[FOTO]Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jintexx

Berichten: 465
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:35

Oef voelt zich slecht -O-..

Paarden hebben een fijne inloopstal en kiezen 24/7 wat ze doen.

Hier ligt zand in de stallen wat ze zelf naar binnen sloffen.
Als ik er vlas in doe dan vind ik dat overal, behalve binnen.. Zo kost het mij een berg geld en vlas in de wei heeft geen zin.

Wanneer het echt nat wordt gooi ik er per stal wel een pak vlas in maar die ligt snel buiten of tegen de wanden.

En als ze gaan slapen dan liggen ze toch buiten :o

Slechte foto als beeld. Paard lief stond in de weg :=

Afbeelding


Afbeelding


Stal lijkt klein, maar heeft aan twee kanten open wanden en is z'n 3x3,5m. Maar door de open wanden wel een halslengte meer ruimte.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:57

Afbeelding

Elke dag mest eruit en zo nodig natte plekken. Dagelijks bijstrooien, er ligt altijd een flinke laag in. Wanneer het nodig is onderlaag eruit, dat is meestal eens in de week of om de week.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:58

Cayenne schreef:
Die stal met alleen maar matten lijkt me niet fijn. Dan heb je snel natte drap en hebben ze niets te scharrelen.

Je bedoelt die van mij denk ik? Is inderdaad een schuilstal. Ze doen normaal zeker de helft aan het poepen buiten en de blauwe bak zit vol schoon stro voor de knabbel. De matten kan ik me zelfs met mijn knokige lichaam zo op laten vallen zonder pijn. Ik mest in de ochtend en avond tegen het door de stal lopen maar liggen meestal hooguit 2 drollen op het midden waar ze ook liggen :j

Als ik stro op de grond leg kan ik denk ik mijn mest 3x per week naar de boer gaan brengen, vind mijn vriend niet grappig..

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:02

Zal morgen een foto van die van mij maken. Staat op matten en gooide er eerder 1 baal per dag in dan stond hij tot zijn knieën in het stro maar hij maakt er tegenwoordig zo'n ontzettende bende van. Lees elke dag 3 kruiwagens eruit. Dat ik nu gewoon 4 plakken stro erin gooi zodat hij wat te knabbelen heeft want hij staat nu op matten. Sinds ik er niet zoveel stro in doe houdt hij het ook een stuk schoner? Zal vast opmerkingen krijgen dat het zielig is maar ik betaalde me scheel aan stro met elke dag een baal of anderhalve baal. Andere paard tilt haar benen niet op dus schuift alles naar de zijkant :+ Zal morgen eens foto's maken.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:10

Afbeelding


Mijn stal is ongeveer 3x6 (2 stallen zonder tussenschot). Hij staat van 7:00-17:00 buiten en de rest op stal. Staat op stro, mest en natte stro gaat er dagelijks uit. Zijn oude koeienstallen dus hebben roosters met daarover stoeptegels en dunne rubbermat.
Hij mest aan één kant dus daar leeg ik weinig stro neer. Hij plast helaas in het midden... Toen hij één stal had Kon die dagelijks leeg. Nu hoeft er dagelijks maar twee plakken bij in.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:19

Mijn paarden zijn echt varkens vergeleken met die van jullie. Mag die bij jullie leren? _O-
Zal morgen eens foto's maken.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:29

Even zoeken hoor!
Mijne staan 24/7 buiten met schuilstal

Iedere dag drollen er uit recht trekken en een beetje schoon vlas er over

Afbeelding

evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:33

Nog geen dikke laag maar elke dag schoonmaken en dikke laag erop zodat ze straks een lekker bedje heeft als het echt koud word

Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:43

Wat leuk om jullie stallen zo allemaal te zien!

Mijn muts staat in een 4 x 6 stal, foto vertekend een beetje. :) ze heeft lekker een binnen en buitenluikje.
Afbeelding

En vanuit de buitendeur gezien:
Afbeelding

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:13

Patricia_86 schreef:
[ [url=m/1fbeOd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Netjes gedaan zeg. Die tegels ook helemaal schoon ondanks de nattigheid.. :P

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 01:01

Wat een verschillen zeg! Ik denk dat de fotos ook veel vertekenen maar sommige vind ik wel erg weinig bodembedekking hebben.

Ik heb nu geen foto maar probeer sinds een aantal weken een beetje een goede bodem te krijgen zodat het beton er niet doorkomt. En veel stro erbovenop. Alleen ze vreet er echt veel van dus een hele baal er in is de volgende dag er zowat helemaal uit.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 01:22

Beetje vertekend beeld (Tandarts was net geweest), maar Duke heeft een 3x3,5 stal met rubberen stalmatten onder een nette laag vlas/stro. Op vol pension en er wordt elke dag heel grondig gemest. Alle natte plekken en mest gaat er dagelijks uit.
De paarden staan sowieso 10-12 uur per dag buiten in de winter en zomers 24 uur.

Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 08:01

Die van mij eet ook gerust zijn stal leeg dus ik schuif het nog schone stro opzij, doe er twee nieuwe plakken stro in en doe dan een laagje oud stro weer bovenop. Ik verstop zeg maar het nieuwe stro

Die van mij is echt viespeuk op stal hoor maar wanneer de stal zo groot is niet.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 11:56

Jintexx schreef:
Oef voelt zich slecht -O-..

Paarden hebben een fijne inloopstal en kiezen 24/7 wat ze doen.

Hier ligt zand in de stallen wat ze zelf naar binnen sloffen.
Als ik er vlas in doe dan vind ik dat overal, behalve binnen.. Zo kost het mij een berg geld en vlas in de wei heeft geen zin.

Wanneer het echt nat wordt gooi ik er per stal wel een pak vlas in maar die ligt snel buiten of tegen de wanden.

En als ze gaan slapen dan liggen ze toch buiten :o

Slechte foto als beeld. Paard lief stond in de weg :=

[ [url=m/KJvGBF.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/u2wrnm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Stal lijkt klein, maar heeft aan twee kanten open wanden en is z'n 3x3,5m. Maar door de open wanden wel een halslengte meer ruimte.

Hier ligt ook enkel zand in de schuilstal wat naar binnen gelopen is.. anders ligt het inderdaad overal behalve in de schuilstal, en het wordt als luxe wc gebruikt, terwijl dat nu niet het geval is.

Kon even geen andere foto vinden... geen idee wat de afmetingen zijn, maar in ieder geval groot genoeg

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:04

Dit vind ik ook een lastige bodembedekker;

Vies
Afbeelding
Schoon
Afbeelding

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:14

Dat het zo leuk kan zijn om al die schone stallen te zien haha. :Y)

Die van mij staat op stro, in een stal van 3x4,5.
Afbeelding
Afbeelding

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:21

Leuk topic! Grappig om eens bij anderen in de stal te kijken. Ik herken het punt dat stallen kleiner lijken op de foto, zeker zonder paard(en) erin...
Wel schrok ik een beetje van sommige foto’s met dunne laagjes. Ieder zijn ding natuurlijk en niet perse slecht, maar laten we zeggen dat ik van véél bodembedekking ben :=

Mijn paard en onze pony staan op rubber matten met daarop stro. De shet iets minder stro dan het paard, anders blijft het allemaal om haar korte pootjes draaien :D
Overzicht van de twee stallen. Voor de stal van onze shetlander, 2,5x2,5 meter. Achter de stal van mijn paard, 4x3,3 meter.
Afbeelding

Krijg de achterste er nooit goed op, maar hier een idee. Lekker dik strobed, ideaal. Veel schoner met uitmesten (iedere dag) en hoeft maar weinig bij. Heb zelf echt het idee hoe meer stro er in de stal ligt, hoe minder het dagelijkse gebruik is :j
Afbeelding

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:30

xJolijn schreef:
Heb zelf echt het idee hoe meer stro er in de stal ligt, hoe minder het dagelijkse gebruik is :j


Dat idee heb ik ook. In ieder geval werkt dat zo wel bij mijn paarden :)

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:46

jeannaa schreef:
xJolijn schreef:
Heb zelf echt het idee hoe meer stro er in de stal ligt, hoe minder het dagelijkse gebruik is :j


Dat idee heb ik ook. In ieder geval werkt dat zo wel bij mijn paarden :)


Hier helaas geen foto van de stal, sta nu volpension. Maar toen ik nog half stond en zelf moest mesten merkte ik dat ook echt! "Zuinig" doen met stro was helemaal niet handig, dan liepen ze alles erdoor heen en werd het één vieze bende. Met veel stro er in ging dat echt veel beter, en dan was een half plakje met opstrooien ook gewoon genoeg. Met weinig stro er in echt niet.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:58

jeannaa schreef:
xJolijn schreef:
Heb zelf echt het idee hoe meer stro er in de stal ligt, hoe minder het dagelijkse gebruik is :j


Dat idee heb ik ook. In ieder geval werkt dat zo wel bij mijn paarden :)

Hier werkt het helaas niet zo. Ik ben wel voorstander van een dikke laag stro, maar mijn paard vreet dat zo snel ze kan op. En ze loopt haar mest door de stal heen, dus dan is het al heel snel een hele vieze bende.

Maar goed, kan het bij mijn huidige stal nu zelf een beetje managen en ik geef haar iedere dag gewoon weer een verse laag stro er bij na het uitmesten, dan heeft ze toch een lekker bedje. Om op te eten :Y)

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:01

Leuk om te zien!
Mijn ruin is echt een zwijn. Mest overal, loopt het door de stal, vreet stro en het overige stro ligt allemaal achterin z’n stal. Een goede tactiek voor deze hebben we nog niet. Normaal is het oppotten bij ons op stal. Maar we hebben nu ook moeilijk stro, kleine stukjes en heel los ofzo.
Zal binnenkort eens foto’s maken.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:15

Leuk om zo al die stallen te zien en grappig dat er zo veel verschillende meningen zijn over hoe een stal er uit hoort te zien :j

Anoniem

Re: Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:43

Denk dat het ook per stal en paard verschilt, en natuurlijk ook per persoon.
Ik zelf houd van een dik pak stro, maar die van mij is ook netjes moet ik zeggen.
Gooi er 2x per week beetje stro bij in en mest of elke dag of om de dag, zal zo even een voor en na foto maken :)

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Hoe ziet jouw uitgemeste stal eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:12

Leuk om al die stallen te zien. Bij ons hebben ze een schuilstal zonder bodembedekking. Ze staan namelijk 24/7 buiten (shetten) en liggen altijd onder de bomen in het gras/zand

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:24

Maar 2x in de week vers stro? :0