Afstand huis-stal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Afstand huis-stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 19:14

Ten eerste, ik hoop dat het hier goed staat.

Dan nu waar ik benieuwd naar ben :)

Ik krijg steeds vaker te horen 'jouw paard staat wel ver weg zeg. Waarom zoek je geen stal dichterbij?'

Snap de reactie ergens wel. Maar het zit zo:
Ik wil mijn paard 24/7 buiten hebben met voldoende ruwvoer en een vriendje. Ook vind ik een schuilstal wel wenselijk, evenals een plekje waar ze uit de modder kunnen staan.

Nu heb ik zo'n plek gevonden, betaalbaar en nog aan het bos ook. Hiervoor moet ik wel een halfuur rijden enkele reis.

Ter info: ik woon in zeeland. Een soortgelijke plek in de provincie zelf is vrijwel niet te vinden. Vandaar dus dat ik het 'voor lief neem' om deze afstand te reizen voor mijn paard. :)

Zijn er veel bokkers die hun paard ook ver(der) weg hebben staan? En wat is hiervoor jouw reden?

Brand los, maar hou het netjes aub. ;)

Silly1972

Re: Afstand huis-stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:16

Half uur is best te doen voor de juiste stal

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:17

Ja ik ook!

Mijn merrie heb ik wegens luchtwegproblemen op een paddock paradise gezet, waar ze lekker paard kan zijn. Zo'n plekje vond ik ook op 30 minuten reistijd en het is het meer dan waard! Eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal niet ver weg :')

Vorige maand ook mijn ruin verhuisd naar een andere stal. Ik zocht iets dichter bij mijn andere paard en met een binnenbak, maar ook veel buiten. Die plek vond ik op 20km / 20 minuten afstand. Hoewel de weg ernaar toe gigantisch druk kan zijn (brug van Rhenen), neem ik dat voor lief. De afstand is voor mij echt verwaarloosbaar, heb er ook totaal geen problemen mee :P Lekker muziek luisteren en voor ik het weet, ben ik er al weer!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:17

Ik rij er met de auto een half uur over met de fiets 1,5. Heb twee stallen in de buurt nog geen 10 minuten rijden. Maar sluiten allebei niet aan bij de wensen van mij en nog minder bij :') die van mijn paard

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:18

Ik rij drie kwartier enkele reis. Ik vertrouw de pensionhouder 100% en weet dat hij goed staat. Nu is het ook zo dat de mijne hengst is en ik western ruiter wat niet overal geaccepteerd word. Dat helpt ook niet veel mee.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:26

35-40 minuten enkele reis (beetje afhankelijk van spitsstrook open of dicht). Zelfde redenen als jij, TS. We wilden ons eigen groepje, onbeperkt onverpakt hooi, 24/7 buiten met droge paddock en schuilstallen, en bij het bos.

Moet er wel bij zeggen dat we met 4 eigenaren (5 paarden) zijn en zo beurten kunnen doen, je hoeft dus niet elke dag naar stal.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 03-02-19 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:26

Ik fietste vaak 45min.
Mijn school zat iets van 42km verderop, en mijn huis 17,5km
Af en toe is dat best pittig als je geen auto hebt, maar ik ging altijd met liefde door wind en weer haha!

Nu sta ik op een plekje 6km van huis.

Zolang de plek maar goed voelt voor zowel jezelf als je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:29

Mijn pony staat ook 40 km verderop. Zonder file rijd ik het in 35-40 minuten. Ik vind de afstand net wat te ver maar mijn pony is zo opgeknapt sinds hij op deze stal staat dat ik het er graag voor over heb.
Hij is juist van 24/7 buiten naar overdag buiten en 's nachts op stal gegaan.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:47

Hier ook half uurtje reistijd soms iets korter soms iets langer.
Paard doet het daar super dus ik vind het niet ver maar heb dan ook geen hekel aan auto rijden.
De stallen dichtbij sluiten niet aan bij wat in zoek....En deze doet dat wel nou ja dan maar langer in de auto alles voor mijn meisje.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:50

Ik heb ze ook verder gehad, 50 min enkele reis. Maar dat brak mij uiteindelijk wel op. Nu staan ze op 20 m. van de woonkamer ;) Juist omdat de goede plekken zo lastig te vinden zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 19:54

Zie dus toch veel mensen die ook +/- een half uur moetrn reizen voor hun paard :j

Ik wil zelf op den duur wel meer de richting van stal op verhuizen hoor.

We hebben hier op t zeeuwse eiland een huurwoning. Prima woning, maar nogal ver van überhaupt alles :')

Dus als we in de toekomst de mogelijkheid hebben om een woning te kopen, gaan we meer richting Bergen op Zoom/ Roosendaal kijken :)
Ook ivm afstand tot werk bijvoorbeeld. Is makkelijk als je ook eens met de fiets kan :j

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:55

vroeger stond mijn paard 25km verderop, toen jaren binnen 10km, en 13jr binnen 4km
en nu staat hij op 13 km van mijn huis
staat super bijna 24/7 buiten onberperkt voordroog en vlakbij ruiterpaden en strand
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:57

26km 20 minuten.
Maar hij staat daar prima.
Heb een pension stalling tegenover ons huis maar dat zijn ook onze enige buren en die wil ik graag als buren houden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 19:59

Mijn pony's staan zo goed als thuis bij mijn ouders. Helaas zijn er weinig huurwoningen in het dorp dus ik ben verhuist naar arnhem. Ongeveer 34 km en een half uur rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:01

Ik sta nu op 25 min auto rijden van stal.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:08

45-50 minuten enkele reis. Maar wij rijden western en hebben super service en super stal eigenaresse. Dichterbij is geen instructie te vinden.

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:43

Paard stond voorheen in hetzelfde dorp, 10 minuten rijden. Ik ben verhuisd naar een stal met meer faciliteiten (binnenbak, direct aan het bis) en doe er nu bijna 20 minuten over. Prima te doen, alleen als je even dekens wil wisselen vind ik het ‘lang’. Maar daar hebben ze dekenservice voor.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:49

Ja hoor, hier hetzelfde! :j

Ik stond op 15 min, maar nu ruim 25 (ik rijd zelfs langs mn oude stal := )

En wel hierom:

Zomer 24/7 op een giga land met uitstekende graskwaliteit, in een kudde.

Winter minimaal 5 uur in een droge paddock (in de kudde), 4 keer per dag hooi van eigen land (ze heeft het nooit op als ze weer krijgt), 2 keer per dag basisbrok+ (maar mogelijkheid tot eigen bakjes neerzetten), een goed geventileerde, lichte, schone strostal van 3x3,5. Op volpension trouwens. Binnen en buitenbak van 20x60 met gedraineerde (buiten) en reiningbodem (binnen), duinen en strand op 10 minuten met de trailer.

Daarbij is het ook nog gezellig en is er volledig vrije keus in hoefsmid, tandarts, dierenarts en instructie. Ik wil hier nooit meer weg!

Daar wil ik dus wel wat langer voor rijden :D

Ik vond dit filmpje, even uitkijken, dan krijg je een beeld van de ruimte. En dan zat het achterste hek nog dicht :+
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 08-02-19 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:52

10 minuten in de auto. En ik zou ook echt niet veel verder dan 15 minuten willen staan. Dan word het een te grote drempel om naar stal te gaan, nu kan ik rustig even heen rijden, al is het voor een knuffel en een poetsbeurt. Word dan 30 min. rijden, zou ik dat waarschijnlijk niet meer doen, en daarmee dus ook niet meer zo vaak op stal zijn.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:55

Mijn vorige stal was 40 minuten. Maar het dubbel en dwars waard :j

Nu staan ze op 750m afstand en over een paar weekjes in de achtertuin. Steeds ietsje dichterbij :D

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:57

Mijn pony staat 45 min enkele reis, ik woonde eerst op 5 min afstand maar na het leren kennen van mijn vriend ben ik verhuisd. Mijn pony heeft op deze stal zijn soulmate gevonden, hij is daar gelukkig dus dan neem ik de reistijd voor lief.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Maaaarije op 08-02-19 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:58

Ik had de perfecte plek, maar vond een half uur te ver(woonde eerst korter bij maar ben verhuisd).
Inmiddels een net zo perfecte plek gevonden op een kwartier. Veel beter.
Ik ga nu weer dagelijks ipv 2x per week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:01

Mijn paardje staat op minimaal een uur enkele reis, ik kon de perfecte plek hier in de buurt niet meer vinden en ook op de uitrijmogelijkheden was ik best uitgekeken.. Dus toen zijn we naar een hele andere regio gaan kijken en voila, het bevalt me prima. :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:04

Mijn paardje gaat in maart verhuizen naar een stal verder weg. Nu staat ze op 15 minuten rijden, straks 40 minuten. Ik doe dat om dezelfde reden als de meesten hier: volgens mij past dat plekje heel goed bij mijn paard. Aan de andere kant kijk ik er wel een beetje tegenop, zo ver weg... Maar voor mijn paard doe ik het graag.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:05

Op een paar passen lopen vanaf de slaapkamer :o

Ben echt wel verbaasd dat sommigen zover moeten rijden. Wat een tijd kost dat... en dus geld. Knap dat je zoveel voor je paard overhebt. Het lijkt me wel een beetje naar idee, zo ver weg.