Pony ontsnapt steeds uit de wei

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rongyos

Pony ontsnapt steeds uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 12:37

Ik heb een verzorgpaard en een pony. De pony ontsnapt de afgelopen weken steeds uit de wei; omheining met stroom en 2 banen lint. Ze steekt haar hoofd tussen de 2 banen lint en hopt zo ertussendoor. (De eigenaar heeft een paar uurtjes staan 'posten' om te kijken hoe ze dat doet). Ze gaat niet ver weg; bij de overburen aan de poort staan, of een paar weides verderop 'buurten'. Maar het is niet fijn als je meerdere keren per dag haar terug moet zetten.

Omdat we niet weten tot wanneer we deze wei nog kunnen huren wil de eigenaar van paard en pony niet teveel gaan investeren. Als noodoplossing staan paard en pony nu in een andere wei, die op zich oké is voor ze, maar voor mij erg lastig te bereiken is met de auto, (slecht pad ernaartoe, dus veel verder lopen met alle spullen) en een stuk verder van het rijgebied af.

Nu zou ik het niet erg vinden om zelf wat te investeren om die andere wei te verbeteren, maar ik zou graag advies/tips willen hebben over het volgende plan:
- Nog 1 of 2 banen extra lint spannen zodat ze er niet door kan. Dat zou 2x 500 meter lint zijn.
- Sterkere accu met permanente stroom? Nu gaat de stroom uit en aan en ik heb het vermoeden dat de pony precies voelt/hoort wanneer de prik er dus een moment niet opstaat. We hebben geen electriciteit op de wei, dus we moeten het doen met een mobiel apparaat, 1 die het het een paar weken achterelkaar volhoudt en dan snel weer te laden/te wisselen is.

LadyMadonna

Re: Pony ontsnapt steeds uit de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:39

Stukje ijzerdraad in de manen draaien

-The outsider for life-

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 14:23

LadyMadonna schreef:
Stukje ijzerdraad in de manen draaien

Helpt dat echt? En dan over de hele manenkam zeg maar of als een vlechtje in de lengte?

Siersma

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:28

Ja dat helpt echt. Je kunt t ook nog extra om je halster draaien bij de neus en dNan een stukje laten hangen aan de onderkant. Maar ik zou ook eens je stroom meten, wss is die niet sterk genoeg en weet ze dat inmiddels heel goed

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

Inderdaad, ff een antenne vlechten, zodra ze dan het hoofd er tussen steken krijgen ze een tik en zullen ze niet snel het weer doen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:35

Als ze op 1 deel uitbreekt, dan zou je kunnen overwegen tijdelijk op dat stuk wat extra draad of lint te spannen. De goedkoopste van 1 cm breed volstaat dan wel. Om het goedkoop te houden kun je het met echte geleiders doen, maar stukjes tuinslang met een ty-rap om de paal werkt ook (Action). Zolang er maar geen contact met hout is. Goedkoop lint heeft Agradi. En idd, batterij nalopen en meten hoeveel spanning daar nog af komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:56

Tussen de 2 banen een ijzeren draad spannen. Heb ik hier ook gedaan toen de shetlander er steeds tussendoor ging. En goede klap stroom erop natuurlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie