Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AlineC schreef:Mer1980 schreef:belangrijk om te weten wat je moet doen is de soort grond waar jullie opzitten, als je paarden in de winter de weide helemaal kapot lopen denk ik dat je op klei zit. Ik heb ook een paddock / bak aangelegd op hele dikke klei grond. wij hebben 20 cm uitgegraven en daarin om de 1,5 meter een drainage buis aangelegd. Daar bovenop drainagezand en dan worteldoek, daarop het bakzand en die laag is bij mij 40 cm. De bak ligt er nu sinds eind november en de paardjes staan nu met droge voeten. Het duurste is het zand. de rest valt wel mee.
exact dit willen wij ook aanleggen, mag ik vragen wat je hiervoor betaald?
mag eventueel via PB
grauwman schreef:Met 15 cm ga je het niet redden. Paarden gaan graven dus dan zitten ze zo bij het doek. Ik zou eerder aan een paar meter denken. Daarnaast zou ik ook drainage aanleggen zodat je paddock niet te nat blijft.
Nabster schreef:grauwman schreef:Met 15 cm ga je het niet redden. Paarden gaan graven dus dan zitten ze zo bij het doek. Ik zou eerder aan een paar meter denken. Daarnaast zou ik ook drainage aanleggen zodat je paddock niet te nat blijft.
Een paar meter? We hebben het over paarden, geen konijnen.
Tenzij TO Duitse paarden heeft natuurlijk, dan heb ik niets gezegd.
AlineC schreef:Ik ben alles bij elkaar bijna 5000,- kwijt geweest. zand en man-uren is het duurste. Aan drainage buizen (300m en 8 cm doorsnede) en worteldoek (700 m2) was ik bij elkaar 830,- kwijt. Zand +/- €1200,- (echter betaalde ik €85 per vracht van +/- 14 kuub,normaal betaal je echt wel veel meer en ben je aan zand het 3 voudige kwijt). De rest is inhuren shovel (€150,- per dag) en beunhaas incl graafmachine €25,- per uur. (maar daar had ik echt vet veel mazzel mee, ik wil je best zijn nummer geven als je in de buurt woont van Flevoland)
Mer1980 schreef:AlineC schreef:Ik ben alles bij elkaar bijna 5000,- kwijt geweest. zand en man-uren is het duurste. Aan drainage buizen (300m en 8 cm doorsnede) en worteldoek (700 m2) was ik bij elkaar 830,- kwijt. Zand +/- €1200,- (echter betaalde ik €85 per vracht van +/- 14 kuub,normaal betaal je echt wel veel meer en ben je aan zand het 3 voudige kwijt). De rest is inhuren shovel (€150,- per dag) en beunhaas incl graafmachine €25,- per uur. (maar daar had ik echt vet veel mazzel mee, ik wil je best zijn nummer geven als je in de buurt woont van Flevoland)
Ik zit een stuk verder naar beneden maar we hebben wel dezelfde grond als jullie. We wachten nu op de offerte van de grondverzetter. Maar was nieuwschierig naar de prijs
deborah_D schreef:Hoi!
In de lente zijn wij van plan een zandstuk aan te leggen in mijn tuin/weide voor de paarden van 20x20 meter, wij willen veel zelf doen en daarom ben ik op zoek naar tips van jullie!
Het doel van dit zandstuk is dat de paarden hier in de wintermaanden op komen te staan zodat de weides gespaard blijven, ook wil ik er graag op longeren dus de bodem moet wel een beetje fatsoenlijk zijn.
Ons eerste gedacht was het 15cm uit te graven, een worteldoek te leggen en dan zand erover (weet alleen niet goed welk soort zand en waar het te kopen). Ik weet niet of dit een goed idee is of dat we nog iets anders moeten doen ermee.
Iemand nog wat tips en tricks?
AlineC schreef:deborah_D schreef:Hoi!
In de lente zijn wij van plan een zandstuk aan te leggen in mijn tuin/weide voor de paarden van 20x20 meter, wij willen veel zelf doen en daarom ben ik op zoek naar tips van jullie!
Het doel van dit zandstuk is dat de paarden hier in de wintermaanden op komen te staan zodat de weides gespaard blijven, ook wil ik er graag op longeren dus de bodem moet wel een beetje fatsoenlijk zijn.
Ons eerste gedacht was het 15cm uit te graven, een worteldoek te leggen en dan zand erover (weet alleen niet goed welk soort zand en waar het te kopen). Ik weet niet of dit een goed idee is of dat we nog iets anders moeten doen ermee.
Iemand nog wat tips en tricks?
heb je inmiddels al een grondverzetter/loonwerker benaderd?
zoja heb je al een offerte?