Kan iemand mij raad geven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke565

Kan iemand mij raad geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 20:56

Ik heb de gelegenheid om mijn verzorging te kopen wat ik super graag zou willen. De vraag waar ik mee zit is hoeveel hou je achter de hand voor onvoorziene kosten?
Zou het zo graag willen!

meggiemeg

Re: Kan iemand mij raad geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:59

Wat bedoel je met onvoorziene kosten? Een rekening van de dierenarts als je paard ziek is of zorg nodig heeft? Ik denk dat dit per persoon verschilt, zelf zorg ik dat er een ruim bedrag staat voor de paarden 5000.- euro. Tot nu toe heb ik altijd veel geluk gehad en het potje eigenlijk nooit echt heb hoeven aanspreken. De kosten kon ik altijd betalen van de gewone rekening. De een vindt het bedrag belachelijk hoog maar als je een serieuze operatie staat te wachten gaat dat potje erg snel leeg.

Lieke565

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 21:01

Thanks. Dit blijft natuurlijk een lastig onderdeel, want je weet natuurlijk niet waar het op uit draait.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:05

Ik ook 5000. Ik wil een koliek operatie kunnen betalen (al zou ik dat alleen doen bij echt nette overlevingskansen, maar goed dat is een ander onderwerp).

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:07

2500euro is voor de gemiddelde opname in een kliniek helaas geen gek bedrag. Dat heb ik helaas zelf mogen ervaren.

Ik heb voor mijn twee paarden nu ongeveer evenveel als meggiemeg apart staan.

De vraag is ook hoeveel je maandelijks kunt missen/ sparen. Hoe hoger dit bedrag, des te minder groot je potje hoeft te zijn omdat je er minder snel aan hoeft.

Lieke565

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-18 21:11

_black_rose_ schreef:
2500euro is voor de gemiddelde opname in een kliniek helaas geen gek bedrag. Dat heb ik helaas zelf mogen ervaren.

Ik heb voor mijn twee paarden nu ongeveer evenveel als meggiemeg apart staan.

De vraag is ook hoeveel je maandelijks kunt missen/ sparen. Hoe hoger dit bedrag, des te minder groot je potje hoeft te zijn omdat je er minder snel aan hoeft.

Inderdaad ben bang dat het niet gaat, maar wil het zekere voor het onzekere nemen om te kijken of ik der echt niet kan kopen. Nu verschillende gereden en dit is de eerste waarbij ik zo'n klik mee Heb!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:07

Heel verstandig dat je eerst alle leuke en minder leuke kanten bekijkt voordat je een paard aanschaft. Buiten de vaste kosten om als stalgeld voor de pensionstal, de hoefsmid elke 8 weken, de tandarts jaarlijks en de vaccinatie jaarlijks, de mestonderzoeken voor een eventuele ontworming kan je pech hebben, het hoeft niet natuurlijk. Ik heb tot nu toe aardig geluk gehad met mijn paarden en weinig nare dingen gehad. Maar het kan ook zat anders als ik kijk bij een vriendin, daar is de dierenarts vaste klant aan huis en dan ben je niet blij.

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:15

Het ligt er ook aan of je een vast inkomen hebt of nog studeerd denk ik en of het paardje nu gezond is of dat ze hem al weg doen omdat hij van alles mankeerd.
Als je er al op rijdt en je een paard lief vind ben je ook eerder geneigd hem niet te laten keuren.
Liefde maakt blind :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:25

Als je nu het bedrag niet achter de hand hebt kan je in eerste instantie verzekeren tegen ziektekosten.

Tegelijkertijd bouw je een potje op voor onvoorziene gebeurtenissen en als die vol zit zeg je de verzekering af.

Laat sowieso het paard keuren, dan sluit je al het eea uit.