Wij willen dit jaar een nieuw stroomapparaat kopen voor stroom op de omheining te hebben. De oude is aan vervanging toe.
Nu wij hebben brekertjes van paarden

Er zit nu ook een bijna jaarling bij en ik merk dat hij niet zo heel snel onder de indruk is van stroom op de draad.
Hoe zielig ik het soms ook vind als een paard een flinke opdonder krijgt als hij/zij tegen de stroomdraad komt...vind ik het toch wel belangrijk dat ze echt een flinke stoot krijgen.
Er is niks ze gevaarlijk als een paard wat door de draad gaat en zo op openbaar terrein terecht komt. Normaal als ze het eens flink gevoeld hebben blijven ze er ook wel een tijdje vanaf om later mss toch nog eens te testen

Op die manier kan ik de weide ook veilig in vier gaan verdelen, de stroom die er nu op stond was gewoon niet voldoende, vaak gingen ze er toch gewoon door want het gras op dat andere stukje was vast lekkerder

Nu de weide is 1ha. Er lopen 2 stroomlinten (ook afgemaakt met twee houten planken, dus twee linten is voldoende.)
Er is 1 ingang. Maar we willen de weide dus in vier delen gaan verdelen, zullen dus extra doorgangen komen. Denk 2 of 4.
Normaal ga ik er regelmatig met de bosmaaier langs maar er kan dus best af en toe wat grands regen een lint aankomen, nooit lang of veel maar toch.
Wij willen 1 op zonnen energie. Dit ofwel kant en klare versie of zelf samen te stellen met omvormer enz.
Want wat bepaald nu echt bij een apparaat hoe strek de schok is die je paard zal voelen en hoeveel heb je dan echt minimaal nodig als je weet dat je paarden niet snel onder de indruk zijn hiervan.
Maar welk is nu echt een goed krachtig apparaat? En hoe sterk zal de schok dan zijn die ze krijgen?
Ik dacht bv aan volgende:
https://www.agrishop.nl/voss-farming-se ... araat.html
Of
https://www.solarfence.nl/a-51120468/li ... 30v-9-5-j/
Maar dan moet je nog zonnepaneel kopen, omvormer enz wat het dus behoorlijk prijzig maakt al maakt ons dat niet echt uit als je dan ook echt wel wat hebt en waar je jaren plezier van hebt.
Als jullie ander gedacht hebben of optie of opstelling of merk of...
Hoor ik het erg graag.