We hebben altijd voor droog/hooi van eigen land en net als vele anderen was de opbrengst dit jaar helaas wat schaarser, maar gelukkig hebben we er in september toch nog een snee voor droog afkunnen halen voor de paarden.
Met hooien leek het hooi op het ene landje super mooi. Het was heel droog, toch nog relatief best lang voor wat het gras nog kon groeien en naar mijn idee stonden er geen schadelijke planten.
Nu maakte ik gisteren een nieuwe baal open en ik twijfel enorm over bepaalde plantjes, die erin zitten. De baal is heel licht iets vochtig en het gras zelf ruikt kruidig, maar de lichtzure lucht van de plantjes overheersen. Ook een bekende van mij, die paarden heeft heb ik laten kijken, maar die wist het ook niet. Het lijkt mij niet zo 1, 2, 3 jkk, maar wat dan wel? Zijn hier toevallig kenners? Zou ik dit veilig kunnen voeren ofniet? Voor vannacht maak ik maar even een andere baal open, maar om het zo weg te doen vind ik ook zonde als het wel goed is gezien de schaarsheid dit jaar. Nu voorop dat ik absoluut geen zieke paarden wil en dan liever de baal toch wegdoe als het twijfelachtig blijft.
Alvast bedankt!
De foto's zijn met een flits gemaakt. Ik zal morgen of vrijdag even foto's bij daglicht maken en ook van een plak van de baal. De steeltjes van de planten zijn trouwens niet paars. Onder de plantjes ligt wit printpapier.