2,5 maand geleden zijn we verhuisd naar een heel fijn huis met een mooie grote tuin.
Inmiddels is alles ín huis bijna klaar, dus tijd voor de tuin.
Ik heb al veel goede tips op bokt gelezen, en zou willen vragen of jullie eens zouden willen meedenken met mijn plannen

Ik heb een mini en een tinker welke nu bij mijn ouders aan huis staan. De tinker blijft bij mijn ouders, en de kleine komt bij ons aan huis met een vriendje.
De offerte voor het aanleggen van de paddock hebben we goedgekeurd, dus daarvoor kunnen we een datum gaan prikken, en voor een mooie omheining zijn we ook al aan het kijken. Dan blijft de schuilstal over;
We hebben een hele grote garage waarin we 2 stallen zouden kunnen maken, maar ervaring leert mij dat ik ze bij mijn ouders thuis ook nooit op stal heb (daar hebben we een schuilstal met stallen eraan).
Om te beginnen wil ik dus kijken om alleen een schuilstal te maken. Aan de garage vast zit een grote overkapping, deze zou ik graag willen ombouwen tot schuilstal. Hieraan vast komt ook de paddock met wit zand.
Om een beetje een beeld te geven:

De planten e.d. worden verwijderd, dit wordt paddock. Om een idee kwa grote te geven, de korte kant (groene streepje) is 3 meter.
Het idee is sowieso om de voorkant verder dicht te maken met planken (het stukje wat nu betongaas is) en om het stuk daarnaast open te laten zodat de paarden hierdoor naar binnen kunnen. Hiervoor kan ik dan eventueel in de winter flappen hangen. (Flappies )
De korte kant (bij het groene streepje) wil ik dan denk ik ook dicht maken, met hierin een deur voor onszelf om naar binnen te gaan.
Zoals je ziet zit er al een water aansluiting, hier kan ik een drinkbak ophangen, of het een kraantje laten en deze dan afzetten zodat ze niet bij de kraan kunnen komen.
Op de vloer liggen nu kleine tuinstenen. Hier overheen zou ik graag rubber willen, zodat het wat zachter is, en makkelijk is om te vegen.
Wat voor rubbermat zou hiervoor geschikt zijn? En moet je de randen dan dichtkitten zodat er geen urine onder kan komen?
Zoals je ziet zitten er ook nog 2 ramen, hier moeten denk ik of tralies voor komen, of ik moet voor die ramen een voerbak maken voor het hooi zodat ze niet tegen de ramen aan kunnen komen.
(ik weet niet of die ukkies ook ramen eruit kunnen duwen?)
Aan de korte kant die nu al dicht zit, zit al een deur (lastig te zien op de foto misschien). Hierachter is nog een brede strook tussen de omheining naar de buren toe en de garage. Hier kan ik bijvoorbeeld mooi de lege kruiwagen e.d. neerzetten. Hooi en overige paardenspul komt in de garage.
Onder het afdak komt natuurlijk nog een goot.
Hebben jullie nog ideeën of tips?
Ook iets om even goed over na te denken dus.