Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:20

Wat een leuke foto’s :)
Trusten.
Ik lig maar te draaien en te woelen, bah. Ik wil slapen. Lukt niet. Teveel aan mn kop.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:22

Sleepzzzz helpt goed.

Succes met schaapjes tellen.

Mannen zagen gewoon gelijk een heel bos om hahaha! Die woelen niet.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:25

Ja precies. Die slaapt al als hij zijn kussen aanraakt :p

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:27

Echt prachtig Libera, het lijkt wel een huisje zo!

Leuke fotoreportage Anke, heerlijk dat Dunya de smaak zo te pakken heeft.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:40

Wat een leuke foto's Anke!

Ik heb maar besloten dat ik niet zelf ga betegelen in de paddock. Het kost veel tijd en daar heb ik momenteel te weinig van. Het is een beetje tegen mijn principes om iemand in te huren voor werk dat ik ook zelf kan doen, maar ik wil het klaar hebben voor de herfst. :')

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:47

Dank voor de tips dames.. dan ga ik ze maar uit elkaar halen en er het beste van hopen..

Mooi geworden libera! Oogt heel fris!

Erg leuke foto’s Anke. :j kan me voorstellen dat je daar van geniet!

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:05

Chasey ik had helemaal over je antwoord van Oscar heen gelezen :o
Klinkt echt als een super hond! Als het goed is halen wij met onze pup ook geen wegloper in huis, duimen dat ze de juiste genen heeft meegekregen ;) Daarnaast krijgt ze een top voorbeeld, onze bulldog heeft weglopen ook niet in zijn woordenboek staan. Maar ik weet echt niet meer hoe hij dat geleerd heeft, het zal idd wel te maken hebben met consequent zijn. Nog 4 nachtjes en dan komt onze pup!

Flew wat herkenbaar dat je alles zelf wil doen. Wij hebben ook echt het motto om niets uit te besteden wat we ook zelf kunnen. Maar goed, we wonen hier pas 4,5 maand dus we komen er vast nog op terug.

Dit weekend gaan we voor het eerst een nachtje weg vanwege een bruiloft in GB. Schoonouders passen op het huis en de kinderen en vriendinnetje komt langs om de paarden te verzorgen. Wel gek hoor om hier weg te gaan, ook al is het maar zo kort.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:36

Caily schreef:
Wat jammer van de fries Djoena, wat voor iets zoek je? Ik heb nog een hele leuke Tinker te koop, zo groot als een fries, en zou haast zeggen, loopt als een fries.

Eigenlijk gewoon een mini/shetje/nmprs etc. :j

Manlief wil graag op de Zuidlarenmarkt wat kleins en jongs uitzoeken. Tot die tijd kan het buurshetje bij Ilyn staan, dat gaat super. Ilyn is gelukkig in een gemengde groep grootgebracht, dus ze heeft heel veel respect voor dat kleine dingetje.


MiniMe, welkom terug!

Mooie zadelkamer Liberia! :))

Hier ook geen wegloper, maar wel 1 die graag op onderzoek uitgaat. We hebben nu hekken staan en tussen de planken zit dan een los stroomdraad die niet aangesloten zit op het apparaat. Lucy (onze hond) kijkt wel uit en gaat het draad niet testen :') die is ervan overtuigd dat er een flinke klap op staat :+

Anke, super leuke foto's weer! <3

Ik ben trouwens ziek/grieperig... Ik denk dat alle stress van de afgelopen weken eruit komt := Ook ben ik sinds een week gestopt met de hormooncreme die ik 10 jaar heb moeten gebruiken op mijn gezicht... nu nog twee weken doorzetten en dan hoop ik dat mijn gezicht weer zo is als 10 jaar geleden. Fijne combinatie dat afkicken en griep, not! :+

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:43

Wat een mooie foto's Anke! Fijn dat je zo'n leuke pony's hebt voor je kids :D
Beterschap voor jou Djoena!

Wij gaan vandaag op stap om hopelijk een goede leverancier te vinden voor hooi, bodembedekking en voer :) Verder gisteren ook officieel het fiat gekregen dat we mogen starten met de afbraak van de oude stal! Nu komt het allemaal super dichtbij!
18e akte tekenen en de 20e beginnen we eraan :D

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:54

-Namiro- schreef:
Alleen gaat het plastic dan kapot.. dus dat heb ik er nu helemaal vanaf gehaald. Iemand enig idee wat dat doet met een pak voordroog? Hoelang blijft dat goed?


Daar heb ik heel wisselende ervaringen mee. Het ene hooi broeit heel snel en het andere niet. Wij analyseren iedere partij en ik kan niet zeggen dat vocht/eiwit/suiker de bepalende factor is. De ene partij broeit snel, de andere niet maar waar het aan ligt?
Ik zou iedere dag heel goed voelen en zsm alles uit elkaar trekken bij vermoeden van broei. En liever het folie in tact laten.

Vergunningen zijn ze hier niet super fanatiek mee. Er staan hier een schuilstal aan de overkant van enkele tientallen jaren oud die niet binnen de bestemming past. We hebben er ook geen (oude) vergunning van liggen. Hou mijn hart vast als we daar het asbest dak vanaf gaan halen... Niet dat er dan ineens iemand met terug werkende kracht wakker gaat worden.

Ik heb buitenom overal hout en de tussen-omheiningen met koord. Dat ziet er het rustigste uit.
Overigens hebben wij alle binnenomheiningen flexibel. Dat is voor je weidebeheer heel veel beter en makkelijker. Zowel voor onszelf als voor de melkveehouder die ons helpt met zijn grotere machines.

Laurievc: gefeliciteerd *\o/*
Liberia: Wauw, mooie deur en kleur! Ik wil mijn zadelkamer ooit ook nog eens pimpen maar dat staat heeeel ver onderaan een lange lijst.

Ieuw, de kat rent net mijn kantoor binnen met een levende muis. Leve het landleven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:01

Leuke foto's allemaal weer.

Libera het ziet er echt super uit!

Ik sluit mij volledig aan bij polo13, de ene baal broeit/schimmelt veel eerder dan de andere. Ik ben sinds dit jaar weer over op kleine pakjes hooi zonder plastic, dus dat is iets makkelijker wat schimmel betreft.

Balen Djoena…. Ik begin langzaam weer een beetje op te knappen, heb nog niet erg veel puf, maar ga zo toch maar even met mijn jongedame naar de manege. Hopen dat ze een beetje rekening met mij houdt }> .

Van harte LaurieVC *\o/*


Ah gister heeft mijn hond een dode zeehond gevonden achter de dijk...… Was nog een kleintje |( . Hond vond het geweldig :D , stond er omheen te springen en te blaffen, uitdagen of hij met hem wilde spelen en daarna besloot hij dat zo'n dode zeehond wel erg lekker ruikt, dus wilde hij erover heen gaan rollen :j , maar dat kon ik gelukkig voorkomen. Viespeuk :')

pol013

Berichten: 8996
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:11

Overigens hebben wij om die reden ronde balen van 90cm. Daar kun je zelf handmatig mee uit de voeten. Rollen, in de trailer duwen of een een steekkar verplaatsen. De voersnelheid komt hier mooi uit met 2,5 paard en als ik het uit elkaar moet trekken kan ik dat kwijt op 4x4m.

Juk [***], gezellige vrienden heeft jou hond.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:14

Ik had ook van die ronde balen van ongeveer 120 kg. Erg makkelijk te verplaatsen. Jammer genoeg reageert mijn merrie wat gevoelig op voordroog, dus daarom weer over op gewoon hooi. Is een stuk lastiger met opslaan......

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:55

Hier is hooi in kleine baaltjes opslaan juist makkelijker met 6x15 aan hooizolder. Grote baal nu 1 van gehad maar dar werkt met 2 paarden toch onhandig vind ik, zeker nu ze in de zomer minder ruwvoer eten.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 10:02

Zo DeMolenhoek, jullie hebben nog genoeg werk te doen. Ik dacht dat het bij ons erg was haha. Maar als het dan eenmaal af is dan heb je het wel helemaal naar je zin. Super.
MiniMeLona, wat leuk dat je weer op zoek bent! Wie had dat vorig jaar gedacht. Hopelijk vind je iets leuks. Wel een erg lastige categorie waarin je zoekt. Koudbloed mag echt niet? Zijn er genoeg die voorwaarts zijn als dat het probleem is.
Ohh stout paard. Hij is erg trots op zichzelf op die foto Claudia haha.
Libera, wat wordt dat mooi!! Ik vind de kleuren echt waanzinnig.
Anke, wat knap van Dunya. Jouw foto’s zijn altijd zo leuk. Die meiden hebben toch een super jeugd. Die bruin spikkel is knap zeg.
Flew, je kunt nu eenmaal niet alles zelf. Tenzij jij een manier hebt om meer uren in een dag te stoppen? Ik zou er gewoon van genieten. Ik besteed het liefst alles uit :=
Ben benieuwd of je wat vindt op de markt Djoena. Ik ben er nog nooit geweest en doe het maar niet. Kom ik met alle magere dieren en overblijvertjes thuis.
Beterschap trouwens.
Laurievc, tof! Gefeliciteerd.
[***], ah nee. Zo sneu :( Arme zeehondenbaby. Jouw hond houdt ook zo van dode dingen. Mijn kleine viespeuk ook. Stinken dan.. bah.
Mijn Dog is op een egel gaan staan die zich op paniek door het gaas heeft willen wurmen. Niet gelukt en overleden. Ik vind het zo erg. Hond zijn poot natuurlijk ontstoken.

Die van ons eten in de winter 1 grote baal per 6 dagen. Met kleine baaltjes werken is geen doen. Nu alleen nog een voorlader voor op de tractor zien te regelen.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:06

Staan jullie paarden op onbeperkt hooi? De mijne wel en doen ongeveer 14 dagen met een grote vierkante baal (2 "grote'' KWPN-ers).

De zogenaamde midibalen zijn wel fijn in gebruik maar verhoudingsgewijs vrij duur.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 10:18

Ja inderdaad onbeperkt. Shire, KWPNer, Haflinger en Shet. Ze zullen tussen de 2300 en 2400 kg wegen bij elkaar. Dan is 400 kg. hooi zo op haha.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:24

Pfff ik heb uiteindelijk tot 04:45wakker gelegen. Ben nu net wakker, zie ik 30 gemiste berichten die vanaf 05:00 verstuurd zijn. Mijn vader is vannachf opgenomen in het ziekenhuis met een bloeding...
Man ben al zo’n wrak, kan dit er niet nog erbij hebben!
Heeft veel bloed verloren, weet verder nog weinig. Hakt erin...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:26

Oh god Chasey. Heel veel sterkte en beterschap voor jou vader :(:)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 10:27

Nee jeetje wat bizar. Sterkte meid!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:35

Gadver Chasey, sterkte.

Hier iets beter nieuws, heb wakker gelegen van de spanning maar de pups waren wel stil :=
Mijn pup is dus ook thuis :D
Afbeelding

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:46

Chasey sterkte!

Azmay, wat een schatje. Wat voor ras is het?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:49

nils schreef:
Chasey sterkte!

Azmay, wat een schatje. Wat voor ras is het?


Een koningspoedel :Y)

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:53

Sterkte Chasey

Wat een lief hondje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:15

Hai Selka! Leuk ook om jullie weer eens te spreken zo op deze manier trouwens.

Nee liever geen koudbloed, ik sluit niets uit uiteindelijk, maar ik blijf neurotisch over mijn gewicht en mij is altijd geleerd dat koudbloeden in mijn categorie gemaakt zijn voor te trekken en niet voor te dragen. + dat die mij wel kunnen dragen zonder problemen dan weer zo gruwelijk zwaar worden dat ik allerlei andere problemen op mijn pad ga krijgen; stal heeft hier gierput onder zitten en er zit ruime meter beton tussen, maar ik weet hoe ik ben ga ik toch tobben erover als er 1 van 1000 kg opstaat. Bekapper vinden wordt al een probleem dan, cpl en ga zo maar even door. Buiten het feit dat ik al jaren happy single ben en dus in de spagaat zitten mij niet goed zal bekomen.... :+ :D En mijn hart ligt toch bij de paarden met wat meer bloed om het zo maar te zeggen...