Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:50

Wij hebben het geluk (het is maar wat je geluk noemt) gehad dat ik een bedrag heb mee gekregen vanuit letsel schade.
Mijn partner een vaste baan heeft.
En we een geschikt boerderijtje hebben gevonden wat dik binnen budget zat.

Kortom het meeste is op zijn plek gevallen wat ons instaat stelde om een boerderijtje te kopen.
Helaas hield het geluk daar ook zo goed als direct op maar we wonen er nog hebben achterlijk veel te doen nog maar we zijn gelukkig hier dus we blijven vechten

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:54

VogeltjeM schreef:
Hier ook de paardjes aan huis, op 6500 vierkante meter. Ivm het bedrijf van mijn man (ook aan huis) moesten we centraal blijven en we zitten in een vrij dure regio helaas. Toen we het kochten waren huis en perceel dus in zeer (zéér) slechte staat. We hebben het nu ongeveer 2.5 jaar, en in die periode hebben we al ons spaargeld erdoorheen gejast aan het opknappen van buiten (voor de paarden) en het neerzetten van zijn bedrijf. In de toekomst moet het huis nog plat en dan moet er een nieuwe woning gebouwd worden. Eerlijk: we hebben een fantastisch plekje maar eer we weer in een fatsoenlijk huis wonen zijn we wel 10 jaar verder (letterlijk). Dus in ons geval: blijven dromen en vooral veel concessies doen :) (en zorgen dat je de motivatie voor je paardenhobby niet verliest in alle drukte, want daar doe je het uiteindelijk natuurlijk voor)


Editje: ik was 25 toen we het kochten en het is mijn eerste huis. Voor mijn man zijn tweede. Zoals je leest, wordt het makkelijker naar gelang je al wat meer kapitaal hebt opgebouwd. Als starter is het erg lastig en moet er sowieso water bij de wijn.

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:00

Wij wonen met onze 3 paarden aan huis. Wel in Duitsland.(net over de grens) .
Volle lening? Nope.. Ik werk niet meer ben bij huis bij onze drie Kids. (ben 34 jaar man 39)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:10

Huizenprijzen stijgen de pan uit tegenwoordig.. Als ik weet voor hoeveel mijn ouders ons huidige huis 10 jaar terug hebben gekocht en het huis van de buren nu verkocht is.. En dat terwijl er bij ons niet zoveel meer gedaan hoefde te worden en het huis hiernaast 10 jaar terug al zwaar verouderd was.

Je vind het wel voor een redelijke prijs vergelijkbaar met een net huis in de stad met een kleine tuin, maar dan mag je zelf alles nog verbouwen + dan woon je in the middle of nowhere.

Het is ook een droom van mij, die ik heel graag werkelijkheid zou worden met een 10 tal jaren (idd rond de 30). Maar zal eerst moeten sparen en ik moet zelf heel goed kijken naar locatie aangezien ik in principe in een ziekenhuis ga werken..

Wat eigenlijk veel idealer zou zijn is dat ik het land achter ons huis zou overkopen en daar zelf een stalletje en een bak zou bouwen. Ben ik misschien nog wel minder kwijt en het huis is er al.

OleJon
Berichten: 2504
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:21

ik was 23 jaar en mijn man 32 jaar. we hebben het huis gekocht met 2100m grond. was een oud huis waar veel aan moet gebeuren. in november gekomen te wonen en in maart grote verbouwing gedaan. we zijn 2 verdieners maar hebben het huis gekocht op 1 loon. en dit jaar nog een verbouwing gedaan. maar we leven ook zuinig en gaan nooit op vakantie. we hebben geen extreem veel grond maar heb een bak van 15 bij 25 en een paar kleine weitjes maar hier in friesland is het ook allemaal wat goedkoper. dit vind ik ook een mooi huis
https://www.funda.nl/koop/boelenslaan/h ... rwei-54-1/

s0173957

Berichten: 5389
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:33

Ik lees hier 2100m² grond, 3500m² grond,...
Ik kom met 2ha amper toe voor 5 paarden aan huis...

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:37

OleJon schreef:
ik was 23 jaar en mijn man 32 jaar. we hebben het huis gekocht met 2100m grond. was een oud huis waar veel aan moet gebeuren. in november gekomen te wonen en in maart grote verbouwing gedaan. we zijn 2 verdieners maar hebben het huis gekocht op 1 loon. en dit jaar nog een verbouwing gedaan. maar we leven ook zuinig en gaan nooit op vakantie. we hebben geen extreem veel grond maar heb een bak van 15 bij 25 en een paar kleine weitjes maar hier in friesland is het ook allemaal wat goedkoper. dit vind ik ook een mooi huis
https://www.funda.nl/koop/boelenslaan/h ... rwei-54-1/


Ooooh die is heel mooi <3

OleJon
Berichten: 2504
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:38


OleJon
Berichten: 2504
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:39

s0173957 schreef:
Ik lees hier 2100m² grond, 3500m² grond,...
Ik kom met 2ha amper toe voor 5 paarden aan huis...

ik heb 2 d ponys en een shet en staan bij mij in de zomer toch 9 uur op het gras op die 2100m
grond staat ook nog het huis en de tuin en hok

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:41

s0173957 schreef:
Ik lees hier 2100m² grond, 3500m² grond,...
Ik kom met 2ha amper toe voor 5 paarden aan huis...

Ik geef toe dat ik 2100 en 3500 ook geen paarden objecten vind.
Misschien leuk voor een shetlander maar niet bij grote paarden.
Ja ik weet dat er mensen zijn die dat met volle tevredenheid doen, maar op die manier is niet aan mij besteed.

5 paarden hoef ik dan ook weer niet :D
Maar 2 voldoende plek geven dan weer wel.
Toen wij aan het kijken waren voor huizen wilde we ook echt minimaal 8000 of een hectare.
En dan ook nog met een gunstige ligging van het huis. Niet dat alles oprit en tuin is waar niet fatsoenlijk een wei van te maken valt. Uiteindelijk is het zelfs meer geworden. En daar zeker geen spijt van.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:49

ik heb thuis 8800, ben heel gelukkig dat mijn ouders 15.000 aan huis hebben, zodat ze in de zomer vaak daar logeren

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:50

Zoals veel mensen aangeven zijn er ook goedkopere regio’s waar het haalbaarder is, maar anders is het inderdaad vaak een kwestie van veel eigen kapitaal hebben/van de ouder meekrijgen.

Ons huis in Zeeuws-Vlaanderen via Bokt gekocht voor €275000 met 2.2ha grond aan en een goed onderhouden stalgebouw met 3 stallen + zadelkamer in hout. Ondertussen hebben we het 4 jaar en is er wel veel veranderd (bijna alles :+ ), maar je kon er op zich wel zo intrekken :j .
Ik heb er nu 4 C/D pony’s staan op ongeveer de helft en de andere helft wordt gehooid. Ik vind het echt ideaal dat we eigen hooi hebben, dat is zo’n enorm gemak! Minder dan een hectare aan huis zou ik niet handig vinden, zeker niet met het aantal pony’s dat ik heb.

De regio is voor Nederlanders vaak onaantrekkelijk, maar wij zijn dus vanuit Antwerpen naar hier verhuisd en wonen nu nog steeds op een dik half uur van Antwerpen maar dan mét betaalbare grondprijzen. We mogen alleen nu we alles aangepast hebben ons huis niet proberen verkopen, want ik denk niet dat we daar breakeven op draaien := .

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:58

s0173957, wij wilden minimaal 1.5 voor 4 maar ik ben erg blij met de 2.8. Ze staan nu bij mij nog steeds in het gras en ik heb 29 grote pakken kunnen hooien.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:05

Wij doen co-wonen met een ander koppel (niet met familie dus, want dat komt wel al vaker voor) op 1,5 ha met de paarden aan huis. Agrarisch gebied (België, Oost-Vlaanderen). Het huis wordt verbouwd naar 2 plusminus symmetrische privé woongedeeltes met elk eigen keuken/ boven/ toilet/ badkamer enz. De gedeelde ruimte is een wasberging. Alle stalgebouwen/ berginggebouwen buiten en de hele grond is gemeenschappelijk. Het is wettelijk gezien geen eenvoudige situatie, voor uitkeringen ed moesten we een attest afleveren van de politie die op bezoek geweest is om vast te stellen dat wij 2 aparte huishoudens op hetzelfde adres zijn enz. Ik werk in het onderwijs, nog niet vast, dus ik moest dat wel in orde brengen aangezien ik tijdelijke functies moet aan elkaar knopen. Dit jaar heb ik gelukkig nu al een bijna voltijdse gevonden tot einde schooljaar. Mijn vriend is statutair benoemd (ambtenaar) dus daar wel veel zekerheid. Maar ondanks de moeilijkheden, waar een wil is, is een weg... en het maakt dingen mogelijk die anders niet mogelijk waren. Onze paarden staan hier dus aan huis. Het komt meer en meer op hoor, alternatieve woonvormen. Bvb tinyhousing ook, zo ken ik ook een koppel, daar komen ook de nodige moeilijkheden bij kijken. Vooral in de stad is deze woonvorm (co-wonen) al gekender, maar ik ben er van overtuigd dat het ook buiten de stad meer zal gaan voorkomen. Een dik half jaar geleden hebben we het gekocht, ik was toen 28 en intussen 29 jaar. We hadden al een gekochte woning, dus we hebben onze rijwoning in de stad verkocht. Dat heeft ons wel wat opgeleverd om het mogelijk te maken, anders ging het niet lukken met schrijfgeld leggen... Dus verwacht zo'n aankoop niet te kunnen doen als eerste aankoop begin je twintiger jaren inderdaad... Aankoop van ons pand was tussen 450 en 500k. Met renovatie bij komen we aan dik 600k.
Laatst bijgewerkt door Ilsey op 12-10-18 16:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:07

In de meeste regio’s is het inderdaad onbetaalbaar. Al zeker als starter gewoon onmogelijk helaas.

We hebben een jaar geleden gekocht na meer dan 10 jaar met twee man fulltime werken flink sparen in een redelijk dure regio. Ze konden we de hypotheek redelijk houden.

Ik denk ook niet dat je dit moet willen aan her begin van je carrière gelijk zo’n baksteen van een hypotheek in je nek. Het komt wel wees geduldig. Elke cent die je leent betaal je dubbel terug gedurende de looptijd. Dus sparen loont.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:09

s0173957 schreef:
Ik lees hier 2100m² grond, 3500m² grond,...
Ik kom met 2ha amper toe voor 5 paarden aan huis...


Maar dat ligt ook aan je wensen. Wil je bijv per se hele jaar rond gras aanbieden? Staan ze veel buiten of veel op stal? Wil iemand een grote rijbak, een gewone of helemaal geen?

Wij hebben voor 2 quarter, een new forest en shet ong 2500m2. Ze hebben een bestraat plein, grote paddock en breed pad rondom een kleine wei die alleen af en toe open gaat voor ene snack. Stallen staan altijd open. We hebben op 3 of 4 plekken hooi.

Apart opslag en ook apart een iets kleinere rijbak.

Ze lopen 24/7 rond en rennen ook echt rondjes soms, maar zijn verder erg relaxed. Puur zandgrond, dus hele jaar echt goed droog.

Wij zoeken een huis met grond en ik kijk niet alleen naar het aantal m2, maar ook de vorm van de kavel. Lang en smal vind ik vaak een nadeel. Zou wel iets groter willen, maar wat we nu hebben is echt heel voordelig qua indeling. Zou niet het dubbele willen als het amper in te delen is. En hebben nog een aantal wensen natuurlijk.

Er staan ook goedkopere woningen te koop en ik ben met regelmaat bij mensen binnen geweest, die een leuk plekje hebben voor de paarden, maar een nauwelijks bewoonbare woning. Veel mensen hebben het er echt voor over om hun hele leven te verbouwen, dingetjes naar wens te maken etc.

Wij vinden bijv ligging belangrijk, soort bodem en dus de kavel en mogelijkheden.

Het is nu wel een lastige tijd om iets te kopen. Dat soort huizen zijn ook behoorlijk gestegen. Als je huis van bijv 2 ton, nu 250.000 waard zou zijn is dat leuke meerwaarde. Maar waar een huis van 2 ton 50.000 stijgt. Stijgt een huis van 3 ton meer en wordt het gat op dit moment wel iets groter.

Wij hebben alles laten berekenen en weten wat we kunnen doen, hebben toevallig goed gekocht in de crisis, maar wil echt niet teveel betalen voor een ander huis of geen 100% hypotheek.
Toen we in Drenthe woonden waren er leuke huisjes met stukjes grond voor bijv 175.000, die zijn nu ook al vaak 299.000. Als je zoiets wil moet je wel even heel realistisch kijken wat je elke maand kwijt bent en hoelang je er denkt te blijven wonen. Er is een hele grote kans dat het huis onder water komt te staan als d emarkt wel instort. Dan moet je echt niet weg willen.

Zelf snap ik niet dat mensen nu zo massaal kopen. De lage rente is leuk, maar je hebt minder belastingvoordeel en je moet je rente echt lang vastzetten. Als de markt gaat instorten of gewoon behoorlijk zakt, is je huis minder waard en dat moet je kunnen opvangen.

Het is voor ons wel een reden om geen 100% hyptheek te willen of bijv een opknapper die stabiel blijft in prijs

Nu hebben we tijdens de crisis een uitgewoond huis gekocht. Iedereen roept, wat een mooie overwaarde, maar elke cent en elke druppel zweet is wel van ons dat erin zit.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 23:26

Ik heb even niet alles doorgelezen :+

Maar ik ben ook op een punt van 'jezus dat heb je goed op die leeftijd...'

Disclaimer: betreft belgie, maar het idee blijft hetzelfe

Op mijn 19e samen met mijn vriend 1e huis gekocht (met hulp uiteraard) Vrijstaande woning, leuk prijsje, was al opgeknapt, dus konden er zo in. Hebben hier een tijdje gewoond, en toen hadden we zoiets van, ja als je een paard wil, is toch fijner als ie aan huis staat? Dus zodoende na 4 jaar gaan snuffelen. En ook vrij snel wat gevonden. Doordat we al 4 jaar aan het betalen waren, hadden we bij verkoop 1e huis 'eigen geld'. Dit kunnen gebruiken voor in het 'nieuwe huis' ivm hogere aanschafprijs hypotheek. Zitten nu maandelijks 200€ hoger aan vaste lasten incl verbouwingspotje.

Uiteindelijk kan ik ook zeggen van joh, dat extra per maand kan je ook in pensiongeld stoppen, aangezien je alles alsnog moet zelf kopen en doen. Maar goed, niks weegt op tegen de magie van sochtens in je badjas je paarden eten te geven :+

Ben nu 23, hele kiet verbouwd dankzij hele fijne en behulpzame familieleden. Straks lekker paardjes aan huis. We werken er beide kei hard voor, en dat mag ook wel eens 'gezien' worden.

Alleen, ofja als koppel zijnde, lukt nooit, of je moet de lotto winnen. En vooral op onze leeftijd. Je moet het echt van financiële hulp krijgen wil je die start kunnen maken, zoals wij het bijvoorbeeld hebben gedaan.

Het kost veel geld en energie, maar als ik zie wat we nu hebben, dubbel en dik waard....

Ohja... Echt een bijzondere baan hebben we beide ook niet hoor. Althans niks hoog diploma waardig.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 07:27

Vergis je niet in de kosten die je hebt als je je paarden aan huis hebt hoor!
Pas nog 100 balen (kleine) balen kuilvoer voor de winter aan laten rukken voor onze 3 paarden, ketsjing ff 750 euro neerleggen in 1x!En zo is er wekelijks wel iets dat aangeschaft of vernieuwd moet worden!Plus dat je ALTIJD werk hebt bij huis, maar dat is een keuze die je maakt en wij vinden dat heerlijk!

Wij wonen in de omgeving die TS aangeeft, 20 kilometer van Zwolle af.
Wij hebben een prima huis op een prachtige locatie en voor onze 3 paarden bijna 1,5 hectare aan land, genoeg dus!
Wij wonen hier nu bijna 10 jaaren hebben ons huis destijds voor zo'n 3 ton gekocht, wij betalen per maand zo'n 900 euro aan aflossing en hypotheek ( met aftrek van belasting terug gave)
Huur maar eens een huis voor dat geld en dan kijken wat je hebt.

Geen idee wat ons huis momenteel waard zou zijn, maakt me ook niet uit want wij gaan toch niet weg :+

Maar met 150,000 kom je niet een heel eind, maar blijf dromen dat hebben wij ook gedaan en onze droom is uiteindelijk,na 15 jaar ook uit gekomen!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:08

Ach ja, je moet altijd wat te dromen over hebben toch? ;)

Je kunt ook niet alles hebben en dat blijkt ook uit de reacties in dit topic. Sowieso is het niet gemakkelijk haalbaar met een startsalaris maar je bent ook jong en de meeste mensen zijn meer op middelbare leeftijd en hebben al wat investeringen gedaan in hun leven en tijd gehad om te sparen.

Daarnaast lijkt het wel dat tegenwoordig alles maar moet kunnen. En op vakantie, en een groot huis, en een dure auto, en de nieuwste telefoon, en elk seizoen een nieuwe garderobe. En en en en en... En dan allemaal het liefst als je net van school komt. :+

Als je nu een huis koopt, spaart en aflost op de hypotheek, sta je over 10 jaar misschien wel heel ergens anders qua financiën en komt je droom wel meer in zicht.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:20

Alleen berichten van TS gelezen, maar als starter lijkt her me ook onmogelijk. Wij hebben door overwaarde uit ons eerste huis en een verhuizing vanuit de Randstad naar het Midden vh land idd een huis met perceel kunnen kopen waar paarden gehouden kunnen worden.

En guess what? Zo ideaal is het allemaal niet. Ik heb de mijne alweer dik 1,5 in pension staan en dat bevalt me veel beter. Wij gaan veel op vakantie en dan is het verre van ideaal om ze aan huis te hebben.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:27

Aan huis moet inderdaad echt bij je passen.
Veel op vakantie maakt het inderdaad een stuk moeilijker.
Maar ook alle andere dagen in het jaar moet je er rekening mee houden.
Je zal toch 365 dagen in de week moeten voeren en kijken of alles goed is.
En je bent ook vaak alleen terwijl je op pension altijd wel mensen om je heen hebt. Dat ervaren veel mensen ook als nadeel.
En het eerder genoemde, betalen van voer en andere dingen is altijd bam ineens veel geld, niet verspreid zoals op pension.
Wij vinden het heerlijk, wij wonen vrij afgelegen, lekker die rust. Zelf de paarden houden zoals je wilt.
Maar ik begrijp ook heel goed dat niet iedereen dat wil. Goed om over na te denken.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:59

Wij wonen nu bijna 3 jaar in ons huis. Gekocht toen we 35 waren. Geen starters dus. We hebben beide een goede baan. Paarden aan huis was altijd mijn droom. En inmiddels is het ze ver!
Huis was een gedateerde ongeisoleerde woning. We hebben er een grote loods met stallen bij. En een perceel van 1,6 ha. Gekocht voor 3 ton. De grond alleen al is een ton waard.
We hebben dik 2 jaar verbouwd. En nu zijn we binnen bijna klaar.
Wij wonen wel echt buitenaf in regio noord-limburg.
In de goedkope regio's zijn voor 2 verdieners nog wat opties. Alleen ga je het niet redden.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 09:01

Ik denk dat de paarden aan huis, een eigen stukje land met vrijheid een droom van vele is, maar als starter niet erg reëel.
Ik werk op dit moment variabele uren rond de 30, maar ga per 1 November fulltime voor 44 uur per week aan het werk. Heb uitgezocht hoeveel ik met die fulltime baan aan hypotheek kan krijgen als eenverdiener, gezien ik geen vriend heb en die ook niet wil :P Dan zit ik rond de 50.000. Woon in het midden van het land, goedkoopste huurhuis binnen 20km van mijn werk is minstens €700 in de maand en koophuis 200.000.
Mijn droom is ook een boerderijtje, 2 paarden aan huis, wat kippetjes, geitjes en een moestuin, maar heel eerlijk, als starter nu moet ik al blij zijn als ik een oude kamer van 10m2 kan vinden en betalen ben ik bang en meer dan 44uur per week werken wil ik niet.

Een boerderijtje zal dus altijd een droom blijven waarschijnlijk, wie weet ooit in de toekomst, maar als starter kan je het in deze tijd wel op je buik schrijven als je geen ouders hebt die kunnen bijdragen en niet in groningen of limburg wil zitten bijvoorbeeld.
Of je moet gewoon de loterij winnen of een rijke vent trouwen :D

Ik blijf in ieder geval sparen zolang ik thuis woon, mijn eerste doel nu is om op mijn 30ste een degelijk eigen huisje met kleine tuin te hebben, dan ben ik al heel erg blij :j daarna zie ik wel weer verder. Ondertussen altijd blijven dromen en hoop houden, wie weet hoe de wereld er over 20 jaar uit ziet :D

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:09

Fitzroy schreef:
Alleen berichten van TS gelezen, maar als starter lijkt her me ook onmogelijk. Wij hebben door overwaarde uit ons eerste huis en een verhuizing vanuit de Randstad naar het Midden vh land idd een huis met perceel kunnen kopen waar paarden gehouden kunnen worden.

En guess what? Zo ideaal is het allemaal niet. Ik heb de mijne alweer dik 1,5 in pension staan en dat bevalt me veel beter. Wij gaan veel op vakantie en dan is het verre van ideaal om ze aan huis te hebben.



Wij ervaren dat helemaal niet zo, wij vinden het juist heerlijk om ze bij huis te hebben, heb je al dat gelul en jalouzie op een pensionstal ook niet! Zo zie je maar weer hoe ieder dat anders ervaart

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:14

Ik sta gelukkig op een fijne pensionstal, zit bewust niet in de groepsapp en kom altijd vroeg, dus ben heerlijk alleen bezig met de luxe dat alles gedaan wordt en we onbeperkt weg kunnen.
Ik zie geen nadelen :))