Hoeveel vragen voor gras op stam?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Hoeveel vragen voor gras op stam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 20:51

Wij huren een woning met een lekkere lap weiland, voor mijn twee paarden veel te veel om op te eten.
Ik wilde daarom een hectare laten hooien, maar we hebben zelf geen tractor, hooischudder etc.
Ik zou dus iedere dag een loonwerker moeten laten komen, en dat wordt een dure onderneming.
Daarom hebben we besloten om het weiland aan te bieden om te laten hooien.

Daar heeft een mannetje uit de buurt op gereageerd.
Hij hooit en onderhoudt het stuk weiland nu, en wij krijgen per grote baal die hij er af haalt 10 euro.
Net voor de droogte heeft hij er 14 balen afgehaald.
Dit jaar wil hij proberen om nog een keer te hooien.
Nu had hij het er over om het volgend jaar voor een vaste prijs voor het hele jaar te doen.
Wat zou ik daarvoor kunnen vragen?
Iemand een idee wat een gangbare prijs is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 20:55

Tja, vaste prijs is mogelijk echter, hebben jullie nu zeggenschap over bemesting ed? Want wanneer je een vast bedrag afspreekt dan verhuur je in feite het land en kan hij er misschien wel mais oid opzetten. Misschien gewoon bij het oude blijven en tien euro er baal vangen. Gras op stam , misschien daar even in verdiepen want dat verkoop je.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 21:02

O, zover had ik er niet eens over nagedacht. :\
Hij zei dat hij volgend jaar misschien ook een keer kleine pakjes wil hooien om particulier te verkopen, dat het hem makkelijker leek om dan een vaste prijs af te spreken.

Over gras op stam verkopen kon ik op internet eigenlijk niet zo veel vinden, vandaar mijn vraag wat zoiets op kan brengen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:05

zelf de bemesting regelen, een hectare doet zo’n 300 euro aan mest. Voor de rest gewoon een bedrag per rol of pak afspreken dat is voor iedereen het meest eerlijk. Zit er weinig gras in dan betaald hij weinig en zit er veel in dan betaald hij wat meer maar ontvangt hij ook meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:06

Dan gewoon een euro per klein pakje vragen. Met een goed voorjaar komen er nogal wat kleine pakjes van een hectare, dus verdient hij meer aan. Geeft niet want het is meer werk maar stel kleine pakjes voordroeg gaan voor 7 a 8 of meer weg. Daar zit meer winst op.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 21:28

Ik had al bijna ja gezegd, maar ik denk inderdaad dat ik het dan bij een prijs per pak ga houden.
Een euro per pak, is dat als het in plastic zit of gewoon een pakje hooi?
Verpakt kost hier ook 7 a 8 euro, maar een gewoon pakje hooi kost 3 - 3,50 euro per pakje.

BigOne

Re: Hoeveel vragen voor gras op stam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:39

Kuilpakjes euro, hooi 0,50 , grote balen 10 en midibalen 4 .

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 21:40

Super, dank je!
Daar kan ik wat mee. :j

palousa_boy

Re: Hoeveel vragen voor gras op stam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:12

Of spreek een prijs per ton af. Er is vast wel ergens te vinden hoeveel ton hooi er ongeveer per hectare geproduceerd kan worden bij jullie in de buurt. Zoek daar een prijs bij en maak wat afspraken..