Echter heeft hij het probleem dat hij haken aan zijn kiezen heeft en daardoor moeilijk kan kauwen met het resultaat dat hij niet genoeg voedingsstoffen meer opneemt. Dat probleem kan dus verholpen worden ware het niet dat hij een epileptie-aanval kan krijgen tijdens het tandartsbezoek... Nou is het waarschijnlijk zo dat hij de volgende winter niet overleeft...
Het lastige is dat we niet kunnen pijlen wat nou beter is, als hij aan zijn tanden geholpen kan worden dan lopen we de kans dat hij misschien de volgende winter toch nog overleefd, doen we dit niet dan, naja, dan redt hij het waarschijnlijk gewoon niet.
Maar daarintegen, dit beessie heeft ons meer dan eens laten zien dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, dierenartsen zeiden 2 jaar geleden al dat hij de winter van dat jaar niet zou overleven.
Maar aangezien hij er nu toch slechter aan toe is.... Maar als we hem wel laten helpen dan lopen we ook weer de kans dat hij een epileptieaanval krijgt en hieraan overlijdt.. en zo blijf je dat rondje doordraaien... als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Alle beslissingen die we nemen kan zijn leven verkorten. Maar daarintegen kunnen onze beslissingen ook zijn leven verlengen, in alle opzichten.
Ik ben niet vaak besluiteloos als me iets dergelijks gevraagd wordt over wat we het beste kunnen doen, maar ik weet het hierbij gewoon niet en ik wil hier ook helemaal niks over zeggen zodat ik de beslissing van de eigenaresse beinvloed waardoor hij misschien voortijdig dood gaat...
Nou zijn we wel van plan de tandarts en eventueel ook de dierenarts te laten beslissen, maar wat zouden jullie doen? En hebben jullie eventueel nog tips?
groetjes Tessa