Hieronder heb ik een schets toegevoegd van het stuk land met de afmetingen. Achteraan loopt een beekje en ik heb dus schrik dat wanneer ik de track vlak langs de achterzijde aanleg, dat deze te nat/modderig gaat worden. Ik mag op de track zelf geen zand of andere ondergrond storten. Op de plek waar de stal + paddock komt, wil de eigenaar wel nog extra wit zand storten. Er mag niet betegeld worden op de weide, steenschotten of roosters mogen wel gelegd worden - eveneens op de paddock/stal, niet op de track-.
Mijn plan was dus om de track rondom rond te laten lopen, maar met dat beekje weet ik dus niet wat ik daarmee moet. Gewoon de track rondom rond aanleggen en gaan de pony's wel hun weg vinden en eventueel een andere weg pakken als het te nat zou zijn, of zou ik net aan die zijde van het beekje een stukje weide voorzien, waar ze enkel id zomer opgaan als het droger weer is?
De eigenaar van het stuk wist zelf niet of de beek wel eens tot enkele meters overloopt op de weide en daar een plas vormt, omdat hij daar nooit zelf paarden heeft op gehad. Maar bij een beek is er altijd wel een risico, al ligt die een dikke meter lager dan het perceel zelf.
Zijn er bokkers met advies hierover, eigen ervaringen?
(zwart vierkant rechtsboven op de schets, is waar de trailer komt te staan, de hooiopslag wordt gebouwd en de stal wordt gebouwd, vanaf daar zou de paddock en track dus beginnen.)

Alvast bedankt!

) proberen te realiseren, maar nog geen handvol succesverhalen. Doorgaans veel te korte en te smalle tracks op veel te kleine postzegellandjes. Gevuld met paarden die een uitgebluste en verveelde indruk maken door het gemis aan vrijheid en zonder te kunnen doen wat paarden het liefste doen al is het van nog zoveel "vermaak" voorzien.
Beetje gebaseerd op wat ik thuis heb gemaakt. Misschien is het een mogelijkheid om het beekje juist bij je perceel te betrekken. In de winter zou je het altijd nog kunnen afsluiten. Maar in de zomer lijkt het me geweldig voor de paarden! Als je zou mogen graven, kun je het resterende zand gebruiken voor een bergje.