Hoe vind je een stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meliamne

Hoe vind je een stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 06:05

Hallo Allemaal,

In de komende 3 jaar hoop ik mijn eerste pony te kopen. Omdat ik nu met mijn laatste maanden school bezig ben en bijna kan gaan werken :)
Maar van een dingetje weet ik nog niet precies hoe het in zijn werk gaat.
Als je nog geen pony hebt lijkt het me dat je eerst naar een stal gaat zoeken waar je hem mogelijk kunt gaan zetten.
Is het dan (meestal) mogelijk om een soort van plekje te reserveren?
Hoe gaan dit soort dingen in zijn werking?

Sherivey

Re: Hoe vind je een stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 06:15

Zolang je betaald kun je wel reserveren :j zonder vaak niet, omdat pensionstallen dan geen zekerheid hebben dat je komt.

Stalling vinden doe ik meestal via Marktplaats of rondvragen bij bekenden en vrienden. :)

Ga altijd wel even kijken. En maak van tevoren een lijstje met wat je zoekt aan een stal en wat je wilt betalen.

Waar ik op let:
- volpension of halfpension of doe het zelf
- hoeveel weidegang
- indien je voor een box gaat; hoe zien de boxen eruit
- wat is de bodembedekking
- hoe is het voerbeleid
- welke faciliteiten zoek je
- zit krachtvoer bij de prijs inbegrepen
- staat mijn paard samen met anderen
- wat zijn de uitrijmogelijkheden
- welk 'type' mensen staat ercop stal (recreatie/wedstrijd, alleen volwassen of ook tieners/kinderen)
- hoe ver ligt de stal vanaf huis
- wat kost het per maand

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:37

Je kunt op marktplaats kijken maar mijn ervaring is dat de echt giede plekken daar niet op komen. Die zijn neteen weer vol als er iemand weg gaat. Je kunt ook gewoon aanbellen bij mensen en vragen. Zo ben ik ook aan mijn plek gekomen.
Mijn ervaring is helaas wel dat er vaak gouden bergen beloofd worden, maar dit uiteindelijk vies tegenvalt als puntje bij paaltje komt. Vraag dus goed door over bijv wat er gevoerd wordt, hoe vaak en hoe lang je paard uit de stal mag.