foenegriek; hoelang houdbaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

foenegriek; hoelang houdbaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 12:53

Titel zegt het al: hoelang is foenegriek houdbaar?

Heb een pot die nog uit het gulden tijdperk komt... vraag me af of hij nog gebruikt kan worden?

Geen idee hoe hoe lang ik deze al heb, vond em nl toevallig nog in de garage...


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:58

staat meestal op de deksel.ik geloof dat die voor altijd houdbaar is of hoe je het ook zegt

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:58

als hij niet klontert en nog goed ruikt, kun je het gewoon voeren hoor!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:59

Er zal ongetwijfeld ergens een datum op staan, maar ik denk dat er weinig mee kan gebeuren. Uhm... wat zie je als je de deksel open doet? Als je schimmel ziet, dan zou ik het weg gooien (logisch). Anders gewoon gebruiken.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:44

SymO schreef:
Titel zegt het al: hoelang is foenegriek houdbaar?

Heb een pot die nog uit het gulden tijdperk komt... vraag me af of hij nog gebruikt kan worden?

Geen idee hoe hoe lang ik deze al heb, vond em nl toevallig nog in de garage...


sorry ik ben blond maar wat is dit??

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:54

De latijnse naam van foenegriek is foenum-graecum, letterlijk vertaald: Grieks hooi. Deze naam dankt de plant aan het feit dat men destijds foenegriekzaad aan slecht hooi toevoegde om zo de kwaliteit daarvan te verbeteren. Foenegriekzaad wordt al eeuwenlang gebruikt ter versterking van de conditie van paarden en vee. Foenegriekzaad is rijk aan vetten, vitamine A, B, C, E, kalk en fosfor en is zeer voedzaam. Foenegriekzaad heeft een positieve werking op de spijsvertering, de melkproductie en op de algehele weerstand. Foenegriekzaad kan heel goed samen met knoflook worden gegeven: beide kruiden vullen elkaar aan en beide bevatten stoffen die ervoor zorgen dat de ander beter wordt opgenomen.

En het is niet altijd houdbaar, op mijn laatste pot stond tot juli 2003..

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:54

Staat vermeld op de pot.. Ik zou het zker niet meer gebruiken als het je de datum niet kan vinden en je weet nie van hoe oud hij dus is.. Zo'n pot kost geen tevens geen drol. gr

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:10

Ik heb een maand geleden ongeveer een pot gekocht en hij is houdbaar tot midden 2005 geloof ik...dus zo'n 1,5 jaar...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 17:00

Er staat geen houdbaarheidsdatum op...
Dus daarom dacht ik: ik ga het eens vragen..

Ik weet wel van zeewier, foeneknof ed dat dat heeel lang houdbaar is.

Idd Ineke, zeker 1,5 jaar.
Vroeg me af of dit ook zo was bij Foene griek..

Poeder ziet er goed uit, geen klonters, geen schimmel en ruikt ook nog super...

Maar ik ga het risico niet wagen.. Nieuwe pot foenegriek kost niet zoveel als een paard met koliek Knipoog (bedacht ik me net op de fiets Haha! )

Maar bedankt voor de antwoorden!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 18:03

Samm schreef:
De latijnse naam van foenegriek is foenum-graecum, letterlijk vertaald: Grieks hooi. Deze naam dankt de plant aan het feit dat men destijds foenegriekzaad aan slecht hooi toevoegde om zo de kwaliteit daarvan te verbeteren. Foenegriekzaad wordt al eeuwenlang gebruikt ter versterking van de conditie van paarden en vee. Foenegriekzaad is rijk aan vetten, vitamine A, B, C, E, kalk en fosfor en is zeer voedzaam. Foenegriekzaad heeft een positieve werking op de spijsvertering, de melkproductie en op de algehele weerstand. Foenegriekzaad kan heel goed samen met knoflook worden gegeven: beide kruiden vullen elkaar aan en beide bevatten stoffen die ervoor zorgen dat de ander beter wordt opgenomen.


Ik dacht altijd dat foenegriek in het speciaal tegen hoesten werkte.. Is dat dan niet zo?
Als het goed voor de algemene weerstand werkt, werkt het natuurlijk ook indirect tegen hoesten, maar wij geven het vooral aan paarden die hoesten.

"Ubuntu: I am what I am because of who we all are"

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:48

die van mij is houdbaar tot aankomende zomer maar denk dat ik hem al ga weggooien want hij ruikt niet meer goed. Het zit in een plastic afgesloten emmer. Dus het is wel degelijk bederfelijk. Misselijk

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:00

Joslover klopt het is inderdaad ook voor het hoesten, daar gebruik ik het vooral voor

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:08

Samm schreef:
De latijnse naam van foenegriek is foenum-graecum, letterlijk vertaald: Grieks hooi. Deze naam dankt de plant aan het feit dat men destijds foenegriekzaad aan slecht hooi toevoegde om zo de kwaliteit daarvan te verbeteren. Foenegriekzaad wordt al eeuwenlang gebruikt ter versterking van de conditie van paarden en vee. Foenegriekzaad is rijk aan vetten, vitamine A, B, C, E, kalk en fosfor en is zeer voedzaam. Foenegriekzaad heeft een positieve werking op de spijsvertering, de melkproductie en op de algehele weerstand. Foenegriekzaad kan heel goed samen met knoflook worden gegeven: beide kruiden vullen elkaar aan en beide bevatten stoffen die ervoor zorgen dat de ander beter wordt opgenomen.

En het is niet altijd houdbaar, op mijn laatste pot stond tot juli 2003..


he bedankt weer wat geleert, dit mag je dus zomaar gebruiken
kan je zeker kopen in de diverse paardenzaken en op de paardendrogist.nl??
misschien dat ik het ook eens koop voor mijn paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 32 bezoekers