Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sandra_H schreef:Geen ervaring met specifiek deze matten, wel hebben wij Mayomatten in de stal liggen, ook van EVA schuim, en aan de foto te zien is dat best goed vergelijkbaar en misschien zelfs gewoon hetzelfde, al zijn de mayomatten flink groter van formaat. Daarom reageer ik toch maarQua prijs komt het uiteindelijk ook wel overeen. Wij hebben ook nog naar deze gekeken, maar uiteindelijk toch voor Mayo gekozen omdat je daar zo min mogelijk naden mee hebt.
De mayomatten zijn in elk geval vloeistofdicht, en blijven bij ons keurig op de plek liggen ("klem" tussen de wanden, m.u.v. een reep van ca 30 langs de achterwand, waar alleen een dikke laag mot ligt. Met leggen hebben we het zo uitgekiend dat op en om de plek waar het meest geplast wordt geen naad/rand ligt, want urine kan natuurlijk wel door de randen heen, al leg je ze nog zo strak. Het lijkt me dat hoe meer randen/naden je hebt, hoe meer kans op vocht onder de matten. Onze matten liggen op beton, met daaroverheen nog een laag mot. Bevalt tot nu toe prima. Paardlief ligt er graag op, en ze worden absoluut niet glad.
Rubber binnen in stal (dat heeft hij buiten wel liggen) was voor ons geen optie, omdat daar een dichte betonnen ondervloer is, en we bang waren dat dat uiteindelijk gaat stinken.
PetraZ schreef:Hi Sandra,
Ik lees jouw ervaring met de Mayo matras en dat jullie een rand van 30 cm open hebben gelaten. Gaan de matten niet schuiven dan?
Bevallen de matten goed? Gebruik je echt minder strooisel? Dank alvast voor je reactie!
Groetjes,
Petra