Pffff manen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blazy

Pffff manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 20:59

Hoi

Specifieke vraag gaat over een IJslander van 26 jaar
Geweldige bos manen, niet heel lang (tot net aan onderkant hals) maar wel een hele dikke bos

We hebben het al zo goed mogelijk proberen bij te knippen op 1 lengte, dit is aardig goed gelukt
Vanaf afgelopen vrijdag zijn we wezen vlechten
Resultaat is dat het veel beter uit de klit blijft

Wat is het prettigst voor haar?
Ik zelf ben er van overtuigd dat blijven inspuiten met Antiklit goed is om het bij te houden
Maar hoe te vlechten?
In vlechten zonder op te binden of merrie/hengstenvlecht
Wat blijft het beste zitten zonder iedere dag te moeten vlechten en wat voelt het fijnst voor hem zelf?

Hoor graag jullie ervaringen

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:10

Hier een paard met hele lange en veel manen, waardoor hij erg zweet als het warm is. Een goede oplossing vind ik om de manen in normale vlechtjes te doen. De bovenkant vlecht je heel losjes zodat het niet gaat trekken, de onderkant vlecht je strak zodat het blijft zitten. Dit blijft altijd vrij goed zitten hier, en ze hebben ook nog iets om de vliegen mee weg te houden ;) .

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 21:20

MoppieFilou schreef:
Hier een paard met hele lange en veel manen, waardoor hij erg zweet als het warm is. Een goede oplossing vind ik om de manen in normale vlechtjes te doen. De bovenkant vlecht je heel losjes zodat het niet gaat trekken, de onderkant vlecht je strak zodat het blijft zitten. Dit blijft altijd vrij goed zitten hier, en ze hebben ook nog iets om de vliegen mee weg te houden ;) .

Wordt ben ik bang dan in drie lagen vlechten maar dat geeft niet
Alles voor zijn bestwil

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:31

ElviraKelan schreef:
MoppieFilou schreef:

Wordt ben ik bang dan in drie lagen vlechten maar dat geeft niet
Alles voor zijn bestwil

Dan heeft ie wel erg veel haar zeg! :oo Maar je hoeft ze gelukkig niet erg vaak opnieuw te maken.

Gaya_x

Re: Pffff manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:29

Ik heb hier ook een PRE met erg dikke manen en die op z'n knieën hangen...
Ik scheid de manen altijd in 3 lagen en maak dan 3 hengstenvlechten ervan! 1 dikke hengstenvlecht gaat bij hem erg snel los maar met die 3 blijft het bij mij zeker 2 weken zitten! Afhankelijk van het aantal haar kan je er ook 2 maken, maar ik vond 3 een mooiere verdeling bij die van mij! :=

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:37

Mijn IJslander hengst heeft aan 2 kanten een aardige bos manen.
Hij staat standaard met vlechten in. Vaak maak ik normale vlechten, maar soms ook een hengstenvlecht. Daarnaast heeft hij manenzakken om zijn vlechten zodat de manen schoner blijven en ik de vlechten gerust een week of 3 kan laten zitten.

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:51

Hier ook een flinke bos manen bij beide paardjes, zit eigenlijk altijd gevlochten. Ze krijgt het anders in d'r mond tijdens het gras eten :Y)

Mijn andere paardje vlecht ik dr manen ook van, maar die heeft nog veel dikkere manen als de ander dus die zweet inderdaad snel :)

Hengstenvlecht wil ik er ook nog wel eens inhangen, ik heb het idee dat ik dan minder manen verlies als ik de vlechten eruit haal :) Maar een hengstenvlecht wil nog niet altijd blijven zitten omdat de manen flink dik en daardoor zwaar zijn.

Dit is mn merrie met de lange manen:

Afbeelding

Blazy

Re: Pffff manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 15:55

Dank jullie wel