben jullie afgesproken met de eigenaar van de pony? Ik wil bij voorbeeld niet hebben dat mijn verzorgmeisje haar eigen borstels gebruikt (als ze die zou hebben) als ze die ook op de manege gebruikt.

Dingen als een halster met touwtje is natuurlijk leuk en handig om te hebben. En shampoo :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:04

Leuke zadeldekjes, peesbeschermers, eigen hoofdstel met mooi frontriempje

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:05

Met dingen als hoofdstel wel even met de eigenaar overleggen of het bit en de neusriem die je in gedachten hebt geschikt zijn voor de pony in kwestie!

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 21:06

Koper schreef:
Wat hebben jullie afgesproken met de eigenaar van de pony? Ik wil bij voorbeeld niet hebben dat mijn verzorgmeisje haar eigen borstels gebruikt (als ze die zou hebben) als ze die ook op de manege gebruikt.

Dingen als een halster met touwtje is natuurlijk leuk en handig om te hebben. En shampoo :D

De pony is van de manege en wordt nu parttime uit de lessen gehaald. Ze gebruikt haar borstels alleen daar.

Sjong

Re: Wat nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 11:18

Bedankt op het lijstje staan nu een dekje, zo'n blokje om hem schoon te krijgen en shampoo ( is er nog een speciale voor witte/ schimmels). Zóu een zweetdeken nodig zijn? Hij staat nu zonder deken omdat hij alles sloopt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:21

Meestal kom je er door gewoon bezig te zijn achter wat je zo'n beetje nodig hebt. Dekens en beenbeschermers zijn in eerste instantie niet eens nodig. Wat er op de manege niet ingezet wordt, hoef je ook niet aan te schaffen. Maar het is natuurlijk wel heel leuk voor je dochter als ze haar eigen halster met touw mag gebruiken. Ik denk dat je er in de basis al bent. Pas als het beestje eigendom zou worden, dan zou je kunnen overwegen of je een nieuw hoofdstel of zadel wilt aanschaffen, maar voor nu lijkt het mij handiger om eerst de omgang en verzorging met het diertje af te wachten.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:22

Als hij nu zonder dekens staat, zou ik er niet opeens wel een deken opleggen.

Zilvershampoo is echt perfect voor witte paarden. Ik gebruik het altijd om de witte benen van mijn paard schoon te maken. Ik koop er gewoon een bij de kruidvat :-)

Voor de rest is een eigen halstertje en dekje misschien wel leuk?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:23

Cowboy magic Yellow Out voor wassen en Green spot remover voor de laatste plekjes :D en betadine shampoo. Dat zijn tot dusverre de enige producten waarmee ik de witte delen van mijn paard écht wit krijg :D

En natuurlijk een gaaf gekleurd halster :D

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:28

staart en manen spray. ik heb die van cowboy magic

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:30

Oh en ook onmisbaar voor jonge meiden: elastiekjes om de manen te vlechten / knotten :j

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 11:31

Leo schreef:
Cowboy magic Yellow Out voor wassen en Green spot remover voor de laatste plekjes :D en betadine shampoo. Dat zijn tot dusverre de enige producten waarmee ik de witte delen van mijn paard écht wit krijg :D

En natuurlijk een gaaf gekleurd halster :D

We hebben vandaag al een halster met
zijn naam besteld. Het halster dat ze heeft is maat cob en dat is te groot.

De dekjes die ze heeft uitgezocht zijn knalgeel en paars. Gelukkig staat bij Wit alles.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 11:31

Leo schreef:
Oh en ook onmisbaar voor jonge meiden: elastiekjes om de manen te vlechten / knotten :j

Uiteraard hebben we die al in zwart, wit en zwart met rode strikjes :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:51

Bij wit staat alles, behalve wit :D

Een heel fijne shampoo vind ik SkinCalmin van Feral Horse. Die gebruik ik voor mijn platinablonde zweetvos. Haar staart wordt er altijd weer oogverblindend wit van. En 't is een merrie dus ze maakt 'm VIES.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 20:23

Koper schreef:
Bij wit staat alles, behalve wit :D

Een heel fijne shampoo vind ik SkinCalmin van Feral Horse. Die gebruik ik voor mijn platinablonde zweetvos. Haar staart wordt er altijd weer oogverblindend wit van. En 't is een merrie dus ze maakt 'm VIES.

Hahaha gelukkig zijn witte dekjes niet meer verplicht bij dressuur ;)

Thnx voor de tip

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 11:18

Wij gebruiken altijd vloeibare groene zeep om ons witje te wassen, dat werkt perfect en is stukken goedkoper. Om plekjes weg te werken cowboy magic green spott remover. En als we hem gewassen hebben spuiten we ook antiklit over zijn vacht (niet op de plek waar het zadel en singel komt dan gaat het schuiven) daardoor blijven ze ook wat schoner.
Zweetdeken (2 in de winter) is zeker handig voor na het wassen. Wij gebruiken dan vaak 1 met en 1 zonder hals.

Veel plezier met de lease pony!