Ervaringen mestcontainer ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Ervaringen mestcontainer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 20:59

Hoi,

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met het gebruiken van een mestcontainer. Hoe groot is die van jullie, voor hoeveel paarden en welk soort stalstrooisel gebruik je. Om de hoeveel tijd wordt deze dan leeggehaald ?

Hier in België vind ik enkel mestcontainers om te kopen en de afvoerkosten zijn ook behoorlijk hoog. Ik wil mij een beetje voorbereiden op wat het gaat kosten per jaar. :)

LdJ

Re: Ervaringen mestcontainer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:40

Ik heb toevallig net een container van 10 kuub besteld (huur). Daar gaat stromest in en dat komen ze op afroep halen (dus geen maximale ligtijd, wat je vaak met tarwe stro hebt). Ik hoop er een maand of drie mee te kunnen doen met twee pony's. Totaal zou het mij ongeveer 120 euro in de maand kosten als ik de huur ook uitsmeer over een heel jaar.
Bij een andere aanbieder had ik de container voor bijna de helft, maar verplicht om de drie weken legen en kwam dan rond 140 euro per maand.
Mijn tip is mail naar container boeren of ze ook bij jou leveren. (Bijv. Google mestcontainer)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:54

Ik heb indertijd een 6 kuubs container gekocht en deels in laten graven. Met 2 paarden op stro liet ik in de winter 1x per 3 maanden ophalen. Dat ging net aan, laatste weken flink rechttrekken en goed verdelen. Was een sport om dan 3 maanden te redden :-) .

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 20:03

stefje schreef:
Ik heb indertijd een 6 kuubs container gekocht en deels in laten graven. Met 2 paarden op stro liet ik in de winter 1x per 3 maanden ophalen. Dat ging net aan, laatste weken flink rechttrekken en goed verdelen. Was een sport om dan 3 maanden te redden :-) .

Toch 3 maanden met stro als bodembedekking. Knap hoor. Als ik zie wat ik nu uit de boxen schep is dat toch al een hele hoop.

Ik wil graag een ander strooisel gebruiken omdat ik vind dat stro echt wel je mesthoop snel doet aangroeien.

Wat is het voordeel van die container deels in te graven ? Heb je hier een foto van ?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:04

Ingegraven valt minder op en is makkelijker je kruiwagen legen (naar beneden storten). Vorige stal had dat, werkte heel fijn :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:12

12m³, wisselend aantal paarden (min 3, max 8). We doen er bijna 3.5 maand mee. Wordt nu de eerste keer opgehaald sinds november. Onze paarden staan op gehakseld stro. Wij hebben hem via Snoeys.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:34

Wij hebben een open 10 kuubs container gekocht. Wij hebben nu 2 paarden staan. In de stallen maken wij gebruik van matten, en vlas, dus dat scheelt wel iets aan strooisel.

Wij laten de container 2 tot 3 x per jaar leggen door een akkerbouwer uit de buurt. Hij zit dan wel flink vol met een bult erop.

Onze container hebben we aangeschaft bij Nijsen.

https://www.fourages.nl/product/basic-mestbak/