Voor mijn twee paardjes heb ik twee inloopstalletjes (beide met rubber op de vloer) waarvan in ééntje ook nog strooisel ligt. En dat strooisel levert een probleempje op waarvan ik hoop dat bokt me aan tips kan helpen. Ik gebruik vlas/rapsodie/hemparade (beetje door elkaar, laatste keer had ik er een pak rapsodie weer in gemikt) en het wordt maar geen laag. Dit komt doordat ze buiten mesten en plassen. Ik hoef er dus niet uit te mesten, maar het blijft allemaal los spul zo. Ik gebruik strooisel zodat ze zacht en droog kunnen liggen (niet dat ze dat doen... ze gaan er alleen staan om te eten). In het verleden heb ik stro gebruikt, dat vond ik onhandig omdat het gauw nat werd en vooral omdat ze het erg naar buiten lopen. De stal waar het nu om gaat is ongeveer 3,5 bij 3,5 meter, de voorste meter is vrij. Daar zie je dus het rubber. Dat doe ik zo omdat daar een hooinet hangt, en om te voorkomen dat ze de boel meteen naar buiten lopen. De voorste meter los spul veeg ik regelmatig naar achteren. Ze hebben dan dus weer een stuk van 2,5 x 3,5 met een bed van los strooisel. Meer dan groot zat voor m'n shet, want daar is het vooral voor bedoeld.
Ik vind het onhandig, dat losse. Is er een manier om een stevige onderlaag te maken? Met water ofzo? Of gaat dat gauw schimmelen?