Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
troi schreef:Stof is nooit goed voor je longen (en dan mn fijnstof en schimmel is slecht). Maar dat helemaal vermijden betekent dat je erg veel met een mondkapje op rondloopt, dat vinden maar weinig mensen in NL leuk. In Azie zie je het wel veel. Eigenlijk is het wel beter.
Shaggy09 schreef:troi schreef:Stof is nooit goed voor je longen (en dan mn fijnstof en schimmel is slecht). Maar dat helemaal vermijden betekent dat je erg veel met een mondkapje op rondloopt, dat vinden maar weinig mensen in NL leuk. In Azie zie je het wel veel. Eigenlijk is het wel beter.
Maar in Nederland is de luchtkwaliteit niet zodanig slecht dat je een mondkapje zou moeten dragen. Ook niet tijdens het uitmesten.
Citaat:Is juist goed voor je weerstand. Al die allergieën van tegenwoordig komen omdat we veel te schoon leven over het algemeen, en de meeste mensen nauwelijks met dieren en het buitenleven in aanraking komen.
Jacquel schreef:Ik maak me ook niet echt zorgen, maar ik vraag het me af en toe toch wel af. Overigens, als het paard in de mest heeft gelegen, ben je echt wel mestdeeltjes aan het inademen. Ik rijd op een manege waar paarden een deel van de tijd in hun box staan en liggen.