Wij hebben in april 2 stukjes weiland laten ploegen en helemaal opnieuw ingezaaid met Barenbrug Horsemaster. Prachtig gras maar er zit ook aardig wat onkruid door. De droogte van deze zomer heeft natuurlijk ook niet mee gewerkt om kale plekken snel dicht te laten groeien met gras dus onkruid heeft veel kans gehad om te groeien.
Nu heb ik een aantal al kunnen onderscheppen. We hebben er Melganzenvoet in staan ik had al gevonden dat dat niet giftig is maar ik heb toch een deel eruit gehaald.
En er staat wat nachtschade in

Nu willen we nog gaan maaien voor de winter maar ik zit erg te twijfelen of dat wel verstandig is want ik neem aan dat nachtschade ook gemaaid giftig is. En in het hooi is dat natuurlijk veradelijker dan in het gras want ik verwacht dat ze er in de wei opzich wel omheen eten. Maar in het hooi natuurlijk niet.
en dan hebben we nog een derde onkruid wat ik niet kan identificeren. Het lijkt ergens wel wat op de nachtschade maar is veel lichter groen, kleiner en heeft geen besjes. Iemand een idee wat dit kan zijn?