Hoe manen snel laten groeien?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jeweltjex

Hoe manen snel laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 22:04

Hoi bokkers!
Bij het zien van deze titels zul je vast wel meteen denken, kijk naar andere ropics. Helaas heb ik mijn probleem nog niet gevonden! (Gevalletje apart schijnbaar :D ) bij mijn pony is tijdens het scheren een klein randje manen meegekomen, nu een hele tijd later is dat al flink gegroeid maar het gaat erg langzaam... is er een manier om dit tsneller te laten groeien?
Groetjes

Afbeelding

Wendy_Segaar

Re: Hoe manen snel laten groeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:06

Niks mee doen. Niks er in smeren en vooral NIET te vaak borstelen! Als je borstelt, dan anti-klit spray + zorgen dat je de pluk echt stevig vast hebt zodat je zo min mogelijk haren uittrekt. Geduld is een schone zaak :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:08

Nee die is er niet.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:14

Als er een speciaal haargroeimiddel zou bestaan zou je heeeel rijk kunnen worden.
Enige wat werkt is geduld hebben, groeit vanzelf weer aan mettertijd.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl
Ook paardentaxi! De enige in omgeving Vianen/Utrecht/Leerdam.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 23:43

Mtg shapleys, 1x per week spaarzaam smeren en het haar groeit zienderogen

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:34

biergist misschien

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Haren, hoeven, nagels: alles groeit ongeveer 3-5 mm per maand (ook bij mensen, honden, katten). Kan een tikkie sneller zijn, kan een tikkie langzamer zijn, maar het kan niet (echt door niets) beinvloed worden. Groei komt vanuit de haarzakjes, níets wat je op of in je haar of hoofdhuid smeert dringt tot in die haarzakjes door. Zowel de groeisnelheid (rond die 3-5 mm per maand dus) als de uiteindelijke lengte van haar is genetisch bepaald.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:01

Ibbel schreef:
Haren, hoeven, nagels: alles groeit ongeveer 3-5 mm per maand (ook bij mensen, honden, katten). Kan een tikkie sneller zijn, kan een tikkie langzamer zijn, maar het kan niet (echt door niets) beinvloed worden. Groei komt vanuit de haarzakjes, níets wat je op of in je haar of hoofdhuid smeert dringt tot in die haarzakjes door. Zowel de groeisnelheid (rond die 3-5 mm per maand dus) als de uiteindelijke lengte van haar is genetisch bepaald.

Halve CM gemiddeld? Wow, dan hebben zowel poownie als ik héle snel groeiende haren en nagels... Mijn haar groeit gemiddeld 1,5cm per maand (jeej, ik blijf mn uitgroei verven...) en pony-lief haar staart is tussen oktober en februari week ongeveer 12cm gegroeid... :+

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:03

Bestond er maar een middel om het te remmen, het groeit hier zo vreselijk hard.
Ik weet niet of er middeltjes zijn om het sneller te laten groeien... vgm is dat gewoon genetisch bepaald.

Nico, 31 mei 2018

"No heaven can heaven be, if my horse isn't there to welcome me."

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:09

Dit is op nog geen 4 maanden tijd van late zomer naar begin winter. Manen van mijn pony zaten altijd "vast" op een bepaalde lengte waar ik ze niet overheen kreeg tot ik MTG Shapley's begon te smeren en het ontzettend begon te groeien en er zelfs een hoop haar bijkwam op haar manenkam

Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:09

Er van af blijven :j

En toen pakte god de beste paarden bij de puntjes van de oren vast en doopte hij ze in gouden verf. En zo werd het fjordenpaard geboren :D

Jeweltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 08:46

sanso schreef:
Er van af blijven :j

wat ik dus al een paar maanden doe hahah

Jeweltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 08:50

Wendy_Segaar schreef:
Niks mee doen. Niks er in smeren en vooral NIET te vaak borstelen! Als je borstelt, dan anti-klit spray + zorgen dat je de pluk echt stevig vast hebt zodat je zo min mogelijk haren uittrekt. Geduld is een schone zaak :)

doorborstelen gaat al niet met die dunne hanenkam van dr, gaat een beetje moeilijk :+

Jeweltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 08:54

Caaatje schreef:
Dit is op nog geen 4 maanden tijd van late zomer naar begin winter. Manen van mijn pony zaten altijd "vast" op een bepaalde lengte waar ik ze niet overheen kreeg tot ik MTG Shapley's begon te smeren en het ontzettend begon te groeien en er zelfs een hoop haar bijkwam op haar manenkam

[ [url=m/Agr6cZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw! zal eens naar kijken idd.

Jeweltjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: Gisteren, 08:54

Ibbel schreef:

hier groeit het ook wel wat sneller dan dat hoor.. :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Skippy01 schreef:
Ibbel schreef:

Halve CM gemiddeld? Wow, dan hebben zowel poownie als ik héle snel groeiende haren en nagels... Mijn haar groeit gemiddeld 1,5cm per maand (jeej, ik blijf mn uitgroei verven...) en pony-lief haar staart is tussen oktober en februari week ongeveer 12cm gegroeid... :+

Idem hier.
Jaarling zijn manen zijn ook op 6 maanden zeker 15 cm gegroeid.
Ze staken eerst omhoog en nu hangen ze mooi naast de hals.

Van mijn 5 jarige groeien ze iets trager maar de staart wel sneller.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:03

Volgens mij groeit het inderdaad sneller dan 5 mm per maand. Ik heb in augustus mijn paard zijn voorpluk helemaal weggeknipt. Inmiddels hij hij echt een voorpluk die langer is dan die halve cm per maand. :j

Afbeelding
Dit was in oktober

Afbeelding
Dit is nu

NH-BLOG

Spoiler:
https://equisophie.wordpress.com

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:04

Waarom in hemelsnaam knip je een voorpluk af?

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl
Ook paardentaxi! De enige in omgeving Vianen/Utrecht/Leerdam.

Fleurvduijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:55

Niet teveel aan doen en vooral met harde borstel doorkammen. Niet met een echt borstel, soms helpt vlechten ook.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:08

cissy schreef:
Waarom in hemelsnaam knip je een voorpluk af?

Als het paard echt niks aan voorpluk heeft, alleen pluis, dan is scheren vaak charmanter dan de pluis laten zitten... voor de vliegen-afweer hebben ze er dan ook niks aan en moet je sowieso in de zomer een masker/ vliegenfrontriem gebruiken bij zo eentje... Ik heb het bij mijn vorige paard ook serieus overwogen. Maar omdat wij nooit aan starten zijn toegekomen, heb ik het niet gedaan...

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:11

Mijn haflinger had ook een laagje afgeschuurd, zag er absoluut niet uit, maar gewoon volhouden en afwachten, ik heb ze overigens wel altijd in de vlecht dus zodra ze lang genoeg waren kon ik ze meevechten waardoor ze in elk geval niet zo lelijk omhoog stonden.

Zo was het:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:19

@Faither, hier hetzelfde ja! Knabbelen met vriendjes op de wei is leuk, maar kostte me inderdaad wel zo'n laagje bovenop... inmiddels valt t ook hier weer mee met de vlechten omlaag.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie