Ervaringen mestcontainer ?

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BlueMilk

Ervaringen mestcontainer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 19:59

Hoi,

Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met het gebruiken van een mestcontainer. Hoe groot is die van jullie, voor hoeveel paarden en welk soort stalstrooisel gebruik je. Om de hoeveel tijd wordt deze dan leeggehaald ?

Hier in Belgiƫ vind ik enkel mestcontainers om te kopen en de afvoerkosten zijn ook behoorlijk hoog. Ik wil mij een beetje voorbereiden op wat het gaat kosten per jaar. :)

:+: Blue! :+:

LdJ

Re: Ervaringen mestcontainer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:40

Ik heb toevallig net een container van 10 kuub besteld (huur). Daar gaat stromest in en dat komen ze op afroep halen (dus geen maximale ligtijd, wat je vaak met tarwe stro hebt). Ik hoop er een maand of drie mee te kunnen doen met twee pony's. Totaal zou het mij ongeveer 120 euro in de maand kosten als ik de huur ook uitsmeer over een heel jaar.
Bij een andere aanbieder had ik de container voor bijna de helft, maar verplicht om de drie weken legen en kwam dan rond 140 euro per maand.
Mijn tip is mail naar container boeren of ze ook bij jou leveren. (Bijv. Google mestcontainer)

Bruinderink's Arno; RoyalWelshDriving kampioen sectie a+b 2010 & RoyalWelshDriving Overall Reserve Champion 2011 :D
Zwaluwenburgs Just in Time aka Chester; M1 + 6 dressuur tussen de grote paarden :D

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:54

Ik heb indertijd een 6 kuubs container gekocht en deels in laten graven. Met 2 paarden op stro liet ik in de winter 1x per 3 maanden ophalen. Dat ging net aan, laatste weken flink rechttrekken en goed verdelen. Was een sport om dan 3 maanden te redden :-) .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie