Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:25

ja dat idd
heb nu niks te klagen maar het moet van twee kanten komen....mentaliteit is zo belangrijk!

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:19

Toch is die mentaliteit niet meer normaal.
Echt totaal niét, hier niet tenminste..

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:41

Rekening houden met elkaar vind ik vanzelfsprekend, maar niet het actief meedenken en nieuwe dingen opzetten, alles anders indelen, en bijvoorbeeld speciale stalletjes maken. Dat vind ik uitzonderlijk, zeer uitzonderijk zelfs

_Nancy

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:24

Op mijn vorige stal werd gezegd dat paarden de hele dag buiten staan, tenminste dat ze sochtends vroeg naar buiten gaan en je moet ze dan zelf binnen halen.

Hoe vaak dat ik daar om half 2 smiddags kwam en alle paarden stonden nog binnen :wow:
Ik boos, melding gemaakt, maar ik kon toch niet verwachten dat hun niks anders te doen hadden? Hun hebben ook andere afspraken, blabla..
Ik wilde dan savonds extra laat komen, zodat ie lekker lang buiten kon staan.
Mooi niet he, om 5 uur ofzo werd ie gewoon door hun zelf ineens binnen gezet.

Mijn paard stond zo veel binnen dat ie super vervelend werd in de wei en steeds ontsnapte.. En als ie dat deed, mocht ie weer naar binnen, want hij liep het draad kapot en ze hadden nu geen tijd om het te maken.
Paardlief heeft nog nooit zoveel van de binnenkant van de stal gezien als op die stal..

Paard zou ook zeker samen gezet worden met een ander paard, moesten alleen nog even kijken welke dat dan zou zijn.. Na 7 maanden stond ie nog alleen, arm paard.
Geen wonder dat ie zo vervelend gaat doen!

Nu staat ie op een heel fijne stal, op dit moment 24/7 buiten met een ander paard. Hij is nu ineens veel rustiger en ontsnapt helemaal niet meer (1 of 2 uitzonderingen daargelaten)..
Stukje verder dan de vorige stal, maar het helemaal waard!

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:07

Ben zo blij met de routine die ze iedere dag op stal hebben.
Hoe moeilijk kan dat zijn. 8 uur voer
Daarna het land op in de zomer vroeger.
Zij doen de stallen leggen het hooi voor de boxen.. wij hebben stallen met een voersleuf en om 10 of 11 uur is alles klaar gemest en schoon
Om de week de box in zijn geheel leeg

Bij ons op stal geld echt rust, reinheid en regelmaat.

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:43

Helaas heel herkenbaar jullie verhalen. Op het moment dat ik bij een andere stal ging kijken, kreeg ik rozengeur en maneschijn voorgeschoteld. Volpension; Paarden gingen 8 uur per dag naar buiten, droog weer in de wei anders in de paddock, 3 x hooi, 3 x brok. Goede faciliteiten etc.

Ik verhuisde, en vond paard wat afvallen na verloop van tijd. Gevraagd of hij wat meer hooi mocht. Ik merkte geen verschil in de volgende weken, nog eens gevraagd wat paard nou precies kreeg. Daarop kreeg ik een vaag antwoord, niet in kilo’s, maar het aantal keer per dag. Toen kreeg ik argwaan. Ik kwam er toen ook achter dat de pensionhouder zijn eigen paarden ander hooi en andere brok gaf.

Op een bepaald moment kwam ik eerder en er ging een vriendin mee naar stal, toen ik paard om 4 uur uit de wei haalde, lag er nog geen middag brok in zijn bak. Ik ben gaan tutten en opzadelen voor les. Toen ik klaar was, lag er nog geen brok in zijn bak, dit was rond 8 uur. Nog nakletsen en om 10 uur ‘s avonds nog geen brok... ook geen avond hooi. Stalhouder was nergens te bekennen.

De volgende dag vroeg ik een stalgenootje of zij dit wel eens had gemerkt. Zij gaf een ontwijkend antwoord, en mee dat ik de bak uitstap, zie ik haar naar stalhouder lopen om haar verhaal te doen.

Ik kreeg allerlei verwijten dat ik achter zijn rug om ging. En dat, terwijl ik hem er al 2 keer direct op aangesproken had. Gelijk maar gevraagd hoe het kon dat mijn paard volgens zijn zeggen 3 x hooi, en 3 x brok kreeg, terwijl hij vanaf half 9 in de ochtend de wei in gaat, en ik de dag ervoor zelf heb ervaren dat hij om 22.00 zijn tweede voerbeurt nog niet gehad had. Ik mocht direct vertrekken, waarop ik meldde dat ik als betalende klant, de beloofde diensten mag verwachten, maarja...

Anoniem

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:07

ik vind helpen waar je kan ook normaal

heb ooit met mijn paardje op een kleinschalige manege gestaan, werd alles voor me gedaan & op mijn werkdagen mocht hij ook een klein lesje meerijden (dat werd besproken) op mijn vrije dagen was ik er en hielp ik waar ik kon met pony's poetsen, helpen opzadelen, een beetje oppas speeln voor kinderen die er soms achter bleven en later werden opgehaald,... heb zelfs eens voor een groepsles gezorgd dat alle kinderen hun pony's goed opgezadelt waren, ze allemaal op hun pony's zaten en aangesingeld waren (er werd net voer geleverd & degene van de manege moest nog even wat bespreken met de leverancier)

nu staan mijn paarden met nog 1 paard op een wei, water brengen met deze hitte is gewoon beurtrol, voeren, hooi geven,... daar doen we gewoon mee: als je naar de wei gaat savonds of smorgens stuur je iedereen even een bericht dan hoeft er niet perse iemand om te rijden ;) en wij zijn met 5 dus dit valt goed mee (ik mijn moeder, weilandgenoot, haar vriend & verzorgster)

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:16

Een stalklant die heeft opgezegd en haar opzegtermijn niet wil/heeft betaald. Ik importeer hooi van uit NL ivm voercrisis. Kreeg ik bericht dat ze wel een vracht van me wilde kopen :')

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 01:01

wendely schreef:
Een stalklant die heeft opgezegd en haar opzegtermijn niet wil/heeft betaald. Ik importeer hooi van uit NL ivm voercrisis. Kreeg ik bericht dat ze wel een vracht van me wilde kopen :')

En je verkoopt ze dat niet eens ? :D :D :D

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 01:51

Die durft!

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:48

wendely schreef:
Een stalklant die heeft opgezegd en haar opzegtermijn niet wil/heeft betaald. Ik importeer hooi van uit NL ivm voercrisis. Kreeg ik bericht dat ze wel een vracht van me wilde kopen :')

Hooiprijs verhogen met het geld wat je nog krijgt en vooraf laten betalen. O:)

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:32

Oh ik kan er nu wel een boek over schrijven :D

Op de huidige stalling gekomen met de afspraak dat ze 4 uur naar buiten gaan en dat ik pony zelf verder altijd op de paddock mocht zetten. Verder 3x per dag grote bult hooi en ook als het gras minder voedingsstoffen had worden ze bijgevoerd met extra hooi.
Oh ja, zo zei staleigenaar, hij deed niet aan contracten en opzegtermijn. Als je weg wilde, moest je gewoon weg kunnen.

Nou... zelfs nu in de zomer blijken ze om dag (!!) naar buiten te gaan. De ene dag 20 minuten in de stalmolen en de andere dag max. 3 uur (en ik vind die 4 uur al extreem weinig) in de paddock.
Die grote bult hooi is een klein bultje en soms wordt een voerbeurt gewoon vergeten. Met als gevolg een pony met maagzweren (geconstateerd met scopie op de kliniek)
Staleigenaar vindt dat onzin (zijn woorden) en extra hooi of hooi in slowfeeder was niet nodig; ze ziet er prima uit. Zucht 8)7

Affijn, nu andere stalling gevonden (wat altijd een gedoetje is; mijn dochter heeft een vorm van autisme en veranderingen vindt ze lastig). Ik zeg de stalling netjes op met de uitleg dat pony beter past op een stalling met hele dag weidegang en onbeperkt hooi (netjes toch?) Zijn antwoord: prima, je hebt wel een maand opzegtermijn.

Euh... nee (al had ik wel al rekening gehouden met het feit dat hij dit kon gaan zeggen) Vervolgens gaat staleigenaar tegen mij tekeer dat ik een leugenaar ben; hij heeft nooit gezegd dat er geen opzegtermijn is.
Vervolgens gaat hij tekeer over het feit dat mijn pony vast koliek gaat krijgen omdat ik wil dat ze meer ruwvoer krijgt en omdat ik haar meer buiten wil hebben -O-

Ik ben gister dus met een rotgevoel naar huis gegaan. Kom ik met dochter vandaag op stal; komt hij naar me toe om weer tekeer te gaan; 'jij moet eens normaal nadenken' Pardon?? 'Jij bent niet normaal dat je opzegt waar iedereen bij was' Ehm... er was 1 andere pensioenklant die zat aan een tafel buiten.
Ik heb gereageerd met dat ik het gevoel heb weinig meer goed te kunnen doen, heb de stal gemest en ben met dochter naar huis gegaan.

Ik mag hopen dat dit niet de komende 2 weken nog zo gaat. Vooral voor mijn dochter vind ik dit echt erg :-( Snap best dat hij baalt, maar het feit dat ik het niet met hem eens ben betekent nog niet dat hij tegen mij hoeft te schreeuwen en/of mij uit kan maken voor leugenaar.

Blij als we over 2 weken weg zijn zeg.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 00:56

Koekie73 schreef:
Oh ik kan er nu wel een boek over schrijven :D

Op de huidige stalling gekomen met de afspraak dat ze 4 uur naar buiten gaan en dat ik pony zelf verder altijd op de paddock mocht zetten. Verder 3x per dag grote bult hooi en ook als het gras minder voedingsstoffen had worden ze bijgevoerd met extra hooi.
Oh ja, zo zei staleigenaar, hij deed niet aan contracten en opzegtermijn. Als je weg wilde, moest je gewoon weg kunnen.

Nou... zelfs nu in de zomer blijken ze om dag (!!) naar buiten te gaan. De ene dag 20 minuten in de stalmolen en de andere dag max. 3 uur (en ik vind die 4 uur al extreem weinig) in de paddock.
Die grote bult hooi is een klein bultje en soms wordt een voerbeurt gewoon vergeten. Met als gevolg een pony met maagzweren (geconstateerd met scopie op de kliniek)
Staleigenaar vindt dat onzin (zijn woorden) en extra hooi of hooi in slowfeeder was niet nodig; ze ziet er prima uit. Zucht 8)7

Affijn, nu andere stalling gevonden (wat altijd een gedoetje is; mijn dochter heeft een vorm van autisme en veranderingen vindt ze lastig). Ik zeg de stalling netjes op met de uitleg dat pony beter past op een stalling met hele dag weidegang en onbeperkt hooi (netjes toch?) Zijn antwoord: prima, je hebt wel een maand opzegtermijn.

Euh... nee (al had ik wel al rekening gehouden met het feit dat hij dit kon gaan zeggen) Vervolgens gaat staleigenaar tegen mij tekeer dat ik een leugenaar ben; hij heeft nooit gezegd dat er geen opzegtermijn is.
Vervolgens gaat hij tekeer over het feit dat mijn pony vast koliek gaat krijgen omdat ik wil dat ze meer ruwvoer krijgt en omdat ik haar meer buiten wil hebben -O-

Ik ben gister dus met een rotgevoel naar huis gegaan. Kom ik met dochter vandaag op stal; komt hij naar me toe om weer tekeer te gaan; 'jij moet eens normaal nadenken' Pardon?? 'Jij bent niet normaal dat je opzegt waar iedereen bij was' Ehm... er was 1 andere pensioenklant die zat aan een tafel buiten.
Ik heb gereageerd met dat ik het gevoel heb weinig meer goed te kunnen doen, heb de stal gemest en ben met dochter naar huis gegaan.

Ik mag hopen dat dit niet de komende 2 weken nog zo gaat. Vooral voor mijn dochter vind ik dit echt erg :-( Snap best dat hij baalt, maar het feit dat ik het niet met hem eens ben betekent nog niet dat hij tegen mij hoeft te schreeuwen en/of mij uit kan maken voor leugenaar.

Blij als we over 2 weken weg zijn zeg.


Kun je niet eerder bij nieuwe stal terecht? Ik zou gewoon gaan, jammer dan van die twee weken dubbele stalling...

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:49

Bij iemand met een dergelijk gedrag zou ik pony ook asap opladen en verhuizen. dan maar even extra kosten...

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:57

Ik maak al extra kosten want ik betaal zometeen voor heel september op beide stallen. De stal waar ik naar toe ga is pas per 1 sept vrij. Maar ik blijf inderdaad niet onnodig, ben meteen op 1 sept weg

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:46

Oké... zijn jullie klaar voor mijn verhaal? Het is een lang verhaal dus maak jullie borst maar nat!

Mei 2017. De dag dat er op Facebook een oproepje verscheen van een klasgenoot welke een verzorger zocht voor haflinger Nico. Ik ben gelijk komen kijken en man....wat een leuk beest!!!

Nico is geweest van de buurman van de pensionstal waar hij stond. (Snappen jullie het nog? :+ )
Deze buurman had het beste voor met Nico maar wist helaas niet het nodige af van paarden. Nico stond daar altijd alleen. Nico was het beu en brak meerdere malen uit naar de pensionstal omdat daar wel andere paarden stonden. Nico had geen opvoeding gehad, wat enorm moeilijk en soms ook vals. Maar het verhaal hoe hij van een ramp tot de meest leuke pony ooit werd nadat ik hem eindelijk leerde begrijpen is voor een andere keer.

De buurman werd ziek, kon niet meer voor Nico zorgen en besloot om Nico weg te geven aan die pensionstal. Maar ja... de pensioneigenaar kon ook niet voor Nico zorgen. Mijn klasgenoot (welke ook het oproepje deed voor verzorger gezocht) nam alle zorgen op zich. Zij hadden zelf al 4 paarden en een 5e zou voor teveel kosten zorgen.

Er moest dus een leaser komen welke wat zou kunnen bijdragen. En tadaa... daar was ik! Mijn klasgenoot vertelde dat Nico van hun was en hebben nooit het hele verhaal verteld dat hij eigenlijk van de pensioneigenaar was. Ik was dus ook de enige welke iets voor Nico betaalde. Denk aan voer, da kosten en lease kosten.

Aangezien ik niet altijd dingen mocht doen met Nico waar ik zin in had van mijn klasgenoot wou ik Nico graag overkopen. Hier durfde zij 800 euro voor te vragen. Een 18 jarige haflinger, een moeilijk karakter, zomereczeem, ppid en hij was niet eens van haar!

Ik stond versteld dat ze zoveel geld voor hem durfde te vragen, nog steeds niet wetende dat zij eigenlijk een pony verkocht welke niet van haar was.
Dit verhaal is natuurlijk de stal rond gegaan, zorgde voor een hoop ruzie maar de waarheid is zo wel bovenwater gekomen.

Ik ben gaan praten met de pensioneigenaar waar Nico officieel van was met de vraag of ik Nico over mocht nemen. Dit mocht! Graag zelfs. Ik kreeg Nico gratis maar wel met de regel dat Nico op die stal moest blijven staan aangezien ze buurman (zijn oude eigenaar) regelmatig op visite kwam. Nahja..gratis.. De DA was voor Nico geweest vanwege een flink verbrande neus. Bloedonderzoek gedaan en daar kwam bovenwater dat hij PPID had. Dit kostte 270€ in totaal. Als ik deze rekening zou betalen mocht ik Nico overnemen. Niet helemaal gratis dus.

Alles verliep goed! Geen contact meer met mijn klasgenootje en ik probeerde haar zoveel mogelijk te ontwijken aangezien ik woest was.

Ik kwam tot de keuze dat ik graag naar Barneveld zou willen om paraveterinair te gaan leren. Maar dit zou ik niet willen doen zonder dat Nico mee zou kunnen. Ik ben met de pensioneigenaar rond de tafel gaan zitten en alles verteld met de vraag of ik hem mee zou mogen nemen. Ook dit mocht na wat praten. Mijn toekomst ging voor.

De volgende weken gingen weer goed tot dat het noodlot toesloeg. Pensioneigenaar welke beginnend dement werd kon het niet meer. Beschimmeld hooi, slecht onderhoud, vergeten buiten te zetten, gif in de rijbak gespoten waar de paarden spontaan uitslag van kregen en nico werd met de dag ongelukkiger etc etc.

Het ging niet meer langer. Ik heb mijn best gedaan.. Maar ik werd er niet gelukkiger van. De keuze gemaakt om samen met een andere stalgenoot onze spullen te pakken en te vertrekken naar een mooie plek voor onze paarden.

Dit hebben we beide netjes besproken met de pensioneigenaar. Het enige antwoord? "Je doet maar". Yes dacht ik! Nico en ik kunnen hier weg, op naar een andere mooie plek waar hij kan gaan genieten voordat we naar Barneveld gaan.

Ik kwam de volgende dag als een blij ei op stal. Blij dat we over twee weken naar ons nieuwe stekje zouden gaan. Ik was druk met het nieuws rond te vertellen tot dat ik ineens op het matje geroepen werd door de pensioneigenaar.

Hij kwam het terrein op gereden, reed bijna over mijn scooter heen, stopte net achter me en begon met roepen. Roepen dat ik een vuile dief was, een nietsnut, dat er niks van mij terecht zou komen.
Ik ben de stal ingevlucht waarbij hij intimiderend voor me kwam staan. Ik stond tegen de muur, een meisje van net 18 jaar en 1,68 groot. Hij een man van begin 70 en zeker 1,90 groot.
Hij riep, bedroog en pakte me vast. Ik kon niks volgens hem en als ik Nico van het terrein zou halen zou hij mij of hem iets aandoen.

Huilend stond ik daar en hij liep weg. Papa gebeld, die heeft de politie weer gebeld. Stalgenoot met welke ik zou verhuizen ook gebeld. Die zijn met spoed gekomen en hadden zo snel mogelijk al mijn spullen ingeladen zodat deze al weg waren.

Nico en ik moesten ook zo snel mogelijk weg daar. Hele lieve mensen op hetzelfde dorp boden een tijdelijke plek aan waar Nico even "ondergedoken" kon staan.
Vroeg in de ochtend onder begeleiding van politie en mijn vader hebben we Nico van het terrein meegenomen en hem naar zijn tijdelijke plek gebracht. Een plek waar niemand hem zou vinden.

Hier heeft hij even gestaan tot dat de twee weken voorbij waren en hij naar zijn heerlijke plek mocht waar hij gelukkig zou kunnen zijn. Ik baalde ontzettend dat alles zo moest lopen. Dit zorgde natuurlijk ook voor stress bij Nico. Maar alles voor zijn en mijn veiligheid.

Ondertussen veel berichten gehad van de pensioneigenaar. Niet zulke leuke en nette berichten... :o

God zijn dank is alles goed gekomen en heeft Nico nog heel erg gelukkig gestaan de laatste paar maanden van zijn leven op zijn nieuwe plek. Twee vriendjes had hij daar, dag en nacht buiten, schone inloopstallen, grote weides.
Hij werd het meest gelukkige paard wat ik ooit gezien had.

Helaas heeft Nico er maar een paar maanden mogen genieten en eindelijk eens kunnen leven als een echt paard voordat hij goed ziek werd.

Hij is op 31 mei als de meest gelukkige pony ooit vertrokken naar de eeuwige groene weides. Na alle ellende wat hij gezien heeft bij zijn eerste en tweede baas werd het hem teveel.

Hier een foto van Nico op zijn laatste plek waar hij zo van genoot! En ons bijzondere verhaal in een tijdschrift. In het tijdschrift staat heel ons verhaal. Nico waar ook namelijk niet zomaar een pony maar eentje met een flinke gebruiksaanwijzing.
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor het lange verhaal.... Maar wel het meest bizarre wat ik ooit meegemaakt heb.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:48

Toen ik op mijn oude stal kwam staan ging het wel, was een dhz stal. Volgens een vast schema binnen/buiten zetten.
Paarden kwamen het jaar rond buiten, ook met de winter de hele dag. Bak was prima te doen.

Door de tijd heen stonden er minder pensionpaarden en de stalhouder kreeg meer paarden. Niet erg, maar ze werd zelf alleen maar luier waardoor er veel op ons bordje neer kwam.
Stalhouder kon een flink portie liegen en was nogal van weinig voeren en schaamde zich niet om beschimmeld hooi in de bak buiten te gooien. Dit loste we op door zelf de bak te vullen de avond ervoor als we wisten dat er door hun buiten werd gezet.
De stal was verkocht en opzoek naar een andere stalling. Dat was hier best lastig hier in de regio omdat op veel stallen ze amper buiten komen met de winter. Je mag blij wezen met max 4 uur.

Een stalgenote en ik mochten mee naar de nieuwe locatie van de stalhouder. Zouden daar nieuwe stallen bouwen, bak aanleggen etc. Nou prima.
Jeetje wat een bende daar, en de stalhouder werd nog luier dan ze al was. Alles was teveel moeite.
Kwam erop neer dat wij alles moesten doen.
Bak was na maanden nog niet voor elkaar.
Al die tijd wel blijven zoeken naar een andere stal en uiteindelijk ook gevonden.
Toen ik de stalling opzei pffffff ze waren in hun eer aangetast. Ik ging nooit een stalling vinden de beter was dan hun, zou zeker een paar honderd meer moeten betalen.
Ja ik betaal meer, wel € 5. Daar tegenover staat dat het wel all in is. Muv zondag je eigen box mesten en 1x in het weekend een kruiwagen mest uit de paddock/weide halen.
Heerlijke stal, zoveel rust, geen gezeik onderling, word super op je paard gelet en verzorgd. Hooi wat 100x beter is.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:46

@Saravda: Dat is een heavy verhaal zeg!Wat een toestand!

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:03

anjali schreef:
@Saravda: Dat is een heavy verhaal zeg!Wat een toestand!


Zeg dat wel ja! Ik wist ook niet wat mij overkwam. Een lang verhaal.. maar wel duidelijk wat er allemaal gebeurd is in een maand tijd

Koekie73

Berichten: 2663
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:41

Nou ik kwam dus vanavond op stal. Ging de staleigenaar weer tegen me tekeer. Hij had me op de camera (!) gezien en gehoord dat ik tegen een stalgenoot had gezegd dat de paarden 3 dagen binnen hadden gestaan. Nou staan de paarden geen 3 dagen achter elkaar binnen en heb ik dat al helemaal niet gezegd.
Maar hij heeft dus een camera lopen overdag en kijkt/luistert wat iedereen zegt of doet??!!

Terwijl ik de 2 pony's uit de paddock haal, loopt hij achter mij (en mijn dochter van 12 aan) al schreeuwend dat hij heeft gezien wat ik in de groepsapp hebt gezet en dat hij wil dat ik binnen een week vertrokken ben. Het enige dat ik in de groepsapp heb gezegd is 'wij gaan de stal verlaten, want wij willen graag een plekje waar pony de hele dag buiten kan staan en onbeperkt ruwvoer krijgt, oa vanwege maagzweren' Net nog terug gelezen. Dus ik vraag wat hij heeft gelezen dan (hij zit nl niet in die groepsapp) en hij zegt ' over voer' Ja wat over voer dan?
Begint hij te schreeuwen dat ik nu weg moet. En dat ik moet zorgen dat mijn pony morgen weggaat.
Intussen vraag ik of hij nu op wil houden met schreeuwen want mijn dochter van 12 staat er weer bij en is inmiddels compleet overstuur. Maar hij blijft doorgaan.
Voordat hij weggaat zegt hij: ' als ik zie dat je nog wat in de groepsapp zet, dan achtervolg ik je' 'je hoort wat ik zeg he, ik weet je te vinden'

Ben me helemaal rotgeschrokken :( :( En ik heb dus niets verkeerds gedaan he? Alleen de stalling opgezegd omdat pony meer naar buiten moet en meer ruwvoer nodig heeft. Hij is boos hierover, want (zijn woorden!) maagzweer is onzin want pony ziet er goed uit en ik heb nergens verstand. Nu stook ik iedereen op zegt hij. Dat doe ik oprecht niet. Ik geef alleen antwoord op de vraag van stalgenoten waarom ik wegga. Dan antwoord ik netjes dat ik wil dat pony de hele dag naar buiten kan en dat ze onbeperkt ruwvoer nodig heeft.

Heb er buikpijn van en dochter kan alleen maar huilen want wij zijn naar huis en pony staat daar nu. Dat is een rotgevoel. Heb net de nieuwe stalling gebeld of pony morgen mag komen ipv 1 sept en dat is geen probleem dus morgenmiddag halen we haar op. Maar het is natuurlijk ongelooflijk rot om zo weg te gaan.
En om dan zo bedreigd te worden is afschuwelijk :-(

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:59

Jemig! Dat is niet niks, hij bedreigd je gewoon :oo

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Bizarste stalling/stalhouder verhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:09

@Koekie: Dat is vaak zo,als je eenmaal gezegd hebt dat je gaat,dan kun je beter meteen gaan want staleigenaren reageren soms inderdaad zwaar psychotisch op zo'n mededeling.Je staat er dan niet erg prettig meer de rest van de maand waar je nog voor betaald had.Veel mensen zeggen niet vantevoren dat ze weggaan,dat vind ik fout,maar wel begrijpelijk als je meent zo'n vervelende reactie te kunnen krijgen.En inderdaad je paard staat er nog en je kunt dan ongerust worden of men zich niet op je paard gaat afreageren.Een echt paardenmens zal dat overigens nooit doen.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:11

Koekie, ik zou inderdaad echt zorgen dat je paard daar morgen weg kan. Liefst zelf nog zorgen dat paard genoeg vor heeft voor de nacht want voeren zal ie niet meer doen. Zou echt denk ik wel 4-5 leer zelf onverwachts langs gaan om te controleren of er niet geouweho*rt wordt met mn paard.

Zo snel mogelijk wegwezen!

Ik heb destijds ook gewacht met zeggen dat ik weg wilde. Bij ons op de oude stal oik te weinig vrije beweging en ruwvoer.
Uiteindelijk moest mijn paard maar alleen de weide in of alleen op stal want hij had een ander paard getrapt (omdat die knol maar uit bleef vallen). Dat werd gezien door het overmoederende baasje, dus ja, drama.
Ik heb toen zaterdag een andere stalling bekeken (had daarvoor al 8 andere bezocht) en dit leek me erg geschikt voor mijn wensen voor mn dier.
Maandag aangegeven dat ik wegging en gelijk gevraagd of staleigenaar wilde rijden met trailer. Heb ze overdonderd en direct tijd afgesproken om paard volgende dag te rijden sochtends. Gelijk mn spullen in de auto gedaan die pastte.
Volgende dag paard verplaatst. Toen kreeg ik al appje van de staleigenaresse wanneer ik de rest van mn spullen kwam halen. Terwijl ze de dag ervoor zei dat ik ze gewokn ggedurende de week mocht ophalen dan kon ik rustig een busje huren of zoiets. Of ik de spullen kwam halen die middag. Halsoverkop busje geregeld bij bo rent.
Spullen gehaald, stond ze er met de neus bovenop dat ik niks anders meenam...
Werd behandeld als een crimineel.
Wij de spullen naar nieuwe stal gebracht en de andere spullen naar huis. Krijg ik weer een appje.. Of ik even de balen hooi (twee, had ik extra bijgekocht omdat paard te weinig kreeg) kon komen afrekenen en dat ik de stal nog moest leegmaken.
Als ik geen bedrijf had gehad in deze regio (zij kennen veel mensen) had ik het vertikt. Kreeg ook geen stallingsgeld terug van een halve maand. Had helemaal niks getekend qua contract. Deden ze geheel op eigen gelegenheid. Geldwolven.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 19-08-18 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:16

Misschien handig om een melding bij de politie te maken hierover. Dan weten ze ervan en mocht het escaleren dan kan het zijn dat ze er eerder zullen zijn.

Edit: vooral wegens de bedreigingen en het schreeuwen etc. Je weet nooit hoe het morgen gaat verlopen als je je paard daadwerkelijk weghaalt.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:19

Stille meelezer..

@koekie wat een nare stal houder. Is het niet verstandig evt. De politie te bellen morgen? Je weet nooit wat hij morgen zal doen. Misschien verstandig om dochter even thuis te laten wat een nare ervaring voor haar!! En zeer onprofessioneel van de stalhouder, zeker met(jonge) kinderen erbij.