Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amber15 schreef:Misschien gekke vraag, maar kan je ruin wormen hebben?
Dat ze die eruit pikken.
Sharani schreef:Hier ook kipjes die dat doen, bij elkaar harken met een plastic gras/bladhark werk hier prima voor het opruimen. Geen idee hoe je het kan voorkomen.
Ik schrijf nu wel luiheid maar met de korter worden de dagen is het echt een uitdaging om alles uitgemest te krijgen voor/na werk en ook nog wat met de paardjes te doen. De tijd van met lampje uitmesten komt er ook heus wel weer aan, dat weet ik, maar ik hoop toch dat ze tegen die tijd het gras wat korter hebben. Ook dan blijft het natuurlijk irritant om per drol bijna twee vierkante meter mestkruimels bij elkaar te moeten harken. Als het nou een ruige winter wordt... paardjes die wat meer binnen gaan staan, kipjes die buiten wegwaaien en dus op hok blijven... dat zou het uitmesten wel vergemakkelijken
Koper schreef:Op zich is dat natuurlijk een goed idee. Ware het niet dat ik het een stom gezeul vind om naast én mestboy én klein harkje ook nog bladhark mee te slepen voor die 4 a 5, uiteraard optimaal ver bij elkaar vandaan liggende, drollen uit hoogpolig gras te gaan staan peuteren.
). Ik heb een metalen bladhark, en voor blad en hooi is die fijn maar ik vind 'm niet prettig om mee uit te mesten. Plastic bladhark gaat 'm ook niet worden, die is bij mij binnen een week kapot. Daarom heb ik een kinderharkje, gewoon harkje dus in klein formaat. Te klein om net onhandig te zijn voor zulke uitgespreide mestsnippertjes. Het harkje wat je bij zo'n mestboy krijgt is inderdaad een klunzig ding. Gaat bij mij in de winter ook meteen kapot, één klap op een bevroren drol en ze zijn verbogen. Dus die harkjes gooi ik nu meteen maar weg. Je hebt er niks aan.