xTinkertje schreef:hoogstwaarschijnlijk gaan we wonen bij een boerderij, daar hebben vroegen ook paarden gestaan, en daar kunnen de paarden ook aan huis staan nu is van die oude rijbak een speeltuin gemaakt en daar zou ik dan weer een rijbak van willen maken, alleen is die ''maar'' 30x15, gemeten met mijn voetstappen dus niet precies. maar zo ongeveer. is dat voldoende?
Niet ideaal misschien, maar mijn inziens zeker te doen! Helemaal omdat je aangeeft dat je vooral veel in het bos rijdt. Daarbij rijdt je veel vooruit in rechte lijnen natuurlijk. Een kleinere bak is belastender dan een grote ruime bak. Maar je gaat er niet dagelijks in rijden begrijp ik.
En in principe kun je met een paard van 1.80m best basis dressuur rijden in een 40x20 bak. Dan lijkt het me met een D pony in 30 x 15 zeker te doen.
In mijn bak van 30 x 15 heeft nooit een grotere pony dan een shet gelopen, maar als ik er in sta lijkt het me echt wel mogelijk om daar met een D pony in te kunnen rijden. Helemaal als het niet dagelijks is.
Eigenlijk zou je eens bij iemand in een bak moeten rijden en daar met hindernissen of pionnen een 30 x 15 m bak uitzetten zodat je kan voelen hoe dat rijdt. Gelijk een goede schriktraining