Weidegrond aankopen voor paddock paradise veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Weidegrond aankopen voor paddock paradise veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 12:07

Hoi, ik heb een vraag.

De weidegrond naast ons huis is te koop, het is een stuk van 3 hectare.
Eigenlijk is het te groot voor ons, want wij hebben zelf al iets meer dan 2 hectare aan huis voor onze eigen 6 paarden.
Mijn droom is om een mooi groot paddock paradijs te maken, en daar heb je op 5 hectare natuurlijk wel echt de ruimte voor!
Ik zou dan graag 2 of 3 pension paarden erbij willen om zo de kosten van het land te dekken.
Zou hier interesse voor zijn?
Het ligt 10 km onder Apeldoorn en je rijd in 10 minuten stappen naar het bos, waar je eindeloos kunt rijden.
We hebben een buitenbak die bijna het hele jaar goed te rijden is, alleen met erge regenval wat minder.
Er is ook een grote inloopstal, en de paarden hebben de hele dag door hooi te eten.
Er is nu een pad van ongeveer 500 meter rondom de grote wei, waar ze in de winter ook op kunnen lopen.
In de zomer kunnen ze in de wei en op de paden.
Ik ben ook benieuwd wat hier een goede prijs voor is.
Er is ruimte om je zadelkast neer te zetten.

Alvast bedankt!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:27

Misschien moet ik maar naar Apeldoorn ipv drenthe :P

ElskaIsland

Re: Weidegrond aankopen voor paddock paradise veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:29

Ik ken iemand die in Apeldoorn woont en dat wel zou willen, vermoed ik. Ligt er aan hoe ver het precies weg is. Ik zou het ook graag willen als het kon! Helaas te ver weg, ik woon in de -voor paarden te krappe- Randstad.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:31

Als het klopt dat het in Loenen GLD is dan weet ik vrijwel zeker dat daar wel animo voor zal zijn. Zeker wanneer er ook een goede buitenbak is en een schuil/inloopstal. Ik gok dat je dan 24/7 buiten wilt? Die plekken zijn namelijk wel erg schaars in Loenen, Eerbeek eo.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:33

Ik denk ook zeker dat daar interesse voor is. Dat soort plekken zijn hier (gek genoeg) vrij schaars.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:34

Wauw, wat een enorme luxe dat je dat kunt betalen daar! Ik woon er zelf niet maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat daar zeker interesse voor zal zijn. Een prijs kan ik je niet aan helpen, ik zou vooral eerst eens zelf gaan rekenen welke kosten je zou maken en hoeveel je daarvan door wil berekenen en op welke minimumprijs je dan komt. Kijk ook even naar de prijzen van stalling bij je in de buurt. Toch denk ik dat je ook met een wat hogere prijs nog wel die paar klanten kunt trekken doordat je iets heel moois aanbiedt.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:35

Wat ik me afvraag in het algemeen mag je zomaar een PP maken?
Is het weidegrond die je dan zomaar "zwart" mag maken?
Of moet je een vergunning oid aanvragen.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:44

Ik denk ook zeker dat er interesse voor is! Hier afgelopen zomer naar de Veluwe verhuisd en een Paddock Paradise aangelegd (voor mijn eigen paarden), ik heb best wel veel PB's gehad met vragen of ik ook pensionpaarden wilde en ik heb laatst ook een briefje in de brievenbus gehad met de vraag of haar paard hier mocht staan.

En dan heb ik ''maar'' een hectare, laat staan wat voor prachtigs je op 5 hectare kan maken <3 <3

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:57

Als je de grond kunt betalen zeg ik doen! De kosten zul je er nooit uithalen, maar niets zo mooi als veel grond bij je huis!

JanneJ2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:59

Jammer dat het zo ver weg is! anders had ik het graag gewild!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 14:19

Bedankt voor de antwoorden!
Leuk dat er veel interesse voor is.

Ja klopt Ilja_1997 in Loenen inderdaad, het is alleen niet direct tegen de bosrand aan, maar goed je kunt ook niet alles hebben hè.

Rumay, goed om na te vragen inderdaad wat met het perceel kan en mag, bedankt voor de tip!

BrittS, wat leuk dat jullie ook naar de veluwe zijn verhuisd, en gaaf dat je een pp hebt gemaakt, vind 1 hectare ook best al wat hoor, je ziet soms nog veel kleinere stukjes.

Of we het kunnen kopen is nog even afwachten, het perceel is opgesplitst in twee delen een van 0,7 hectare, en daar kunnen we de lasten wel van dragen.
Het andere gedeelte wat er aan vast zit en op de weg uitkomt is 2, 3 hectare en dat zou ik dan eigenlijk alleen kunnen kopen als ik 2 of 3 pension klanten zou kunnen vinden, anders worden de maandlasten gewoon te hoog.
Als het zou lukken om mensen te vinden zou ik het wel echt super gaaf vinden om er aan te beginnen.

GDG bedankt voor je tips!
Ja het is 24/7 buiten met grote inloopstal, we hebben geen stallen die dicht kunnen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:36

Ik denk dat daar zeker wel animo voor is. Alleen in Eerbeek is een soortgelijke plek, maar die heeft ook maar beperkt plek.

Hebben jullie ook een rijbak?