Ik bijt het spits af

Ik stond op een doe het zelf stal waar ik opzich tevreden was. Helaas een wat dominante en betweterige stalgenote maar je kunt niet alles hebben. Toen mijn oude werkgeefster stallen ging verhuren bedacht ik me dat dit echt mijn droomstal zou zijn. Mooie weilandjes, stalletjes, solarium, stapmolen en een fijne bak. Nou dat viel even flink tegen. Altijd als ik kwam stond mijn paard net binnen. Super mooi weer en paar binnen. De stallen werden opgepot en er werd een handje vlas over de 1 meter dikke laag strond gestrooid en daar stonden ze dan meer en deels van de dag in. Hooi kreeg ze 2 keer daags een plukje want teveel was helemaal niet goed, ik mocht ook niet meer bijgeven want dan werd ze ziek ( paard krijgt 24/7 hooi en is nooit ziek ). Op het landje stond ze alleen terwijl ze samen zou komen te staan. Helaas was er geen paard die bij haar kon ( van de 20 die er stonden ). Het solarium en water op de wasplaats mocht ik niet gebruiken want ik reed geen wedstrijden. Stapmolen mocht ik wel gebruiken, maar mijn paard staat op de wei en hoeft niet in de molen.
Na een maand ging de prijs met 20 omhoog. Mijn paard werd onherkenbaar vervelend. Ik viel eraf en brak mijn rug. Toen kreeg ik te horen dat ik haar maar moest verkopen want we zouden nooit samen een team worden. Ik heb toen besloten mijn paard te verhuizen en belde 2 mei op. Eerst was het geen probleem en mocht ik mijn paard ophalen. Even later belden ze en ze hadden overlegd maar ik moest de volle maand toch betalen. Ik heb mijn paard opgehaald ( die stond in de paddock zonder water of hooi met al mijn spullen ervoor op de vloer

Politie alles erbij gehad. Ze moesten mijn zadel terughalen ( zij en de koper van het zadel niet blij ). Zo onwijs jammer. Ik heb jaren bij hun gewerkt en had dit echt nooit verwacht.
De stal waar ik naar toe ben gegaan zo'n 6 jaar geleden is de plek waar ik nog steeds sta. Dit is echt een droomplek. Mijn paard is veranderd in een lief en braaf paard en we zijn weer heerlijk aan de slag.
Met onze shetlander ook veel problemen gehad. Die werd stiekem gebruikt op de dagen dat de stal gesloten was voor de sulky. Toen we haar op wouden halen zat er een ketting op haar stal. Gelukkig na flink wat ruzie haar mee kunnen nemen.