Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 23:30

Hoe gaan jullie zondag naar jullie paard als het weer echt zo bar en boos wordt als voorspeld?

Mijn paard staat ergens in het buitengebied waar ze echt nooit een keer gaan strooien dus als die 35 cm sneeuw werkelijk valt heb ik best een probleem. :+ Het enige wat dan een optie is is lopen maar dat is heen en terug en ook nog door de sneeuw een behoorlijk eind! Oja en ik heb geen hoge waterdichte laarzen. Eerst wilde ik met de auto gaan dat is 5 minuten, maar volgens mijn vriend zal dat niet gaan lukken met 35cm sneeuw op niet gestrooide wegen.

Ik moet wel elke dag naar stal om te voeren dus een keer overslaan is voor mij geen optie.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 05-02-21 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:32

Met de auto! Anders fietsen, en anders maar lopen :+ Als het het laatste is dan is het iets meer dan een half uurtje lopen. 15 min met de fiets en 5 min met de auto..
Ik sta op een doehetzelf stal (we helpen elkaar wel enigzins) dus ik moet wel.

We zitten wel aan zee. Dus ik verwacht niet heel veel overlast. En er zitten veel tuinders en boeren in de buurt... kleine 10 min lopen van het bos dus ik ga lekker sneeuwritjes maken!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:36

Lopend met vuilniszakken om je schoenen/laarzen, zodat je voeten niet nat worden als ze niet waterdicht zijn. Dubbele sokken aan.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 23:37

Chasey schreef:
Lopend met vuilniszakken om je schoenen/laarzen, zodat je voeten niet nat worden als ze niet waterdicht zijn. Dubbele sokken aan.

Oeh dit is wel even een goede tip, thnx!

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:37

Vooralsnog reken ik op 5 cm, staat mijn paard aan een doorgaande route en heb ik winterbanden. Ik verwacht er eigenlijk probleemloos te komen. Rij al jaren erheen als met sneeuw. Weleens een uur onderweg geweest ipv 15 minuten..

Maar oei, buitengebied waar ze niet strooien/schuiven en moeten voeren is wel een soort van ding ja! Y;(

Tot hoeveel ijzel/sneeuw zou je eigenlijk kunnen autorijden?

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:41

Heel eerlijk denk ik niet dat ik een eigenaar zal zien komen opdagen op stal volgende week. Misschien eentje. Maar de meesten hier komen met moeite 1x per week dus ik verwacht niet dat ze nu een effort gaan doen als het slecht weer is :')

Ikzelf hoop op begaanbare wegen zodat ik met de auto kan (wel belgie). Zoniet, zit er voor mij als stalmeisje niets anders op dan te blijven slapen op stal. Allez, in het huis ernaast toch, ik Woon daar niet maar kan het wel gebruiken :)

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:41

Mijn moeder had ook een handige tip: Boterhamzakjes om je voeten.
Wij hebben (hopelijk) een redelijk begaan bare weg ernaartoe en moeten waarschijnlijk het laatste stuk zo'n 100 meter lopen.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:46

Met de slee denk ik maar.. Zucht.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:46

Met de auto

hwn
Berichten: 4705
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:47

Te voet, want mijn paarden staan aan huis. :). Bovendien woon ik in Belgiƫ en hoop ik dat we van de meeste ellende hier bespaard blijven.

Texas02

Berichten: 4616
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:50

Niet, hij is op zondag altijd vrij en wordt goed verzorgd.. Maandag hopelijk weer met de auto, als ik er dan nog door kom..

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:53

Fiets en stukken waar ik niet kan fietsen lopen. Ik heb geen eigen auto en ben als de dood dat ik de huur auto in de prak rijd. Ik heb al een fiesta hier door de straat heen zien glijden met drie km p/h die vol in de remmen zat en vervolgens tegen een stoep randje tot stilstand kwam.

Het was een hilarisch gezicht geen schade. Maar ik zou denk ik 7 verschillende kleuren gepoept hebben _O-

Uiteindelijk hebben buren die persoon een soort sneeuwmatten voor om de wielen geleend. Geen kettingen, maar met pinnetjes. Had ze nog nooit gezien.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:57

Voor de sneeuw heen gaan. Of begint het snachts al te sneeuwen? Dan gewoon later op de dag.

AnsjePansje1

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-06-13

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:04

Wat mij vroeger werd verteld was dat als het glad was, je sokken over je schoenen heen moet doen :+ . Ziet er stom uit, maar je hebt wel meer grip :)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:07

Husky en slee. :')

I wish, ik ben bang dat ik gewoon lekker ga fietsen _O- Of lopen :wave:

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:11

Gewoon met de auto erdoor. Zolang je geen extreem slipgevoelige auto hebt, een stel goede banden en niet flipt als je toch wat schuift kan dat prima! Ook op landweggetjes en zeker bij verse sneeuw. Als het al platgereden is, is het veel gevaarlijker/gladder.

Ik heb meestal meer last van bestuurders die bibberend stapvoets rijden dan van de sneeuw zelf :') Rij rustig en voorzichtig (zeker in de bochten), pas je snelheid aan en gebruik je koppeling zo min mogelijk (remmen op de motor).

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:11

Ik ga 2 x per dag. Het is maar 2 km dus als het echt glad is dan gewoon te voet. Doe ik vaker. Waar mijn paard staat is het altijd slecht, veel on overzichtelijke bochten en sneeuw blijft daar ook altijd langer liggen. Ben altijd blij als ik weer thuis ben. Maar ben nog optimistisch dat er "maar" 5 cm gaat vallen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 06-02-21 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:12

Met de auto als het een beetje te doen is en anders sla ik een dagje over. Ze staal volpension dus haar voer krijgt ze toch wel. Als de weiden te slecht zijn blijft ze binnen en laat de staleigenaar ze om de beurt los in de binnenbak zodat ze toch even er uit zijn geweest.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:13

immanuela29 schreef:
Husky en slee. :')

I wish, ik ben bang dat ik gewoon lekker ga fietsen _O- Of lopen :wave:


Je hebt me wel op een idee gebracht :')

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:29

Hoe? Lekker met de auto,
All season banden, en ik heb echt geen angst oid om te rijden in de sneeuw hoor :D
Komt wel goed :j (halfuur rijden overigens)

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:49

Ik hoop dat de grote wegen begaanbaar blijven, dan kan ik het eerste stuk met de auto en de rest lopen. Mijn pony krijgt op dit moment een hele serie medicijnen dus ik moet eigenlijk wel minstens twee keer naar stal. Voor de zekerheid zet ik een pakket klaar met alle medicijnen in zakjes per voermoment afgemeten en een overzichtje met wat ze wanneer moet hebben. Er zijn een paar lieve stalgenoten die dichtbij wonen en die het wel willen geven als het nodig is. Ik geef het liever niet uit handen, maar ik wil ook mijn nek er niet voor breken...
Je zal zien dat er na al die voorbereiding maar twee centimeter valt :D.

ruitje

Berichten: 12319
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 07:12

Ik denk dat ik zaterdag avond maar blijf slapen bij mijn ouders :+ .

Nu al zin in een heel erf sneeuwvrij maken en 80 waterbakken controleren :')

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 07:45

Mijn paarden staan in het bos, moet groot stuk over een onverharde weg, denk niet dat dat gestrooid of geschoven gaat worden. Gelukkig heb ik een lieve buurman met een stoere auto met 4x4 die ik mag lenen.

Ik maak me om zondag niet zo druk maar de rest van de week als de sneeuw platgereden is... Dan wordt het veel gladder en lastiger te rijden met de auto

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 07:55

Ik heb samen met mijn dochter de staldienst op stal, moeten ze normaal gesproken binnen halen, de groep die buiten blijft voeren en paddocks mesten.
En in het weekend moeten we onze eigen stal mesten.

Ik ga gewoon met de auto. Maar als er echt geen doorkomen aan is dan doet de stalhouder het gewoon allemaal.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 07:57

Niet.

Ik woon in the middle of nowhere en paard staat 20 km verderop in the middle of nowhere.

Vol pension dus ik zet alleen zijn eigen ontbijt bakjes neer en de rest is voor de staleigenaar.

Doe 300 gr vandaag op ipv 200 gr en dan zien we van de week wel weer.


Je moet voeren zeg je, geen staleigenaar???? Alles in eigen beheer.

Dan zou ik extra veel hooi neerleggen of extra hooinetten ophangen en geen brok overleven ze wel voor 2 dagen.

Ik ben niet bang om met sneeuw te rijden maar het moet wel verantwoord blijven.