Normalitair steken er aan de bovenkant als een waaier van die lange plukken naar de zijkant. Ik heb altijd voor mezelf besloten dat ik de staart niet op wil scheren, omdat als je daar eenmaal aan begint, je altijd bezig blijft dat te onderhouden en het netjes te houden, geen zin in dus. Ik dacht dat die plukken mooi lang bij zouden groeien, maar na 3 jaar zit er nog steeds niet veel zichtbare vordering in, en ben ik die waaier een beetje zat. Nu heb ik geen tondeuse, en heb van de week met een kammetje wat haren aan de zijkant getrokken, aangezien dat best makkelijk gaat. Maar het is allemaal geen doen, en op een gegeven moment had ik een pluk afgebroken staart, waar nu dus een hapje uit is bij de staartwortel!
Valt het alleen met een tondeuse netjes op te scheren (heb het nog nooit gedaan!), of kan je het ook knippen? In het geval van alleen tondeuse, kan dat dan ook met een gewone van bijvoorbeelde Blokker ofzo? Een paardentondeuse kost zo duur!!
* en voor je het weet kan je helemaal niet meer bij de staart in de buurt komen.