Zadel nieuw of tweedehands

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:05

Ik heb enige tijd geleden ook een 2e hands westernzadel aangeschaft en ik ben er heel erg blij mee. Je moet gewoon kijken naar je portemonnee en wat het fijnste is voor je paard.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 23:20

DeesDeBest"]
[quote="pmarena schreef:
Maar je weet wel welke ik bedoel , die bruine verkleurde vormeloze gruwel-dingen vol met scheurtjes op het zitvlak... Scheve mond Bah



Ligt dat iet aan het onderhoud? Volgens mij is er gee nA of B lijn. Misschien van 20 jr terug Lachen
[/quote]

Het foute model ligt sowieso niet aan het onderhoud , neem ik aan Clown

Valt me gewoon op , die haarscheurtjes op de lepel van dat type Daaleman....daar ben ik ongelofelijk op afgeknapt. Zat ook bij Rena , zo'n zadel. Meisje van wie ik Rena kocht , heeft haar net 2 jaar gehad en in die tijd dat zadel voor haar laten maken. Kun je na gaan hoe jong dat ding was.. naad in het zitvlak gescheurd ook... en zo zag ik er wel meer.

Maar er zijn dus ook die juist kwijlend-mooie Daaleman-zadels , dat is echt een wereld van verschil en 2 uitersten bij elkaar

BR van BR vind ik wel mooi spul !

De goedkope merken van Bieman (BR) zijn dan wel weer wat minder .
Premiere enzo.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:16

Hoi,

Ik heb ook toen een 2e handszadel gekocht, omdat ik ook van mening was dat ik beter een goed tweedehands dan een middelmatig nieuw zadel kon kopen.

Ik heb ong. 2 jaar geleden een Stübben Siegfried in zeer goede staat voor € 500,00 gekocht. Nu heb ik een dressuurzadel van CTD (is ook van Stübben) op het oog, moet ik nog even over denken. Is wel mooi weer € 500,00!!!

Ik ben persoonlijk ook niet zo dol op Kieffer.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 10:31

wat voor paard heb je dan? als je nog een jong paard hebt, dan zou ik een zadel op maat laten maken, dat ga ik ook doen..een 2e hands zadel lit namelijk niet helemaal 100%goed op de rug van je paard, maar soms juist weer wel, je moet zelf gewoon kijken wat voor bedrag je wilt uitgeven en daan ga je dan naar zoeken.
mijn persoonlijke vookeur gaat naar een euroriding of een ainsley, dat zijn super zadels, maar kieffer Scheve mond zit niet zo lekker. maja..dat is mijn mening

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 11:26

Ik heb toen ik mijn paard kocht, gekozen voor een nieuw zadel.
Omdat ik een zadel heel erg belangrijk en vind dat hij goed moest zitten en passen zonder verborgen gebreken.

Ik heb allemaal centjes bij elkaar geraapt en heb gekozen voor een Hulsebos zadel.

De kosten van dit op maat gemaakte zadel waren niet extreem hoog.
En de kosten lagen ongeveer gelijk aan een nieuw zadel in de winkel.

Ik ben dus nu een troste eigenaresse van een Hulsebos WB4.
Echt een heerlijk zadel.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:29

2e hands scheelt vaak echt een hoop geld.
Ik heb 2 weken geleden ook een 2e hands goedicke vzh zadel gekocht en mocht hem 2 weken op proef hebben. hoefde geneens te betalen, maar heb dat wel vast gedaan omdat we anders als ik hem wilde houden weer helemaal terug moesten om te betalen.
als je slim bent laat je wel iemand die er verstand van heeft naar je 2e hands zadel kijken of alles nog in goede staat is.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 12:38

Ik heb laatst na lang sparen ook een goed zadel gekocht. Ik wilde perse een tweedehands, omdat het leer vaak minder stug is. Nu rij ik western en heb ik dus een westernzadel gekocht, maar veel verschil zal er niet zitten in goed leer bij een westernzadel en goed leer bij een dressuurzadel Haha!

Ik zou dus absoluut voor 2e-hands gaan!

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 13:08

Pmarena, ik heb ook een Daaleman (vzh/spring) zadel met wat van die oppervlakkige haarscheurtjes op het zitvlak en de lepel, ook zo'n bruin ding. Deze is echter al wel minimaal 35 jaar oud.... (staat nog een 3-cijferig telefoonnummer in Haha!) En verder is hij nog perfect.

Ik zou trouwens ook voor een goede tweedehands gaan, in plaats van een nieuw zadel van mindere kwaliteit.
En voor de liefhebbers heb ik nog een tweedehands Daaleman dressuurzadel te koop Schijnheilig