Stapband paarden. Ervaringen en kosten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GPSWDL

Stapband paarden. Ervaringen en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 19:07

Aangezien wij aan het kijken zijn naar extra's voor onze nieuwe stalling maar ook beperkt ruimte hebben denken wij aan een stapband in plaats van een stapmolen. Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de kosten ongeveer?

freetorun

Re: Stapband paarden. Ervaringen en kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:38

Ik heb het in Frankrijk op wat luxere stallen wel eens gezien. De paarden waren er compleet aan gewend en werden op die manier in/uit gestapt. Het voordeel is natuurlijk wel dat het lekker rechtuit gaan.

Ik vond het altijd wel 'eng'. Wat nu als ze schrikken etc. En ik vraag me af hoe de belasting voor de pezen is met de band als ondergrond, maar daar zal vast over nagedacht zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:40

Band is verend. Mijn tinker heeft voor een afstudeerproject erop gestapt en gedraafd. :j kende het niet eerste paar keer bewegen was even eng voor hem maar na kwartier was geluid is band omhoog is klaar voor actie. *\o/*

Was wel ok geweest, grootste nadeel binnen en dus warm vrees ik

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:42

Waar ik werk hebben we ook een loopband. Gaan de paarden een paar keer per week op, buiten training om. Werkt handig. Zijn een aantal standen die de helling kunnen veranderen, of continue een lichte helling. Of helemaal vlak.
Draven doen ze mijn werk niet, echt alleen in stap.

Met eigen paarden geen ervaring mee.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:09

Ik zou eens bij Kylix informeren. http://www.kylix.nl

Houd er rekening mee dat zo'n loopband een heel stuk duurder is dan een simpele trainingsmolen

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:29

Heb op een stal gewerkt waar ze er ook een hadden, bijna alle paarden gingen er dagelijks op, waren het helemaal gewend, en nooit meegemaakt dat er iets niet goed is gegaan. Band was in hoogte (helling) en snelheid instelbaar. Wat betreft de kosten heb ik geen idee.

Edit: ook hier werd de band alleen voor stap gebruikt, er werd niet op gedraafd.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:32

Ik heb het wel gezien, maar jij wilt ze waarschijnlijk erop vast zetten zodat je erbij weg kan lopen? Daar deden ze dat niet, het paard bleef aan een touwtje of helemaal los. Erop vastzetten lijkt me persoonlijk doodeng :=

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:06

Sintara schreef:
Ik heb het wel gezien, maar jij wilt ze waarschijnlijk erop vast zetten zodat je erbij weg kan lopen? Daar deden ze dat niet, het paard bleef aan een touwtje of helemaal los. Erop vastzetten lijkt me persoonlijk doodeng :=

Bij een goede loopband zit daar een veiligheid voor ingebouwd

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:30

Zal best mooi zijn zo een stapband maar persoonlijk zou mijn voorkeur als de ruimte daarvoor is toch een molen zijn al is het alleen al omdat hier meerdere paarden tegelijk in gaan. Stapband maar 1 per X

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:36

Popstra schreef:
Zal best mooi zijn zo een stapband maar persoonlijk zou mijn voorkeur als de ruimte daarvoor is toch een molen zijn al is het alleen al omdat hier meerdere paarden tegelijk in gaan. Stapband maar 1 per X

Er zijn er waar meerdere opkunnen :) Zangersheide heeft er zo 1 staan

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:40

Laurievc schreef:
Popstra schreef:

Ik denk dat je voor de prijs van die loopband een aardige Italiaanse sportauto kunt kopen _/-\o_

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:42

Het voordeel van een stapband is wel ook dat het enkel rechtdoor is in plaats van enkel op de cirkel.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:43

juliomariner schreef:
Laurievc schreef:

Ik denk dat je voor de prijs van die loopband een aardige Italiaanse sportauto kunt kopen _/-\o_
Dat ga ik niet ontkennen :')

GPSWDL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 18:47

Bedankt voor jullie antwoorden. Iemand enig idee wat de kosten ongeveer zijn?

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:12

http://horse-trainerproducts.com/GB/Products/Walk.aspx

Ik heb ervaring met bovenstaand merk. Degelijk gebouwd en werkt perfect, maar wordt toch vaak alleen op grote stallen gebruikt. Je kan immers niet elk paard tegelijk trainen en hiermee doet de loopband de warming-up en cooling-down voor je. Tevens een mooi apparaat voor paarden die revalideren.