Hondenproof omheining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Hondenproof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 09:56

We zijn toch geen zo een fan van gaas en zouden liever enkel met stroomdraad werken.

De grote hond is 50 cm, de kleine 25 (maar deze heeft geen wegloop of jachtneiging).

We willen graag dus enkele dragen stroomdraad hangen met de hoogste op 1m20.

Welke hoogtes zouden jullie de draden hangen dat het voor de paarden ook veilig blijft.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Hondenproof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:01

Om wat voor honden gaat het? 1,20 is niet zo heel hoog. Als ze een beetje behendig zijn springen ze daar overheen.
Gaas daar kunnen ze in klimmen dus is ook niet voor alle honden geschikt :+

1,20 is voor paarden ook weer wat laag tenzij je pony's hebt uiteraard.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Hondenproof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:26

Kijk eens naar dogwatch, dat installeren wij nu. Enkel stroomdraad werkt bij ons niet, en de 1.20m heg is voor die van ons ook te laag.
Dat zal met stroomdraad niet anders zijn.
Wij hebben een krusing van 50cm.

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:27

1,20 springen mijn honden vanuit stilstand nog over.
Ik heb gewoon een houte omheining met bovenaan 1 stroomdraadje. De omheining is 3 meter 40 hoog.

(Mijn honden zijn 51 en 53,5 cm)

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re: Hondenproof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 10:29

Gaas durft de grote hond ook wat in klimmen.

Ik heb een pony van 1m40 en eentje van 1m20.

Hmmm ja 1m20 leek mij voldoende hoog. De grotere hond zie ik nu ook niet zoooo hoog springen. Ze is mix dalmatier - stafford. Die haar lijf is te zwaar om zo hoog te springen denk ik. Twijfel.

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenproof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:40

Je weet dat staffs net gebruikt worden om in de hoogte te springen en te bijten (bv in Amerika is het een sport om een object om in te bijten hoog in een boom de binden. De staffs springen er in en moeten zo lang mogelijk blijven hangen). Ook een dalmatier is een atletische hond. Ze zien er misschien lomp uit maar deze honden springen makkelijk 2 meter met een aanloopje.

Een hond kan je niet met een pony vergelijken. Honden springen veel leniger.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:43

Hoe laag wil je ,je laagste draad hangen dan? Persoonlijk vind ik stroomdraden niet werken met honden.Het gedeelte waar ze zonder toezicht lopen hebben we gewoon 2 meter gaas staan .Bij de paarden heb ik het grootste gedeelte gaas ,de kant die aan het fietspad grenst ,en aan de binnen kant een stroomdraad voor de paarden.
Aan de achterkant van de wei die grenst aan het bos heb ik 5 stroomdraden ,maar mijn ervaring dat is als ze reeen zien ze tussen de draden door gaan,Nu komen ze gelukkig terug als ik fluit,maar met een hond met wat Drive zou ik persoonlijk het risico niet nemen.

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re: Hondenproof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 10:45

De honden komen sowieso niet alleen in de weide. Enkel onder toezicht maar het is voor een indien nodig. Ze zijn gewoon om los te lopen.

Ik dacht aan 1m20 - 80 - 60 - 40 - 20

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:46

Ik heb gekozen voor gaas met schrikdraad ervoor. Maar ook vanwege de kippen.
Ik zou mijn hond niet snel achter een paar draadjes schrikdraad zetten, ik heb toch het idee dat ze daar sneller doorheen kruipen dan dat ze over een omheining heen springen.
Het laagste stukje omheining is bij ons zo'n 80 cm, en dat is hier gelukkig voldoende voor mijn grote windhond. Ik heb er wel een draadje boven hangen zodat ze er niet met de voorpoten op kan gaan staan.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:47

Zoe_97 schreef:
Je weet dat staffs net gebruikt worden om in de hoogte te springen en te bijten (bv in Amerika is het een sport om een object om in te bijten hoog in een boom de binden. De staffs springen er in en moeten zo lang mogelijk blijven hangen). Ook een dalmatier is een atletische hond. Ze zien er misschien lomp uit maar deze honden springen makkelijk 2 meter met een aanloopje.

Een hond kan je niet met een pony vergelijken. Honden springen veel leniger.

Wilde dit inderdaad zeggen, Onderschat ze niet. Onze Teef springt zonder training uit stilstand hoger dan 1 meter. Onze reu springt iets minder hoog maar als i echt wil dan komt hij ook zo over 1 meter heen. En mijn reutje is verre van sportief(gebouwd)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:51

Ik heb mijn gaas trouwens gehaald bij Cranenbroek, waar het zeker bij acties erg goedkoop is.
Afbeelding
Ik heb een meter hoog, met dan nog een schrikdraadje er boven, en twee draden er voor.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:55

Siddieqje schreef:
De honden komen sowieso niet alleen in de weide. Enkel onder toezicht maar het is voor een indien nodig. Ze zijn gewoon om los te lopen.

Ik dacht aan 1m20 - 80 - 60 - 40 - 20

Maar een hond van 25cm hoeft dan toch alleen maar een beetje te bukken?

Lager krijg je weer problemen met onkruid en gras wat er elke week weer onderuit moet natuurlijk.
Als je hond er door of onder probeert te gaan en dan een klap krijg en aan de andere kant raakt en rent is het ook vreselijk onhandig. Zijn ze al bekend met stroomdraad?

Zoe_97

Berichten: 9453
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenproof omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:02

Lijkt me beter een hoge omheining met gaas of hout te zetten en tegen de omheining stroomdraad te zetten