Momenteel ben ik bezig met het inventariseren of er interesse is naar een ''nieuw'' stal concept. Het betreft een stal waarin paarden in groepshuisvesting worden gehouden en vooral het stalklimaat optimaal gemaakt word. Dit zou dan bijv zijn doormiddel van open wanden met windbreekgaas, zodat de stal lekker fris is maar er geen tocht is. Ook het houden op zand helpt hieraan mee want dit zorgt voor een hoop stof reductie in vergelijking met het huidige stro/vlas/krullen. Mogelijk kunnen de paarden krachtvoer gevoerd worden dmv sensoren en automatische voerboxen, zodat ondanks de groepshuisvesting toch ieder paard zijn eigen rantsoen heeft. Er wordt ook een uitloop naar buiten gemaakt.
Voor degene die het opvalt, het lijkt dus verdacht veel op een koeienstal maar toch net iets anders

Dit idee is ontstaan omdat het stalklimaat momenteel vaak erg slecht is en de vele luchtproblemen je tegenwoordig voorbij ziet komen. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit altijd daar door komt oid!
Ik hoor graag jullie mening. Er zitten zeker nog veel haken en ogen aan maar daar kan over nagedacht worden.