Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:38

_AnnelotD schreef:
NinaCharlie schreef:
Ik had hem persoonlijk wat langer gelaten maar tegen de tijd dat je paard zijn staart nodig heeft voor de vliegen is hij alweer langer hoor. Geen zorgen, idd zoals hierboven is het wel een kwestie van smaak.



Maar niet idioot kort dus?


Niet te erg in opjagen. :) Ik vind het wel idioot kort, maar wat ben je ermee dat ik dat vind? Je kunt het er toch niet meer aanplakken en wie weet vindt iemand anders het juist wel heel mooi. Gewoon weer laten aangroeien en volgende keer iets minder enthousiast met de schaar zijn. :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:41

De paarden hier worden de staarten ongeveer geknipt dat ze eindigen ter hoogte van de bovenkant van de kogel. :) Gezien ze allebei de staart vrij hoog dragen als ze lopen is dat kort zat voor het mooie.
De lengte van de staart is echter persoonlijke voorkeur. :) En gelukkig groeit het vanzelf weer bij als je het te kort vindt. ;)
En wie weet, misschien staat het dit paard wel, alleen op basis van een kont vind ik dat moeilijk te beoordelen. :')

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:42

Mijn springpaard knip ik ook vaak genoeg zo kort af :P

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:44

Ik vind het nog wel kunnen, voor het mooiere mag het net ietsje langer. Maar ik zie veel liever dit dan die staarten die zowat over de grond slepen :+

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:46

Ik doe altijd mm arm onder de staartwortwl leggen en dan met je andere hand naar beneden tot midden pijpbeen. Als je paard zn staart hoog draagt is ie nu wel kort maar idd niet druk om maken groeit wel weer aan

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:47

Niks mis mee hoor TS. Hier ook altijd een kortere staart. Is puur smaak.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vind je het nu niet mooi? Dan de volgende keer wat langer laten :)

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:50

Kan prima, paard heeft er geen last van. Als je het zelf niet mooi vindt dan volgende keer wat korter. Maar waarschijnlijk ben je er over een weekje alweer helemaal aan gewend.

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:11

Mjelleke schreef:
Kan prima, paard heeft er geen last van. Als je het zelf niet mooi vindt dan volgende keer wat korter. Maar waarschijnlijk ben je er over een weekje alweer helemaal aan gewend.

:') :') :')

roxiie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:28

Staartlengte is echt heel persoonlijk.
Ik vind dit dus echt té kort en ook niet meer mooi.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:31

Ik vind het helemaal niet te kort. Ik hou d van een vrij korte staart en zo lang mogelijke manen. Maar de meeste mensen willen het andersom!Ik knip de staart altijd in het najaar,dan is hij weer lang zogauw het vliegenseizoen begint.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:36

Voor mij ook te kort, maar hé, dat is smaak gewoon. Ziet er verder wel netjes uit, geen happen of zigzaggen en zo. Lengte is echt zo persoonlijk...
Vind je het zelf lang of kort genoeg? Dan is het goed, zolang je de staartwortel maar niet mee knipt.

Maar kan me voorstellen dat zo'n eerste keer knippen best even eng is. Het scheelt dat 't wel weer aangroeit, maar toch...Dat 't dan net scheef oogt en je er nog wat afhaalt en 't weer scheef oogt enz. totdat je met zo'n zielig kwastje staart zit. Dan krijg je niet meer uitgelegd dat je tot de kogel wilde knippen. (dat was mijn doemscenario bij de eerste keer, uiteindelijk bleek 't niemand te zijn opgevallen dat paard geknipt was :') )

lies_sparkle

Berichten: 6130
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:36

Lijkt me prima toch? Het is altijd een beetje smaak maar mijn shet heeft nu ook deze lengte. Anders maakt hij er zo’n smeerboel van. In t voorjaar en de zomer iets langer :)

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 15:53

Niks meer aan te doen toch? Het is niet belachelijk kort maar ik hield ze zelf altijd wat langer. Iets boven de kogel. Lag beetje aan het paard.

daantjuhhh

Berichten: 26877
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:02

Ik vind dit juist een mooie lengte.

Ik vind tot op de kogel altijd een beetje sloom staan.

Kwestie van smaak verschil

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:08

Juist in de winter vind ik deze lengte wel lekker scheelt een hoop modder en klitten in de staart. En tegen de tijd dat de staart weer nodig is tegen vliegen is hij weer mooi lang.

silvia58

Berichten: 1832
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:13

daantjuhhh schreef:
Ik vind dit juist een mooie lengte.

Ik vind tot op de kogel altijd een beetje sloom staan.

Kwestie van smaak verschil


Precies _/-\o_
Volgens mij heb je het gewoon heel goed gedaan.
Ligt ook een beetje aan het type paard/pony, maar ietsje korter staat
meestal veel vlotter :j *\o/*

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:17

Ik knip de mijne in de winter ook zo hoog hoor. Misschien zelfs wel iets korter. Scheelt een hoop zand/stro en troep. En tegen de zomer is het weer iets langer, dan punt ik het wat bij.

Gewoon doen wat je fijn vind.

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:23

ik vind het eigenlijk hardstikke meevallen! Het ziet eruit alsof je paard een mooie dikke staart heeft. Ik vind deze lengte maar wel dik er mooier uit zien dan zo'n super dunne lange staart :) en als 'ie op een gegeven moment weer is gegroeid heb je én een dikke staart én een lange staart!

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:31

De mijne had eerst een hele lange zware staart die altijd vol klitten en mest zat. Toen heb ik het vuile onderste stuk eraf geknipt en meteen begon hij veel meer met zijn staart te flapperen en tilt hem veel hoger op bij het mesten,waardoor hij schoner blijft.Ik heb het idee dat hij de kortere lichtere staart zelf prettiger vindt.Overigens groeit het weer vrij snel.

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:39

Lelijk is het niet hoor. Opzich kan het prima. Hij heeft daar wel een mooie volle staart voor. Persoonlijk had ik het ietsjes langer gelaten, maar ach het groeit vanzelf wel weer aan :D

Ballard_L

Berichten: 2496
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:02

Ik vind het juist heel mooi :) ik vind kortere staarten altijd wel sportief staan. Langere staart wordt naar mijn mening ook zo snel vies in deze periode, dus bij mij ook zo kort hoor! Maar het is zo persoonlijk ;) als je het te kort vindt: het groeit wel weer aan

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:05

Doe zelf meestal handbreedte boven de kogel

Lizziewizzie
Berichten: 155
Geregistreerd: 24-10-11

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:09

Het leuke van staarten is dat het wel weer groeit, nu met de modder is het niet slecht om wat korter te zijn.

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:17

Zelf doe ik altijd ongeveer onderaan de kogel.
Maar ze zijn ook zó wee lang.
Jouwe is zo meer springmodel, is op zich oké maar zo kort zou ik zelf nooit doen.
Ik knip ze alleen omdat ze er anders op staan.

anjali
Berichten: 15131
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Voor de eerste x staart geknipt, te kort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:25

Het ligt ook wel aan het ras van je paard,of lang of kort mooier is. Mijn nu overleden Haflinger had een prachtige gegolfde staart die hij op de een of andere manier ook keurig schoon hield. Daar ging ik echt niets afknippen meer dan noodzakelijk om niet over de grond te slepen.Dat zou echt zonde zijn geweest.