Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:49

oke deze slaat alles,
ik rij een paard van mijn vriend deze staat op pensionstalling, mijn vriend overlegd dus met de stalhouder.
hij heeft overlegd dat mijn geschoren merrie buiten een halsje om heeft, en de deze als ze weer op stal staat.

ipv dat hij zegt, nee dat is te veel moeite. zegt hij, oke, komt goed.

Nou hadden wij al een aantal dagen het vermoeden dat het halsje niet op kwam buiten en is mijn vriend gaan controleren, aangezien wij vaak s avonds bij de paarden komen en ze overdag buiten staan.
en zoals gedacht stond de merrie zonder hals.

stalhouder een appje gestuurd met een foto en de vraag waarom de afspraak gemaakt was. (meneer was niet aanwezig op bedrijf)

appt hij terug: mooi he

echt schiet mij maar lek.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:19

..... Waauuuww....

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:08

Daar krijg je een hele nare bijsmmaak van te pakken %)

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 10:34

Stal 1: ongeveer een jaar gestaan. De paarden kwamen daar van oktober tot april niet uit de box (hooguit 2x per week een half uurtje in de buitenbak zodat de stal uitgemest kon worden).

Stal 2: hier is mijn pony bijna gestorven door nalatigheid van de staleigenaar. Heeft bijna 3 maanden op de paardenkliniek moeten staan voor ze eindelijk zo goed was opgeknapt dat ze naar huis mocht. 4 maanden gestaan en dus 3 maanden kliniek.

Stal 3: hier was ik dik tevreden! Door verhuizing van mijzelf 2 uren verderop, de paarden meegenomen (inmiddels had ik er 2)
Dik 2 jaren gestaan.

Stal 4: paarden in eigen beheer maar helaas op een terrein met intensieve pluimveehouderij waardoor paard begon te hoesten van de uitstoot van die schuren. Supermooie grote loopstal (12x25meter) maar een klein weitje op kleigrond. Niet haalbaar.
3 jaren gestaan.

Stal 5: 2 maanden gestaan. Was beloofd dat paarden dagelijks buiten kwamen. Was ook zo, maar dat dit vaak om maar 3 a 4 uurtjes per dag ging (in de zomer!) , wist ik niet. Daarnaast was het zelf mesten en voeren met een zwaar niet werkend schema (mensen die continu hun beurt afzeggen in de app op de betreffende dag, etc) waardoor ik keer op keer 6 boxen stond te doen en ook niet het gevoel had dat ik zelf eens een weekendje weg kon oid.

Stal 6: geen kudde. Paarden staan apart want ze passen volgens de eigenaresse niet in de kudde. Eerste keer dat ik zoiets hoor, nog nooit problemen hiermee gehad, maar goed.
Verder veel gezeur om onbenulligheden; “jouw paarden eten te slordig”, “jouw paarden maken een spoor in de wei”, “jouw paarden hebben het hooinet stuk gemaakt” (wat niet stuk bleek, maar gewoon van 2 mazen één gemaakt op één plaats in het net), “jouw paarden zijn zó dom hè” etc etc. Kortom; we zijn niet welkom hier en vertrekken maar weer! :(
We staan hier nu een klein jaar.

Ben er inmiddels zwaar moe van...

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:20

Wat een ellende allemaal!

imaudy
Berichten: 5047
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:29

Dit is heel naar. Je werkt je uit de naad en als je iets terug wilt dan leg je teveel druk op haar en moet je daarmee stoppen? Heel eerlijk....denk dat je het beste een andere stal kunt zoeken, want met dit beleid van haar zal je pony toch tekort komen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-12-18 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd op verzoek van gebruiker