Grootmazig net zonder knopen voor in stal gezocht

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Grootmazig net zonder knopen voor in stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 10:17

Om te voorkomen dat het hooi komende winter overal door stal ligt, maar niet om te slowen, ben ik op zoek naar een net met grote mazen.

Trailer hooinet heb ik, maar die is geknoopt en die knoopjes geven schade aan de tanden. Slowfeedernetten met een kleine maas heb ik ook, maar het is niet nodig om haar langzamer te laten eten, ze mag in principe onbeperkt eten.
Daarom mag het ook wel een aardig groot net zijn, kan opgehangen worden in stal.
Wil niet gaan werken met bakken omdat dat de ruimte te veel beperkt.

Zou ook fijn zijn als het net een flink tijd mee gaat, zonde om iedere paar maanden nieuw te moeten aanschaffen.

"Een draver, is gaver" :D

tamary

Re: Grootmazig net zonder knopen voor in stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:22

4x4 netten doen dat aardig, hoe groter hoe meer er in 1x uit getrokken wordt en dus versmeerd/de hele stal door gelopen wordt. Dat slowen valt behoorlijk tegen als ze eenmaal een beetje handig zijn er mee, niet zo lekker doet eigenlijk meer op dit punt. Hoe droger en dus breekbaarder je hooi hoe minder het aan elkaar "plakt" (wat voordroog nogal eens doet) en hoe langer je net meestal mee gaat (of je moet een paard hebben dat eet door gewoon zoveel mogelijk net + hooi te pakken en een flinke ruk te geven).

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:25

Action heeft netten voor over aanhangwagens. Daar kan je hooinetten van maken, kost ook geen drol :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:47

Kcinarual schreef:
Action heeft netten voor over aanhangwagens. Daar kan je hooinetten van maken, kost ook geen drol :)

En de draden vindt je terug in de mest. Vandaar dat die er bij mij heel rap weer uit vlogen. Ze gaan bij slopers zeker niet lang mee en dan ben je alsnog flink duurder uit dan met 1x kwaliteitsspul.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-18 10:55

Actionnet heb ik een keertje gebruikt, maar dat vond ik niet zo ideaal. En zou het niet onprettig vinden als ze al voor mij aan elkaar zijn gemaakt ipv dat ik dat telkens zelf moet doen :P

Het grootste probleem van het smeren zit hem erin dat ze het wanneer ze vol zitten en er nog een bult ligt, ze dit uiteindelijk door de stal lopen. Die kleine plukjes vallen heel erg mee qua viezigheid is mijn ervaring tot nu toe.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:02

tamary schreef:
Kcinarual schreef:

En de draden vindt je terug in de mest. Vandaar dat die er bij mij heel rap weer uit vlogen. Ze gaan bij slopers zeker niet lang mee en dan ben je alsnog flink duurder uit dan met 1x kwaliteitsspul.

Bij die netten van de Action moet je ook eerst het dikke touw wat rondom loopt er af halen. Het materiaal van de mazen zelf is wel redelijk oké. Als je de netten van de Action fixeert trekken de paarden ze wel gauw kapot. Als je er netten van maakt die je aan 1 punt bevestigt (type boksbal) gaan ze wel een tijdje mee. Het materiaal rekt wel en wordt gauw een beetje groezelig.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:17

Bij Equiculinair hebben ze dure, maar superfijne netten. Zowel slowfeeders, als gewone netten. Nu ruim een jaar 3 stuks in gebruik, maar werkelijk nog als nieuw! Alle netten zijn knoopvrij!

https://equiculinair.nl/slowfeeders/

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 06:54

Bedankt suffie, dat zijn mooie! 6x6 is prima :D

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 07:14

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie