Sinds kort hoopt mijn paard zijn stro op.
Er is niks veranderd in zijn situatie; hij staat van 7:00 - 16:00 buiten (momenteel op kaal stuk weiland of bij echte regen zoals afgelopen week in de bak). Hij heeft een dubbele stal, dus ongeveer 3 x 6 meter. Staat nog steeds naast dezelfde merrie.
Het lijkt alsof hij opeens heel veel stro op eet. De rest van zijn stro hoopt hij op, hij maakt er een grote berg van en in die omgeving poept en plast hij. Met als gevolg dat hij dus geen plekje heeft om te liggen

Of hij er zelf nou zoveel anders van wordt weet ik niet, ik zag sowieso nooit stro in zijn staart dus of hij überhaupt ligt op stal weet ik niet. Maar ik vind het geen fijn idee, ondanks dat er in de helft van de stal rubber matten liggen.
Ik heb de stalhouder al gevraagd of ze wat extra ruwvoer wil geven, maar hij doet het nog steeds.
Hij is ook niet meer in sportconditie qua uiterlijk

Herkent iemand dit van een paard die hiermee begon?
Verveling kan ik me niet voorstellen, volgens mij doet hij het al heel vroeg in de avond dus zolang staat hij er dan nog niet.
Zat al wel te twijfelen of ik anders toch wat 'speeltjes' aan zal schaffen voor in de stal, maar ja eerder deed hij dit ook niet.
Of een hooinet / slowfeeder aan te schaffen zodat hij langer over zijn eten doet.
Lastige daaraan is dat de stalhoudster 'bang' is voor paarden. Hooi en kuil kan ze zo door het luik of deuropening voeren, ze durft niet bij de stallen in dus iets ophangen wordt dan al gauw lastig.
Ander strooisel is geen optie, dit stro komt van eigen land.
Iemand suggesties?