Ik sta al 8jaar op een leuke stal. heel erg privé. Bij mensen met een eigen stal, waar ik een box ter beschikking heb gekregen jaren geleden omdat ik prive in een moeilijke situatie zat, en mijn paard moest verhuizen.
De stal is voor mij heel erg luxe met oa binnenbak, stapmolen, weides, wasmachine, solarium, warm water,...
Ik mag ook hun transport gebruiken omdat ik zelf geen vervoer heb en best wel vaak met mijn paard op pad moet.
Ik heb nooit problemen gehad en kon komen wanneer ik wil, kon doen wat ik wil enz...
Het was een beetje dubbel want ik kreeg veel, maar ik deed ook veel terug. De eigenaars konden ook altijd spullen van mij gebruiken ofzo, hoefden ze niet eens te vragen. Ik doe ook veel voor hun: vaak helpen met de paarden (vroeger veel meer dan nu, wegens werk), voeren of de paarden doen als ze weg zijn, s avonds dekens op doen en paarden checken,...
Ik betaal eigenlijk niet in stalgeld, maar koop vaak voer,hooi, supplementen, spullen voor hun paarden ook. Ik heb al heel vaak aangeboden om gewoon maandelijks stalgeld te betalen, maar dat willen ze niet. (oke ik geef wel elke keer een bijdrage als er hooi of stro geleverd wordt).
Nu merk ik dat sinds een aantal maanden (sinds mijn paard geopereerd is), de vrouw mijn paard niet kan verdragen. (dat was vroeger al een beetje zo, maar dan gaf ze gewoon soms een domme opmerking ofzo)
Ze heeft constant commentaar op alles wat ik met mijn paard doe, ze zegt ook steeds dat hij dik en lui is, dat hij alleen maar de hele dag staat te eten, dat hij vervelend is (hij 'hummelt' vaak, zeker als hij mij ziet of als iemand richting het voer gaat ofzo), dat hij alles vies maakt enzo.
Nu moest ik de laatste tijd een paar keer een paar dagen weg voor mijn werk. En elke keer gebeurde er dan iets raar. De eerste keer was ik net een dag weg, of ik kreeg een heel boos bericht dat mijn paard los was in stal en dat mijn zus (die voor hem zorgde) de deur niet dicht gedaan heeft (ze zei dat ze hem echt wel dicht gedaan had, en mijn paard is absoluut geen wegloper), de 2de keer lag er zacht, beschimmeld brood in zijn bak. En de 3de keer moest hij medicatie krijgen, ze was hiervan op de hoogte. En mijn zus vond de zakjes buut dicht in zijn voerbak.
Verder klaagde ze tegen mijn zus dat ik alles naast de vuilbak gooi, dat mijn paard tussendoor vaak mank is, dat ik zand overal achterlaat enzovoort.
Vandaag was ik net 5 min op stal, toen ik een uitbrander kreeg dat ik gisteren avond de hele stal vol zand had gedaan en van de binnenbak door de stal had gelopen en dat er overal zand lag. Dat mijn paard 'met zijn vieze platte zandpoten' de hele stal vies gemaakt had, en dat ik niks opgeveegd op schoongemaakt had. Toen ik zei dat dat nogal raar was dat ik het geweest zou zijn, want dat ik helemaal niet in het zand geweest was, maar buiten op straat was gaan stappen, begon ze dan ineens over iets anders.
Ik zit een beetje met een vervelend gevoel hier over. Want ik sta hier ontzettend graag, het is ook heel dicht bij mij thuis en de stallen in de buurt hebben veel minder kwaliteit en mogelijkheden voor de paarden en ik wil hier ook niet weg. Maar ik stoor me enorm aan al die opmerkingen en die dingen die er gebeurd waren als ik er niet was. Ergens wil ik hem wel verhuizen, maar ik weet dat dat voor mijn paard niet de goede oplossing zou zijn om naar een andere stal te gaan.
Sorry, dit moest mij even van het hart. (sorry voor de lange tekst)
Als iemand tips heeft of ook zo iets heeft meegemaakt, mag gerust gedeeld worden