Kan jou paard dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:21

ik zou het niet durfen met modena.. ik denk dat hij in paniek raakt...

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:40

Met Marco zou ik dat ook wel aandurven. Bij hem is het ook erg fijn dat hij niet in paniek raakt als hij ergens vast zit.
Zo heeft ie tijdens z'n tweede trailerrit zich om weten te draaien in de trailer en kwam hij klem te zitten. Toen we de klep omlaag deden zagen we hem zielig onder de stang zitten. We hadden zoiets van, die krijgen we hier niet zonder kleerscheuren, laat staan dat we hem nog ooit op de trailer krijgen. Maar hij liet zich rustig losmaken, stapte rustig de trailer uit en we kregen hem er daarna weer zonder problemen in....
En zo zat ie laatst vast in de draai. Meneer wilde weer aan de andere kant eten en op een of andere manier had ie het voor elkaar gekregen om de draad (van die geplastificeerde ijzerdraad) tussen zijn hoefijzer en hoef te krijgen. Toen ik aankwam stond hij met een been omhoog gewoon door te grazen Haha!, en wederom kon ik hem rustig losmaken (moest zelfs nog binnen een tang gaan halen).

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:54

Ewald hoef ik niet over na denken, die zet ik écht niet zo vast. Ik heb hem ooit na het rijden met zweetdeken los gedaan en dacht aah zo snel gaat ie neit liggen even snel dekensingel pakken. Ik was nog geen 10 seconden weg en ik kwam terug en zag meneer als een gek rennen met de deken om zijn voorbenen heen. Gelukkig kwam hij meteen op me afgerent en stond bij me te snuiven "Wat ik nu toch weer mee maak Verward " Paar pasje achterwaarts en het was klaar. En wonderboven wonder was mijn deken (fleece) nog heel ook! Maargoed vanaf toen heb ik altijd een dekensingel klaar liggen Haha!

Toen ik Bonanza nog reed stond daar op stal een jaarling en die boxen bij Bonanza was het onderstuk gewoon hout en het bovenstuk van dat euh hoe heet dat ook alweer. als je beton stort leg je eerst zo'n ijzeren ding met vierkantjes neer *LOL* Maargoed die zaten dus als scheiding boven het hout. Meneer was altijd nogal druk en stond geregelt te bokken en steigeren in zijn box (hij kwam er dan ook écht niet vaak genoeg uit) en opeens, ik was aan het uitmesten in de box ernaast, steigert hij en komt met zijn hoef door zo'n gat heen Bloos! Gelukkig kwam hij meteen weer omhoog en kon ik die hoef er snel uitdrukken. Ik ben geloof ik nog nooit zo geschrokken (stond er vlak naast namelijk)

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:56

Wij hebben een vrij lang weggetje met een brede berm die naar ons huis gaat (is een doodlopend weggetje waar nooit auto's komen, tenzij ze er dus moeten zijn en dat zijn mss 2 per dag die langs rijden) Wij zetten de ponys ook wel met een longeerlijn aan een boom vast en dan konden ze daar lekker even in de berm staan. Gekke met Goldy is dat ze niet gewoon aan een halstertouwtje vast kan staan (alleen thuis op stal) dan gaat ze hangen maar met longeerlijn aan een boompje geen probleem. Onze fries, de rust zelve maakte er een potje van en raakte dus wel in de knoop, die kon dat dus niet.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:09

Ik denk dat Nescio met picknicktafel en al op stap zou gaan omdat de grassprietjes even verderop natuurlijk veel lekkerder zijn... Scheve mond

Heb een keer een dame gezien die haar paard had vastgebonden aan het weefrek dat op de halve deur geschroefd zat. Paard schrikt ergens van, springt achteruit en het weefrek knalt van de deur af. Paard aan de haal met een weefrek achter zich aan, half tussen z'n benen. Paniek in de tent natuurlijk! Paard rent een grasveldje op, ziet het gras, gaat vol in de ankers, hoofd aan de grond en vreten alsof er niks gebeurd is. Hij moest overigens wel gehecht worden.

Wat ik als klein meisje van een oude rot ingeprent heb gekregen bleek maar weer eens al te waar te zijn: NOOIT je paard vast zetten aan iets dat los kan gaan....
Krijg ook altijd koude rillingen als ik zie dat paarden vastgebonden staan aan trailer brrrrrrrr Heb er wel eens een op 2 wielen zien staan en toen gelukig weer de goede kant op kiepen. Moet je toch ook niet aan denken als dat anders gaat....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:13

Ik heb de resultaten gezien van een paard aan een hek van een weiland was vastgezet, schrok en met metalen hek de weg over is gerend, aansluitend in de sloot belandde. Onder de wonden, die nog gingen ontsteken ook omdat ze in de sloot was beland...dat die het heeft overleeft mag een wonder heten.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:14

Met mijn oude paardjes deed ik dat ook altijd totdat iemand dacht he.. dat kan ik ook en daarbij ging het fout. Paard helemaal in paniek. Lijn kapot getrokken en beschadigingen. Is dus niet voor ieder paard weggelegd!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:24

Oscar en Foxy staan in de zomer nog weleens aan de pin.
Ze draaien zich dan ook weleens vast, om de kerstboompjes die ernaast staan bijv.

Ze wachten dan doodleuk totdat er iemand komt om ze los te maken, of ze gaan gewoon staan doezelen, en vervolgens gaan ze gewoon weer verder waar ze mee bezig waren, namelijk gras eten Haha!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:39

heb zowiets nog nooit meegemaakt,maar ik weet dat mijn paard wel een koele kikker is Haha!
hij wordt er alleen maar moe van alstie zich druk gaat maken Knipoog
hij heeft wel eens in de knoop gezeten met de halstertouwen toen hij aan de balk vast stond. samen met een fries. die zaten helemaal om mekaar heen gedraaid en stonden gewoon te wachten tot ik ze kwam bevrijden Haha!
hij heeft ook een keer met zijn neus in de prullebak(doetie anders nooit Knipoog) zitten snuffelen en toen bleef de deksel aan zijn halster hangen.. bleeftie daar gewoon staan met dat ding om zun neus, zo van vrouwtje kom der is afhalen.. hij zat gewoon echt vast Haha!
maja.. mijn paard gaat ook met prullebakken aan de wandel.. diepaktie gewoon vast en doet net alsof ie een hand tas vast heeft Haha!
dus ik denk dat ik die van mij met een gerust hart zo vast kan zetten, hij loopt zowiezo al weinig Haha! dus in de knoop komen zal wel loslopen..